علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

آیا بستن شکم بند عوارض دارد؟

عملکرد شکم بند های لاغری بدین صورت است که شکم بند با اعمال فشار کشسانی روی چربی های ناحیه ی شکم ، سایز فرد را به صورت آنی کم می کند و فرم تراشیده ای به بدن می بخشد .اما آیا بستن شکم برای لاغری با شکم بند ضروریتی هم دارد و آیا بستن شکم باعث کوچک شدن آن میشود ؟ آیا استفاده از شکم بند های لاغری می تواند آسیب رسان باشد ؟ چقدر از فواید بستن شکم بند ها آگاهید ؟ در این مقاله تلاش می کنیم تا به طور کامل به نحوه استفاده از شکم بند و فواید بستن شکم بند و همچنین مضرات احتمالی آن بپردازیم.

تاثیر شکم بند لاغری در تناسب اندام + نکات مهم | 1402

جنس شکم بند ها و انواع آن

شکم بند در واقع یک تکه پارچه کشی، پهن و ضدحساسیت بوده که اغلب دارای بست های قابل تنظیم می باشد.شکم بندها به گونه ای طراحی شده اند که کاربر بتواند به راحتی آن را در زیر لباس مد نظر خود بپوشد.با پوشیدن شکم بند متوجه تغییر سایزی آنی می شوید که این امر به علت فشرده سازی توده چربی در نواحی شکم می باشد.استفاده از شکم بند موجب تصحیح فرم شکم و پهلو در فرد می شود.شکم بندهای لاغری همان شکم بندهای چربی سوزی هستند که در انواع مختلفی تولید شده اند.

اغلب این شکم بندها از یک نوع پارچه پلیمری که به نام نئوپرین شناخته شده است، تولید می شوند.این نوع پارچه در لباس های مخصوص غواصی به علت عایق بودن به کار می رود.این امر موجب شده تا تبادل گرما و رطوبت مابین پوست و هوای محیط صورت نگیرد.این امر موجب افزایش تعریق به دنبال افزایش دمای بدن شده و موجب کاهش سایز می شود. در فروشگاه ما می‌توانید گن ساعت شنی مارک آرتان را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خرید کنید.

شکم بندهای طبی

در این مقاله منظور از شکم بند طبی ، شکم بند هاییست که عموما با تجویز پزشک و پس از عمل های جراحی به فرد تجویز می شوند . از جمله فواید بستن شکم بند طبی بهبود جای زخم می باشد . عضلات شکم در بیشتر افراد ضعیفتر از دیگر عضلات بدن می باشد .

همچنین شکم یکی از قسمت های ذخیره چربی در بدن است .این دو امر سبب تاخیر در بهبود زخم های شکمی می شوند و حتی افتادگی شکم را در پی دارند . پس از عمل آپاندیس ، لیپوساکشن،سزارین و… استفاده از این نوع شکم بند به خصوص در روز های ابتدایی  به شدت توصیه می گردد.

بسیاری از افراد به بستن شکم با شال برای لاغری روی آورده و متاسفانه نتیجه درستی نگرفته اند.بستن شکم با شال برای لاغری در برابر شکم بند، به علت متفاوت بودن جنس شکم بند و طراحی آن بی تاثیر است.بنابراین نباید بستن شکم با شال برای لاغری را جایگزینی برای شکم بند لاغری دانست.

ایا هنگام ورزش شکم بند ببندیم؟تاثیر شکم بند لاغری به حدی قابل توجه است که بسیاری از مربیان ورزشی برام فرم دهی بهتر بدن و تسریع در روند لاغری، پوشیدن یک شکم بند را در هنگام انجام تمارین ورزشی توصیه می نمایند.

تاثیر شکم بند لاغری برای جمع شدن شکم بعد از زایمان و یا عمل های جراحی لیپوماتیک به قدری قابل توجه بوده، که بسیاری از پزشکان پس از انجام عمل جراحی استفاده از شکم بند برای لاغری را توصیه می نمایند.

فواید بستن شکم بندهای طبی

از فواید شکم بند میتوان این را نام برد که با انقباض ایجاد شده توسط این شکم بند در ناحیه ی مذکور ، بهبود جای جراحی با سرعت بیشتری انجام می شود . همچنین کاهش درد موضعی از فواید بستن شکم بند طبی می باشد . توجه داشته باشید که بهتر است این نوع شکم بند را با مشورت پزشک خود خریداری کنید .

در غیر این صورت برای آگاهی از شکم بند مورد نیاز خود و انواع فواید بستن شکم بند های طبی گوناگون با مشاورین آبی سلامت تماس حاصل نمایید . کارشناسان ما با سابقه ی طولانی خود در اسرع وقت شماوره ی لازم را در این مورد به شما خواهند داد .

تناسب اندام از دیرباز دغدغه ای بسیار جدی برای بشر بوده است. در قرن 21 شاید اغراق نباشد اگر تجارت های مربوط به لاغری، مانند شکم بند لاغری، طراحی ورزش های مخصوص لاغری، قرص های لاغری و از این دست موارد را جزء تجارت های موفق و پربازده دسته بندی نماییم.

زنان جذب مردانی با اندام متناسب و عضلانی می شوند و مردان بیشتر با زنانی عیاق هستند که از تناسب اندام برخوردارند. لاغری و تناسب اندام یک امتیاز به حساب می آید. میلیون ها دلار تراکنش های نقدی در تجارت های مربوط به لاغری گواه ادعای ماست.

در قدیم چاقی نشانه ای از اشرافیت و ثروت محسوب می شد. افراد ثروتمند معمولا افرادی چاق بودند و لاغری را برای اعضای خانواده خود بر نمی شمردند. اما امروزه شرایط کاملا عوض شده است. افراد چاق همیشه در معرض دید و تماشای دیگران قرار می گیرند. چاقی یک معضل به حساب می آید و برخی آن را مادر بیماری ها قلمداد می نمایند.

ابداع لوازم پزشکی و روش های نوین لاغری و چربی سوزی مانند گن پادار قزن دار ، گن های لاغری و … روز به روز دری جدید به روی مشتریان این تجارت باز می کند. اگر دقایقی اندک تبلیغات تلویزیونی، محیطی و اینترنتی را دنبال کنید، از تعداد و انواع این روش ها تعجب خواهید کرد.

عوارض شکم بند طبی

عوارض ناشی از چاقی و داشتن شکم بزرگ بر همگان واضح و مبرهن است. علاوه بر عوارضی که چاقی در سلامتی افراد دارد، اضافه وزن باعث کاهش اعتماد به نفس و مشکلات روحی را نیز در افراد ایجاد می کند. درمان چاقی و کاهش وزن با چربی سوزی امری لازم و ضروری است.

اما آیا متوسل شدن به هر کاری برای چربی سوزی درست است؟روش ها و لوازم طبی مختلفی برای لاغری طراحی شده است. یکی از این روش ها شکم بند لاغری است. اما عوارض شکم بند لاغری و طبی نیز بر کسی پوشیده نیست.

اولین نکته ای که در هنگام استفاده از شکم بند طبی باید به آن دقت نمایید، تعرق بدن در هنگام بستن شکم بند لاغری است. بسیاری از افراد تصور می نمایند که بعد از بستن شکم بند لاغری و طبی بدن بلافاصله شروع به تعرق می نماید و تاجرین این عرصه از این تصور غلط مردم سوء استفاده نموده و از آن برای فروش هرچه بیشتر محصولات خود استفاده می کنند. این یک باور غلط است.

تعرق ناشی از بستن شکم بند لاغری دلیل بر چربی سوزی نیست.بلکه این آب خارج شده از منافذ پوست، آب زیر پوستی است که به علت فشرده شدن چربی های شکم، عکس العمل غیر ارادی بدن است، تا بتواند تعادل دمایی بدن شما را حفظ نماید.

این امر باعث کاهش سطح آب بدن شده و معضلات جسمی مختلفی را برای شما بدنبال خواهد داشت.نکته مهم تر زمانی است که شما قصد ورزش و چربی سوزی با تحرک را دارید. بستن شکم بند در این زمان علاوه بر اینکه نتیجه مثبتی به دنبال ندارد، بلکه از تاثیرات مثبت ورزش روی چربی سوزی شما نیز می کاهد.

خارش و قرمزی پوست نیز از عوارض شایع استفاده از شکم بند لاغری است.جنس شکم بند های لاغری بسیار در این امر دخیل می باشد. نوع طراحی شکم بند و لوازم جانبی لاغری پزشکی نیز تاثیر بسزایی در کبودی پوست شما دارد.

دقت داشته باشید که این عارضه را ساده تلقی نفرمائید، زیرا با گذشت زمان و استفاده بیش از حد از شکم بند لاغری، باعث ایجاد خارش شدید و ضایعات اگزمایی در ناحیه درگیر خواهد شد.در حالت هایی خاص، هنگامی که شما نیاز به انقباض بیشتر دارید و میزان چربی های دور شکمتان به شدت افزایش یافته است، مجبور خواهید بود که که شکم بند لاغری را بیشتر بکشید. پاره شدن مویرگ های زیرپوستی و نزدیک پوست از عوارض ناشی از انقباض زیاد شکم بند لاغری است.

شکم بند بارداری

وزن نوزاد در دوره ی بارداری می تواند صدمات بسیاری را به نواحی ستون فقرات ، کمر و لگن مادر وارد کند . تحقیقات نشان داده مادرانی که از فواید بستن شکم بند در طول بارداری بهره می برند ، تا 70% کمتر دچار اینگونه مشکلات خواهند شد . شکم بند بارداری انواع گوناگونی دارد .

بهترین نوع آن هم قسمت پایین شکم را در بر می گیرد ، و هم در قسمت پشتی از ناحیه کمر حمایت می کند . فواید بستن شکم بند بارداری زیاد هستند ، اما توصیه ی پزشکان این است که در ماه آخر از آن ها استفاده نشود. بنابراین بهتر است در این باره با پزشک خود مشورت کنید .

فواید بستن شکم بند پس از زایمان

در قدیم شکم مادر را پس از زایمان با پارچه می بستند. امروزه شکم بندهای مخصوصی برای این کار طراحی شده که از افتادگی شکم جلوگیری میکند. این شکم بند ها از رشد چربی ها جلوگیری نموده و باعث صاف ماندن ستون فقرات می شود. ورم رحم یک امر طبیعی پس از زایمان است که با استفاده از این شکم بندها کاهش میابد. گن ساعت شنی فنری ساخت کشور کلمبیا در سایزهای مختلف و بهترین کیفیت و بروزترین تکنولوژی پارچه می باشد.

همچنین پوشش ناحیه ی بخیه بعد از انجام سزارین و تسریع رود بهبود از دیگر فواید بستن شکم بند پس از زایمان است . بهتر است استفاده از این شکم بند ، حداقل یک روز پس از زایمان شروع شود ، اما برای اطمینان بیشتر با پزشک خود مشورت کنید با مصرف این نوع شکم بند طی دو ماه کمک بسیاری به بازگشت بدن به حالت قبل از زایمان خواهد شد .