عمومیکسب و کارهای برتر روز

آیا امکان نصب توربو روی دنا پلاس وجود دارد؟

چگونه می توانید خودرو خود را تقویت کنید و بهترین مسیر برای رسیدن به قدرت بیشتر با اصطحلاک کمتر چیست؟ یک روش نصب توربوشارژر است.

بیت ران – مجتبی نبی زاده: همیشه بعد از مدتی، عملکرد خودرو برای شما تکراری می شود.

به این فکر می افتید که چگونه می توانید .

برای همین ما می خواهیم در چند بخش، شما را به مسیر درست تیونینگ خودرو راهنمایی کنیم.

این فهرست ادامه گزارش پیشین است که با عنوان در بیت ران منتشر شده است.

  1. چهار سوپاپ برای هر سیلندر

امروزه بیشتر خودروهای روز دنیا از سرسیلندرهایی استفاده می کنند که برای هر سیلندر 4 سوپاپ و در برخی مواقع بیشتر از 4 سوپاپ در نظر گرفته اند.

اما با توجه به این که ما در ایران زندگی می کنیم و خودروهای ما از خودروهای روز دنیا فاصله دارند، پس پنجمین پیشنهاد ما برای تقویت اصولی خودرو، استفاده از سر سیلندرهایی است که برای هر سیلندر 4 سوپاپ در نظر گرفته اند.

پراید در طرح های مختلف ( 111،131،151 , … )، انواع تیبا و ساینا، کوییک، پژو جی ال ایکس، پژو پارس و سمند با موتور XU7 خودروهایی هستند که هنوز هم با موتور هشت سوپاپ تولید می شوند.

شما می توانید با هزینه نسبتا منطقی، به نصب سرسیلندر 16 سوپاپ روی آن ها اقدام کنید.

برای پرایدها و تیباها از سرسیلندر موتورهای سری B مزدا استفاده می شود.

و برای موتورهای هشت سوپاپ XU7 می توانید سرسیلندر 16 سوپاپ موتور 1.8 لیتری زانتیا را نصب کنید.

برای مثال پراید با یک سرسیلندر B6، کیت مکش و ریمپ استاندارد، می تواند 90 اسب بخار قدرت سر چرخ (حدود 100 اسب روی ) تولید کند.

این عدد بسیار عدد قابل توجهی است؛ با یک هزینه تقریبا منطقی حدود 30 اسب بخار قدرت بیشتر از ماشین گرفته اید.

  1. نصب توربو شارژر

نصب توربو شارژر روی خودرو یک هزینه بسیار بزرگ است.

طبق آخرین استعلام قیمت هایی که از مراکز نصب توربو شارژر داشته ایم، این کار حدود 15 تا 20 میلیون هزینه دارد.

البته با نصب توربوهای قوی تر و برندهای بهتر، این هزینه به 30 میلیون تومان نیز می رسد.

اما مهم ترین مسئله این است که بازدهی نصب توربو چقدر است؟

جواب این سوال، یک عددِ متغیر بین حدود 60 تا 110 درصد است.

دلیل اصلی متغیر بودن این عدد، بنزین ایران است.

برای مثال موتور tu5 را بررسی می کنیم.

قدرت سر چرخ این خودرو حدود 90 اسب بخار است.

با نصب توربوشارژر می توان 150 الی 210 اسب بخار از این موتور قدرت گرفت.

این عدد را می توانید خودتان انتخاب کنید. چگونه؟ با انتخاب بنزین معمولی یا سوپر.

اگر بخواهید این موتور با بنزین معمولی مَپ شود، می توانید حدود 150 اسب بخار سر چرخ از این خودرو قدرت بگیرید.

اما اگر می خواهید همیشه بنزین سوپر مصرف کنید، می توان 210 اسب بخار را از این مفروشگاه توربو شارژ سیف ‌الهی توربو شارژ دنا پلاس و سایر خودروها را در کیفیت بسیار بالا و با قیمت توربو شارژ دنا پلاس مناسب ارائه می کند و این مجموعه با فعالیت درخشان خود در طی سال‌ها توانسته موجب جلب رضایت مشتریان شود.

نکات مهم در رانندگی با استفاده از توربو شارژ دنا پلاس

خودروهایی که مجهز به سیستم توربو شارژ دنا پلاس هستند نیاز به رعایت کردن نکاتی در هنگام رانندگی دارند که باید آن را در نظر گرفت. تمامی این موارد برای عملکرد هر چه بهتر توربو شارژ بوده و اینکه این قطعه در طول استفاده با مشکلی مواجه نشود. اگر قصد خرید اقساطی دنا پلاس اتومات را دارید و می خواهید اطلاعاتی در مورد قیمت توربو شارژ دنا پلاس به دست بیاورید با ما تماس بگیرید.

یکی از موارد مهم استفاده از موتورهای مجهز به توربو شارژر این است که زمانی که راننده خودرو را روشن می کند نباید پدال گاز را بفشارند و قبل از این کار باید زمانی را برای گرم شدن روغن موتور در نظر بگیرد تا به دمای کافی برسد و روغن کاری به قسمت های مختلف موتور انجام گیرد.بنابراین در نظر گرفتن این نکته باعث خواهد شد که هزینه های زیادی را برای تعمیرات و نگهداری از توربو شارژ را پرداخت نمایید.

یکی از نکات دیگری که باید در استفاده از توربو شارژ دنا پلاس به آن دقت کنید زمانی است که می خواهید موتور را خاموش کنید اگر راننده با استفاده از خودرو مسیری طولانی را با دور موتور بالا رفته باشد، خاموش کردن ناگهانی موتور می تواند صدمات زیادی را به آن وارد کند ، بنابراین باید راننده چند دقیقه ای صبر کند تا موتور به دمای پایین تری برسد و روغنکاری شفت توربو شارژ به صورت مناسب انجام شود و سپس خاموش کردن موتور را انجام دهد.

یکی از موارد بسیار مهمی که برخی از رانندگان به آن عادت دارند این است که در زمان خاموش کردن موتور ، این رانندگان پدال گاز را چندین بار فشار می‌دهند و سپس به خاموش کردن موتور اقدام می نمایند.اما برای خودروهایی که به سیستم توربو شارژ مجهز هستند این کار روش درستی برای خاموش کردن خودرو نمی باشد.

اجزای تشکیل دهنده توربو شارژ دنا پلاس

توربو شارژ دنا پلاس سیستمی است که مجهز به کمپرسور و توربین می باشد که این دو قطعه بر روی شفت نصب می‌شوند.توربین در سیستم توربو شارژ با استفاده از گازهای حاصل از احتراق چرخیده و انرژی ایجاد شده به کمپرسور می رسد و در نهایت کمپرسور شروع به چرخیدن کرده و هوای متراکم را به داخل سیلندر ها  پمپ می نماید.بنابراین برای توربو شارژ دنا پلاس دو محفظه در نظر گرفته شده که یکی برای توربین و دیگری برای کمپرسور می باشد. گازهای احتراق پس از ورود به محفظه توربین موجب حرکت آن شده و در نتیجه انرژی لازم برای حرکت کمپرسور تامین می گردد. قیمت توربو شارژ دنا پلاس یکی از فاکتورهای مهم در خرید توربو شارژ دنا پلاس است.

انواع توربو شارژ

توربو شارژ ها در انواع توربو شارژ حلزونی، توربو شارژ حلزونی فزاینده سرعت و توربو شارژ ضربانی می باشند.هر یک از انواع توربو شارژ ها برای موارد مختلف به کار می روند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت توربو شارژ دنا پلاس با ما تماس بگیرید.

نکاتی درباره نگهداری توربو شارژ دنا پلاس

  • روشن و خاموش کردن صحیح خودرو پرهیز از رانندگی های هیجانی
  • استفاده کردن از سوخت مناسب
  • استفاده کردن از دنده مناسب
  • استفاده کردن از روغن موتور به شکل مناسب و تعویض آن در زمان مناسب
  • تعویض به موقع فیلترهای سوخت و هوا
  • جلوگیری از گاز دادن بعد از روشن شدن بلافاصله
  • توقف خودرو به میزان چند ثانیه بعد از مسافتی که خودرو به صورت روشن باشد

فروش توربو شارژ دنا پلاس و قیمت توربو شارژ دنا پلاس

توربو شارژ دنا پلاس در فروشگاه توربو شارژ سیف الهی به صورت اینترنتی نیز به فروش می رسد و متقاضیان خرید توربو شارژ دنا پلاس می‌توانند از طریق سایت اقدام به خرید توربو شارژ دنا پلاس  و اطلاع از قیمت توربو شارژ دنا پلاس  نمایند.در کشور ما فروشندگان کمی توربو شارژ دنا پلاس را به فروش می رسانند که در نوع با کیفیت و قیمت توربو شارژ دنا پلاس مناسب است که فروشگاه توربو شارژ سیف الهی یکی از این مراکز معتبر و تخصصی می باشد. تضمین کیفیت و سلامت کالا از خدماتی بسیار خوب این مجموعه بوده و شما بدون نگرانی و با اطمینان کامل می توانید خرید محصولات مورد نظرتان را انجام دهید.

توربو شارژ دنا متناسب با حداکثر توان موتور آن، می توان از طریق فروشگاه توربو شارژ سنتر خریداری نمود. فاکتورهای متعددی در زمینۀ انتخاب مدل و خرید توربو شارژ دنا وجود دارد، که ما قصد داریم در اینجا به صورت مختصر بدان بپردازیم. همانطور که می دانید، قطعۀ توربو شارژ به عنوان سیستم کمکی موتور در طراحی خودرو مورد استفاده قرار گرفته می شود. چرا که افزایش سرعت خودرو، نیاز به مصرف اکسیژن زیاد برای سوختن بنزین دارد. در نتیجه توربو شارژ دنا، می تواند کمبود اکسیژن مورد نیاز خودرو را جبران نماید. با نصب توربو شارژ به موتور، میزان مصرف سوخت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. علاوه بر آنکه عملکرد موتور را دو چندان نموده و در سرعت های بالا تقویت می کند. توربو شارژ دنا اتومات و پلاس را می توانید از طریق مراکز تأمین قطعات موتور توربو خریداری نمائید. البته بایستی از اصل بودن توربو شارژ اطمینان حاصل فرمائید.

قیمت توربو شارژ دنا بر اساس برند و نوع آن تعیین می گردد. نوع توربو شارژ دنا پلاس به نحوی انتخاب می شود که قابلیت پشتیبانی از حداکثر قدرت موتور 115 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن متر داشته باشد. اتومبیل دنا دارای حجم موتور 1.7 لیتری با پیشرانه 4 سیلندر EF7 و گیربکس 5 دنده دستی و یا اتومات می باشد. بدون شک، به کارگیری توربو شارژ به نحوی است که بتواند عملکرد موتور را در سرعت های بالا، تقویت نموده و افزایش دهد. سیستم توربو دنا مبتنی بر حداکثر توان موتور آن طراحی و پیاده سازی می شود. در حال حاضر فروش توربو شارژ دنا با برندهای با کیفیت و اصل، می تواند رضایت مندی مشتریان را جلب نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت روز توربو شارژ دنا می توانید با کارشناسان فروش توربو شارژ سنتر تماس بگیرید.