اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

آیا ساخت ربات تلگرام ارزشمند است؟

آشنایی با ربات های تلگرام

ربات تلگرام همانطوری که خدمت شما عرض کردم یکی از امکانات ، خدمات و یا بهتره بگم یکی از حساب های کاربری است. که روزانه تعداد آن ها رو به افزایش هستند و دلیل آن محبوبیت و کاربردی بودن ان می باشد. ربات های تلگرام توسط کاربران ساخته می شوند و عملگرد آن ها را نیز خود سازنده یعنی کاربران مشخص می کنند.

ربات ها برنامه های شخص ثالث یا واسط ( رابطی میان تلگرام و کاربران ) هستند که در  تلگرام اجرا می شوند. کاربران با ارسال پیام ها، دستورات و درخواست های درون خطی می توانند با ربات ها ارتباط برقرار کنند.

برای تبلیغ پیج اینستاگرام لطفا کلیک کنید.جهت آشنایی بیشتر با ربات های اینلاین و  درخواست های درون خطی ارسال شده به آنها به مقاله ربات اینلاین مراجعه کنید.

ربات ها نیز معمولا براساس سلیقه و علاقه کاربران ،  نیازمندی های شرکت ، سازمان ها ، کارفرمایان و همچنین براساس نیازمندی های روز کاربران ساخته می شوند که این نیز یکی از روش های کسب درامد از طریق تلگرام شناخته شده است.

تعریف ربات های تلگرام ، برای برنامه نویسان 

ربات تلگرام یکی از بخش های مهم و اساسی تلگرام است. که تنها برنامه نویسان می توانند عملکرد آن را مشخص کنند.

ربات تلگرام نوعی حساب کاربری ویژه است که برای ارسال و دریافت اتوماتیک پیام ها طراحی شده است. کاربران میتوانند با ارسال دستورات گوناگون با ربات های تلگرام در ارتباط باشند، این ارتباط میتواند در یک مکالمه شخصی و یا در یک گروه ایجاد شود.

شما میتوانید ربات خود را با استفاده از و از طریق درخواست های HTTPS مدیریت کنید.

به عبارت ساده تر :

ربات تلگرام یکسری دستوراتی را دریافت می کند ( یا  به عبارتی دیگه کاربران یکسری دستوراتی رو برای ربات تلگرام ارسال می کنند ) و براساس شرط هایی که برنامه نویس ربات برای این دستورات قرار داده ، جواب های لازم برای کاربران ارسال می شوند.

 

تاریخچه ربات تلگرام 

برنامه پیام‌رسان تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ بیرون داد. که پس از مدتی امکاناتی جدید نظیر ربات تلگرام به آن افزوده شد.

که این قابلیت مورد استقبال خیلی ها قرار گرفت. که در ابتدا نیز ربات تلگرام ویژگی های  اندکی داشت. ولی هر از گاهی در هر بروزرسانی تلگرام علاوه بر اینکه امکانات جدیدی به خود تلگرام افزوده می شد. ویژگی های ربات تلگرام نیز بیشتر می شدند.

اهمیت استفاده از ربات تلگرام

اهمیت استفاده از ربات تلگرام به خدمات ، امکانات جدید و مناسب و هم چنین مرتبط با کسب و کارهایی که در اختیار مان قرار می دهد بر می گردد. که این امر باعث تسریع در روند انجام کار سازمان ها، شرکت ها به ویژه کسب و کارهای تلگرامی و نیاز های روزانه افراد و کاربرانی که از ربات ها استفاده می کنند، می شود.

و این روزها ربات‌های تلگرام بسیاری از مشکلات و مراحل سخت بسیاری از کارهای مختلف را ساده کرده اند. کافی است که درخواست مورد نظر را برای ربات ارسال کرده و خروجی دلخواهتان را دریافت کنید.

اگرچه برخی از این ربات‌ها پس از مدتی ‍پشتیبانی نشده و از کار می‌افتند. ولی تا زمانی که فعالند بسیار کار را جلو می‌برند.

که حتی می توانند گزینه بسیار مناسبی برای جایگزین نیروی انسانی شوند و منجر به کاهش هزینه های اضافی و به مراتب باعث افزایش کیفیت کار ها نیز می شود.

و به همین دلیل  اغلب کسب و کارها جهت افزایش راندمان کار و کیفیت سازمان خود از ربات ها جهت سیستم سازی کارهای خود استفاده میکنند.

 

به دلیل اینکه ربات ها اعم از ربات های تلگرام میتوانند کار ها را براساس برنامه ریزی قبلی و بدون هیچ گونه خطایی انجام دهند. که کیفیت کارایی بسار بالایی دارند و درصد خطاهای آن ها نیز کم می باشد که البته  تنها سازنده ربات ها می تواند اعلام کند.

که این مورد برای ربات های تلگرام نیز صدق می کند. یعنی تنها یک برنامه نویس ربات تلگرام میتواند یک ربات تلگرامی را با بهترین کیفیت ، کمترین خطا و با عملکرد و کارایی بالا بسازد.

تا بتواند خدمات و امکانات مفید و سودمندی را در اختیار کاربران و استفاده کنندگان قرار دهد. البته عملکرد و یا بهتره بگم نتیجه و خروجی ربات ها می توانند بیانگر حرفه ایی بودن ربات ها، سازنده و برنامه نویس ربات تلگرام باشد.

که عموم استفاده کنندگان می توانند آن را به خوبی تشخیص دهند و دلیل اصلی اهمیت استفاده از ربات های تلگرام از جهت محبوبیت و استفاده بیشماری از کاربران تلگرام است که خیلی ها آن را به یک منبع درآمدی فوق العاده برای خود و سازمان ها تبدیل کرده اند.

 

کاربرد و مزایای ربات تلگرام

کاربرد و مزایای ربات تلگرام به گونه ایی هستند که می توانند تمام نیازهای کاربران را در بستر تلگرام رفع کنند. چرا که امروزه ربات های تلگرام به سرعت در حال افزایش هستند.

و عرضه ساخت ربات ها بر تقاضا پیش گرفته شده است . و به همین دلیل برای کارهای عمومی از جمله ساخت نظرسنجی ها ، مسابقات ، ارسال ایمیل ، شبکه های اجتماعی و ارتباط با دیگران بطور ناشناس و حتی جهت ساخت ربات تلگرام، ربات هایی بطور رایگان ساخته شده است.

و برای کارهای خصوصی ربات های نیز وجود داره که ممکنه بسته به خدمات و امکاناتی که در اختیار شما قرار داده می شود. ربات های غیر رایگان وجود داشته باشه. (هزینه ربات ها با توجه به خدمات ارائه شده می توانند متفاوت باشند. یا بصورت هفتگی – ماهانه – سالانه  باشند. )

که این  نمونه ایی از مزایا و کاربرد های ربات های تلگرام می باشد.

جهت مشاهده تمام مزایا و کاربرد ها و اینکه در کجاها میتوان از ربات ها استفاده شود به صفحه کاربرد ربات های تلگرام مراجعه نمائید.

 

چگونه یک ربات تلگرام بسازیم؟

ساخت ربات تلگرام شامل چند مرحله است.

از ساخت حساب کاربری آن تا جان بخشی به ربات تلگرام باید چند مرحله را طی کرد.

مراحل ساخت ربات تلگرام به شرح ذیل می باشند :

  1. ساخت حساب کاربری ربات تلگرام
  2. یادگیری زبان برنامه نویسی ربات تلگرام
  3. تهیه فضای کارکرد ربات (هاست ربات تلگرام)
  4. آشنایی با (Telegram bot api)
  5. ساخت ربات تلگرام ( شروع برنامه نویسی ربات تلگرام )
  6. تحلیل و بررسی عملکرد و رفع خطاهای برنامه نویسی آن
  7. ربات ساخته شد.

که این مراحل ویژه برنامه نویسان ربات های تلگرام می باشد.کسانی که دانش برنامه نویسی دارند و می توانند از دانش خود برای ساخت ربات های تلگرام براساس نیاز های خود و هم برای دیگران کسب درامد کنند.

نا گفته نماند که یکی از مهم ترین عوامل در کیفیت و سرعت ربات ما ، هاست آن است.

سرویسی با نام “” برای مشتریانش فراهم نموده تا مشتریان با هزینه مناسب بتوانند هاستی با کیفیت را در اختیار داشته باشند، و با اطمینان خاطر به سوی موفقیت بشتابند.

برای خرید این سرویس کافیست در سایت ثبت نام/ورود نمایید و با ورود به بخش سرویس ها ، زیر شاخه “” پلن های موجود را مشاهده نمایید و با توجه به نیازتان خریدتان را انجام دهید.

ربات ها یا … های دیگری هم وجود دارند که میتوانند برای شما یا پولی یا حتی رایگان ربات های مشخصی را بسازند. که این ربات های ساخته شده تنها یکسری امکانات و خدمات محدودی را در اختیار شما قرار می دهند. و البته می توانند برخی از نیاز های شما را نیز رفع نمایند.

کسب درآمد از ربات تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام عامل محرک کاربران تلگرام می باشد. به گونه ایی که وجود گسترده ی افراد در تلگرام همین عامل می تواند باشد. که باعث شده روز به روز تعداد کاربران تلگرام افزایش یابد .

کسب درآمد از ربات تلگرام روش های متفاوتی دارد در واقع که زیر مجموعه روش های کسب درامد از طریق تلگرام است. که یکی از رایج ترین روش های کسب درامد از طریق ربات تلگرام در واقع همان ساخت ربات های تلگرام است.

افراد زیادی هستند که دوست دارن یک ربات تلگرام داشته باشند و حاضرند هزینه هایی را نیز برای ساخت ربات تلگرام حرفه ایی و یا ساده پرداخت نمایند.پس شما با یادگیری برنامه نویسی ساخت ربات تلگرام می توانید از این روش کسب درامد کنید.

ربات های پرکاربرد

ربات های تلگرام آهنربای کاربران تلگرام می باشد.

و یکی از دلایل اصلی استفاده کاربران از تلگرام است. همانطوری که می دانید تلگرام یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان فعلی دنیا محسوب می‌شود که به شدت در بین کاربران به ویژه کاربران ایرانی محبوب شده است.

یکی از قابلیت های جالبی که تلگرام دارد، مربوط به ربات های آن می‌شود. تنوع ربات های تلگرام و سرویس هایی که توسط آن ها ارائه می‌شود بسیار گسترده و زیاد است. بنابراین شاید این سوالات در ذهن شما هم ایجاد شوند اینکه :

  • بهترین ربات های تلگرام (Telegram Bot) کدامند؟
  • ربات های پر طرفدار تلگرام کدام هستند؟
  • کاربران از کدام ربات ها بیشتر استفاده می کنند؟

و در کل بخواهید با پرکاربرد ترین ربات های تلگرام آشنا شوید.

این جا می خواهم فقط ۳  نمونه از بهترین ربات های تلگرام را به شما معرفی کنم.

 

 ربات GetPublicLinkBot

در بسیار از کانال ها و گروه هایی که در آن ها عضو هستیم ممکنه که فیلم های آموزشی ، سینمایی ، طنز و درکل ممکنه که فایل های چندرسانه ایی حجیم چند گیگابایتی ارسال نمایند و شما بخواهید که آن ها را دانلود نمائید.

ربات GetPublicLinkBot به شما کمک میکنه که بتونید هر فایل را دانلود نمائید. در واقع ربات GetPublicLinkBot لینک دانلود مستقیم فایل ها ها رو تولید و در اختیار شما قرار میدهد و فرقی نمی کند که فایل شما کم حجم و یا پر حجم باشد. این ربات بهترین ربات در زمینه دانلود فایل ها از تلگرام می باشد.

 ربات VoteBot

ربات VoteBot بهترین ربات در زمینه ایجاد نظرسنچی در کانال ها و گروه ها می باشد. طرز استفاده از ربات VoteBot بسیار ساده است و این موضوع سبب شده که این ربات به یکی از بهترین و پرکاربردترین ربات های تلگرام تبدیل شود.

این ربات خدمات بسیار مفیدی را در اختیار مدیران گروه ها و کانال ها قرار داده است.

 ربات Wiki

ربات Wiki در واقع همان ربات ویکی‌پدیا است که بسیار کاربردی عمل می‌کند. با استفاده از این ربات می‌توانید خیلی سریع جزئیات و اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص را از طریق ویکی‌پدیا در گفتگوهای خود اشتراک گذاری کنید.

مثلا تصور کنید که در حال صحبت در مورد کارخانه های سازنده خودرو هستید و اطلاعاتی را در مورد شرکت بی ام دبلیو (BMW) ارائه می‌کنید و تمایل دارید منبعی برای این اطلاعات ارسال کنید.

در این شرایط کافیست عبارت wiki را تایپ و اولین گزینه نمایان شده را انتخاب کنید تا لیست دسترسی به صفحه توضیحات بی ام دبلیو در ویکی‌پدیا ارسال شود.

در واقع این ربات منبع جستجو در بستر سایت Wikipedia   می باشد . که جهت راحتی بیشتر کاربران ویکی پدیا این ربات ساخته شده تا بتوانند در تلگرام اطلاعات مورد نظر خود را پیدا نمایند.

و این ربات تنها مقالات مرتبط را به همراه آدرس آن ها در سایت را برای کاربران نشان می دهد که برای مطالعه کامل مقاله باید به سایت ویکی پدیا مراجعه کنند.

ربات تلگرام چگونه کار میکند ؟

ربات های تلگرام براساس درخواست های که به آن ها ارسال می شوند نتیجه مربوطه را برای کاربران ارسال می کنند. و اینکه ربات ها چگونه کار میکنند را بیشتر سازنده آن ها مشخص می کند. و همه ی ربات ها در حالت پیش فرض تنها یک دکمه جهت شروع کار کردن با ربات را دارند.

نام دکمه شروع کننده کار با ربات های تلگرام ” شروع ” یا ” START ”  می باشد که این در واقع عنوان دکمه است . که انتخاب یا زدن این دکمه یک دستوری به ربات ارسال می شود که بیانگر شروع جلسه کاری  یا گفتگو با ربات می باشد.

دستور  دکمه ارسال درخواست جهت شروع کار با ربات Start / می باشد. و این اولین دستوری است که در ارتباط با ربات های تلگرام ارسال می شود.

که بعدا می توانید برای این درخواست نتیجه های مختلفی را برای کاربران ارسال کنید. از جمله پیام های خوشامدگویی ، آموزش نحوه کار با ربات ها ، اعتبار سنجی های کاربر و هر مورد دیگری را میتوان برای کاربران نشان داد.

و در کل همانطوری که خدمت شما عرض کردم چگونگی کارکرد ربات براساس درخواست ها و دستوراتی است که به آن ارسال می شود.

انواع ربات های تلگرام

ربات های تلگرام انواع متفاوتی دارند که بسته به کاربرد و کارایی ، آنها را می توان در دسته های مختلفی جا داد.

و ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعداد ربات های تلگرام زیاد است و روز به روز درحال گسترش هستند و بر تعداد آنها افزوده می شود. و دنیای مجازی نیز با شبیه سازی دنیای واقعی شکل گرفته است و هر چیزی که در دنیای واقعی وجود دارد را می توان در دنیای مجازی پیدا کرد.

از جمله کسب و کارها ، شرکت ها و خدمات ارائه شده و … .

ایده ساخت کسب و کار های انلاین هم از دنیای واقعی نشات می گیرد و به همین دلیل مشاهده می کنید که در دنیای واقعی فروشگاه ها و سوپرمارکت ها ما یحتاج روزانه مردم را رفع می کنند.

که در مقابل هم فروشگاه های انلاین ( مجازی ) جهت تسریع در روند خرید مردم و ارائه خدمات با کیفیت ساخته شده اند. و بسیاری از موارد دیگر…

که هر کدام از این کسب و کار ها صنف خاص خود را دارند. حالا در مقابل همین مورد برای ربات های تلگرام نیز صدق می کند که با توجه به کسب و کارهای ساخته شده ، ربات هایی با همان خدمات ایجاد شده اند.

مانند ربات های فروشگاهی ، آموزشی و خدماتی. پس می توان نتیجه گرفت که ایده های ساخت ربات ها نیز به  همین گونه هستند.

 

لینک های ربات تلگرام

هر ربات تلگرامی که ساخته می شود حاوی یک یوزر نیم و لینک منحصر به فردی است تا بتوان از طریق آن به ربات متصل شد. در انتخاب یوزر نیم باید دقت کنید چون هر چه مرتبط باشد باعث میشه میزان درصد شناخت و اعضای ربات شما به مراتب افزایش یابد.

امروزه نسبت به قبل انتخاب یک یوزر نیم برای ربات مورد نظرمون بسیار سخت شده است. چون که همه، آنها را از قبل انتخاب کرده اند. اما ترفندهای بسیار جالبی نیز وجود داره تا بتوانید یک یوزرنیم خوب و ساده و هم چنین مرتبط پیدا کنید.

هم چنین نحوه ساخت لینک های ربات تلگرام بسته به حساب کاربری ربات شماست. که در مقاله بالایی که ذکر شده با نحوه ایجاد لینک های تلگرام آشنا خواهید شد.

 

تفاوت های ربات تلگرام با افراد

تفاوت ربات های تلگرام نیز در عملکرد و تصمیم گیری های آن هاست. که افراد ربات های تلگرام را می سازند و ربات ها کارهای افراد را طبق تصمیمات از قبل تعیین شده توسط سازنده آنها , انجام می دهند.

ربات تلگرام تفاوت های فراوانی با انسان ها دارند که بارزترین آنها عمل بدون توقف و خستگی ناپذیر آنها با کیفیت تعیین شده توسط انسان ها است.

 

و همچنین موارد زیر از جمله تفاوت های ربات تلگرام با انسان ها است.

قابلیت پرداخت درون تلگرامی

قابلیت پرداخت درون تلگرام یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قابلیتی است که در ربات های فروشگاهی و یا هر رباتی که محصولات یا خدماتی جهت فروش دارد ، مورد نیاز است.ولی این قابلیت در حال حاظر برای کشور ما غیر فعال است. ولی گزینه های دیگری جهت جایگزین این قابلیت وجود دارد.

و به همین دلیل برای ساخت ربات فروشگاهی با قابلیت پرداخت باید از روش های دیگری استفاده کرد. در واقع می توان از سرویس های پرداخت آنلاین جهت افزودن قابلیت پرداخت به ربات ها استفاده نمود.

همانطوری که قبلا خدمت شما گفته شد، ربات تلگرام یکی از منابع کسب درآمد از طریق تلگرام است. و افراد زیادی هستند که در حال بازاریابی در تلگرام جهت فروش محصولات ، خدمات، کمپین های تبلیغاتی هستند.

و کاربران را جهت پرداخت هزینه های مربوطه  آن ها به ربات های دارای قابلیت پرداخت منتقل می کنند. و همانطوری که خدمت شما گقته شده یکی از مزایا و کاربرد های ربات تلگرام ارتباط با سرویس دهند ها است.

که در این مورد ربات ها جهت ایجاد لینک های پرداخت و انتقال کاربران به درگاه پرداخت از سرویس های پرداخت آنلاین استفاده می کنند.که روش کار کردن با آنها بسیار آسان است.

جهت مشاهد بهترین سرویس دهندگان پرداخت آنلاین مقاله ۲۰ سرویس دهنده پرداخت آنلاین اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار می دهد. که زرین پال نام و برند معروف در ارائه خدمات پرداخت انلاین است.

 

بدست آورن موقعیت کاربران تلگرام توسط ربات

بدست آوردن موقعیت کاربران تلگرام تنها توسط ربات تلگرام انجام می شود. این نیز یکی از کاربرد های ربات تلگرام است تا اینکه بتوان موقعیت فعلی کاربرانی که در حال ارتباط با ربات ها هستند را بدست آورد. اما…

چگونه می توانیم موقعیت کاربران تلگرام را بدست آوریم؟

سوالی که در ذهن اکثر افراد خطور میکند. که جهت بدست آوردن موقعیت آنها  باید از دستورات برنامه نویسی ربات تلگرام استفاده کنیم. و این قابلیت دریافت موقعیت کاربران را در ربات فعال کنیم.

و در واقع بدون اجازه کاربران نیز ربات این دسترسی را ندارد که موقعیت آنها را بدست آورد. بلکه این امکان در اختیار کاربران قرار داده می شود و از آنها درخواست ارسال موقعیت مکانی می شود. و زمانی که کاربر قبول کند ربات میتواند مختصات جغرافیایی موقعیت آنها را شناسایی کند.

قعال کردن قابلیت دریافت موقعیت کاربران تنها توسط دکمه های ربات انجام می شود. آموزش ساخت دکمه ها در ربات به شما کمک می کند.

 

بدست آوردن شماره تماس کاربران توسط ربات تلگرام

بدست آوردن شماره تماس کاربران نیز توسط ربات تلگرام انجام می شود. و همانند نحوه بدست اورن موقعیت کاربران می باشد. یعنی ربات در حالت پیش فرض این دسترسی دریافت شماره تماس کاربران رو نداره وباید این قابلیت رو از طریق دستورات برنامه نوسی ربات تلگرام فعال کرد.

و درخواست ارسال شماره تماس را برای کاربران ارسال کرد و پس از تایید توسط کاربر ، ربات قادر به دریافت شماره تماس کاربر خواهد بود . در واقع خود کاربر شماره تماس خود را برای ربات بصورت یک مخاطب به همراه نام و نام خانوادگی در پروفایل خود ست کرد بود ارسال می کند.

جهت فعال کردن قابلیت دریافت شماره تماس کاربران در ربات باید با نحوه ایجاد دکمه ها آشنا شوید که آمورش ساخت دکمه های در ربات راهنمای شما در این زمینه می باشد.

 

امنیت اطلاعات کاربران ( هک توسط ربات تلگرام )

آیا ربات تلگرام می تواند اطلاعات گوشی ام را هک کند؟
ربات تلگرام چه دسترسی هایی دارد؟

این از جمله سوالاتی است که در ذهن کاربران تلگرام وجود دارد و باعث نگرانی آنها شده است. ولی تلگرام تمرکزش بروی سرعت و امنیت است.و همانطوری که در معرفی ربات تلگرام خدمت شما گفته شد ربات تلگرام در واقع یک حساب کاربری است. و دسترسی های محدودی در بستر تلگرام دارد.

 

برای تبلیغات در سروش لطفا کلیک کنید.و از نظر علمی اگر ربات تلگرام را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و به خروجی های دقت کنیم ملاحظه خواهیم کرد که ربات تلگرام مانند دیگر کاربران تلگرام یک حساب کاربری است که طبیعتا بیشترین دسترسی که می تواند داشته باشد به اندازه دسترسی های یک کاربر عادی در تلگرام خواهد بود.

بنابراین هنگامی که از یک ربات تلگرام استفاده می کنیم باید توجه داشته باشیم که ربات تلگرام هم همان اطلاعاتی را از ما مشاهده می کند که یک کاربر دیگر می بیند.

که این اطلاعات شامل اطلاعات پروفایل کاربری که در برگیرنده نام ، نام خانوادگی ،شناسه کاربری یا آی دی ، شماره تماس و موقعیت کاربران و همچنین تصاویر پروفایل آن ها است. و این در واقع تمام اطلاعاتی است که یک ربات تلگرام می تواند از کاربران دریافت کند.

نکته ۱ :  ربات های تلگرام نمی توانند بدون اجازه کاربر موقعیت و شماره تماس کاربران را بدست آورند.یعنی ربات درخواست ارسال موقعیت و شماره تماس را برای کاربران ارسال می کنند و در صورت موافقیت کاربر می تواند موقعیت و شماره تماس خود را در ربات به اشتراک بگذارد.

همچنین در مورد ربات های مدیریتی که شامل ربات های مدیریت گروه ها و کانال هاست و یا هر ربات تلگرامی که به قصد جاسوسی در یک گروه به کار گرفته شود همین اطلاعات را در مورد همه ی کاربران می تواند ببیند یا اصطلاحا به موارد ذکر شده دسترسی دارد.

در این حالت نتیجه می گیریم که ربات ها به اطلاعاتی خارج از این ها از جمله  اطالاعات ( داده های ) گوشی، مکالمات و تماس ها و … دسترسی ندارند.

بنابراین نمی توانند فعالیت مخربانه ای داشته باشند و حداکثر کاری که می توانند انجام دهند جمع آوری شناسه ها و پیام های کاربران یک گروه و ارسال به سرور خود ربات است.

برای اینکه بدانیم یک ربات تلگرام به چه اطلاعاتی می تواند دست یابد، باید میزان دسترسی آن ربات را در نظر بگیریم. و همانطوری که گفته شد دسترسی ربات تلگرام حداکثر به اندازه یک کاربر عادی است.

بنابراین یک ربات تلگرام نه می‌تواند در گوشی شما جاسوسی کند، نه به رمزهای شما یا موقعیت مکانی شما دسترسی دارد، نه می‌تواند عکس‌های گالریتان را برای کسی بفرستد. خصوصا بسیاری از ربات‌های تلگرام سطح دسترسی محدودتری هم دارند. و  هم چنین با فعال کردن قابلیت حریم خصوصی ربات ( privacy mode ) می توان دسترسی ربات را در گروه ها محدود کرد.

privacy mode telegram bot یا حالت حریم خصوصی ربات تلگرام چیست ؟

حالت حریم خصوصی ربات تلگرام قابلیتی است که تنها در گروه های تلگرام مورد استفاده می شود. که قابلیت فعال یا غیرفعال شدن را دارد که تنها سازنده ربات می تواند آن را مدیریت کند. در این مورد سازنده ربات در واقع شخصی است که حساب کاربری ربات تلگرام را می سازد و با برنامه نویس فرق می کند.

اما حالت حریم خصوصی ربات های تلگرام یا بهتره از این به بعد با نام Privacy Mode از آن یاد کنیم، همانطوریکه خدمت شما گفته یک قابلیتی برای گروه های تلگرام است که اگر فعال شود، ربات می تواند به همه ی پیام های کاربران از جمله درخواست های ارسالی به گروه دسترسی داشته باشه و آن ها در صورت لزوم پردازش کند.

هم چنین باید در ابتدا ربات را در گروه عضو کرد تا بتواند از این قابلیت استفاده کند یا این قابلیت برای ربات تلگرام در گروه کاربرد داشته باشد.

منبع : ویکی پدیا