اقتصادی

آموزش های مهارتی بهترین ابزار مقابله با بیکاری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم سرمایه گذاری در آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقای سطح مهارت کارگران و نیروهای کار تاکید کرد و گفت: مهارت‌آموزی در اشتغالزایی و درآمدزایی و رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی موثر است و جوانان جویای کار با کسب مهارت مسیر آینده شغلی خود را بهتر و سریع تر پیدا می کنند.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت وگو با دوران خبر اظهار کرد: در حال حاضر مهارت‌آموزی به عنوان یک زیرساخت موثر و بهترین ابزار مقابله با بیکاری می تواند در افزایش بهره وری، رونق تولید و اشتغالزایی و درآمدزایی اثرگذار باشد و ضمن توانمندسازی افراد به حل و رفع بسیاری از معضلات و آسیبهای اجتماعی کمک کند.

وی انتقال آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای به مناطق حاشیه نشین و روستایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از طریق مهارت آموزی می توان محرومیت ها را از بین برد و عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و محروم ایجاد کرد.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر ارایه آموزش مهارتی در تمام دنیا موجب توانمندسازی افراد و تربیت نیروهای کار ماهر و متخصص می شود و بنگاه‌ها ضریب بهره وری خود را با به کارگیری نیروی کار افزایش می دهند.

حسینی نیا بر لزوم سرمایه گذاری در آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقای سطح مهارت کارگران و نیروهای کار تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی ماهر در  تقویت بازار کار و رشد و توسعه اقتصادی موثر است و جوانان جویای کار با کسب مهارت مسیر آینده شغلی خود را بهتر و سریع تر پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.