عمومیکسب و کارهای برتر روز

آیا مواد آرایشی باعث تشدید آکنه و جوش می‌شود؟

بدون شک ، مواد آرایشی به زیباتر شدن خانوم‌ها، کمک قابل توجهی می‌کند. با این‌که امروزه در ساخت مواد آرایشی ، دقت فراوان می‌شود ، اما باید نسبت به مواد آرایشی مصرفی خود ، حساس باشید . بسیاری از خانوم‌‌ها عاشق مواد آرایشی هستند و متنفر از جوش و آکنه. خانوم‌ها، بارها متوجه این موضوع شده‌اند، که مواد آرایشی در یک روز طولانی ، وضعیت جوش‌های صورت آن‌ها را بدتر کرده‌است . بسیاری از مواد چرب موجود در مواد آرایشی ، منافذ پوست را مسدود کرده و مانع خروج مواد زائدی می‌شوند ، که راه خروج آن‌ها، ازطریق منافذ پوست است ؛ به این صورت باعث تشدید جوش و آکنه می‌شوند.

موادی که از منافذ پوست خارج می‌شوند ، شامل سه دسته می‌شوند. عرق ، که باعث مرطوب ماندن پوست می‌شود. چربی ، که پوست را نرم نگه می‌دارد و دسته آخر ، مواد سمی و فاسد پوست ، که برای بدن مضر هستند و باید از طریق منافذ پوست ، تخلیه بشوند. وقتی این مواد در اثر بسته شدن منافذ پوست ، خارج نشوند ، در زیر پوست حبس می‌شوند و با گذشت زمان حجم‌ آن‌ها افزایش می‌یابد و باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند. موادی که در برخی لوازم آرایشی وجود دارد ، باعث حبس شدن مواد زائد  در زیر پوست می‌‌شود و شرایط را برای ایجاد جوش‌ و آکنه فراهم می‌کند. این تاثیر در دوران بلوغ ، نزدیک شدن به عادت ماهانه ، استرس ، کم‌خوابی و تغییرات هورمونی بیشتر است.

ممکن است، شما به خوبی از پوست خود مراقبت کرده باشید و هرکاری که برای حفظ سلامتی پوست مفید است، انجام داده باشید ، اما بازهم در آینه نگاه کنید و ببینید، جوش‌ها و آکنه‌ها مهمان ناخوانده پوست شما شده‌اند؛ بدون شک، این بدترین لحظه برای یک خانوم است، که نداند در مسیر مراقبت از پوست، کدام راه را اشتباه رفته است؛ پس لازم است یک سری هم به مواد آرایشی خود بزنید ، تا متوجه رابطه جوش‌ها و لوازم آرایشی بشوید. درست است که لوازم آرایشی در زیبایی صورت، نقش مهمی ایفا می‌کنند، اما در تشدید جوش‌ها و آکنه‌ها نیز، نمی توانند بی تاثیر باشند.

Do cosmetics aggravate acne and pimples

جوش‌ها و آکنه‌ها و مواد آرایشی تحریک کننده

برخی موادی که در تولید محصولات آرایشی استفاده می‌شوند ، سبب تحریک ناگهانی پوست شده و سیستم ایمنی بدن را ، وادار به نشان دادن واکنش می‌کنند. سیستم ایمنی بدن، این گونه مواد را به عنوان یک تهدید شناسایی کرده و حمله به آن را آغاز می‌کند. بروز جوش و آکنه می‌تواند ، همان واکنش بدن به مواد آرایشی تحریک کننده باشد. در انتخاب مواد آرایشی خود حساس باشید و محصولی را تهیه کنید، که با پوست شما سازگار باشد. اگرپوست شما به مواد آرایشی خاصی، حساسیت یا واکنش نشان می‌دهد، مصرف آن ماده آرایشی را بلافاصله قطع کنید.

جوش‌ها و آکنه‌ها و مواد آرایشی چرب

اگر مستعد جوش و آکنه هستید، استفاده از مواد آرایشی چرب را به حداقل برسانید. استفاده از مواد آرایشی چرب، منافذ پوست را بسته‌تر می‌کند وجوش و آکنه را تشدید می‌کند و بهبود آن را، به تعویق می‌اندازد. اگر پوست چربی دارید، کرم پودری را انتخاب کنید، که فاقد چربی باشد یا درصد چربی آن، پایین باشد. چربی بیش از حد، در برخی از مواد آرایشی، مواد زائد و فاسد درون جوش‌ها را حبس می‌کند و مانع از خروج آن‌ها می‌شود، در نتیجه حجم جوش‌ها، افزایش پیدا می‌کند.

جوش‌ها و آکنه‌ها و مواد آرایشی غیر استاندارد

استفاده از مواد روغنی در لوازم آرایشی غیراستاندارد ، باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و آکنه می‌شود. انتخاب مواد آرایشی بسیار مهم است ،زیرا در تماس مستقیم با پوست است و گاهی پیش می‌آید که ساعت‌های طولانی، مهمان پوست هستند. مواد آرایشی غیر استاندارد و با کیفیت پایین، دارای مواد شیمیایی فاسد و مضری برای پوست هستند. مواد آرایشی صورت، نباید منافذ پوست را مسدود کرده و باعث تشدید جوش و آکنه شود. هم‌چنین به محض آمدن به خانه یا اتمام مهمانی، آرایش خود را با یک محصول ملایم، پاک کنید.

جوش‌ها و آکنه‌ها و حساسیت به مواد آرایشی

حساسیت به مواد آرایشی ، مخصوصا مواد آرایشی تقلبی و غیر استاندارد ، می‌تواند باعث سوزش پوست صورت ، التهاب ، قرمزی و خارش پوست بشوند. تشدید جوش و آکنه نیز در اثر حساسیت به مواد آرایشی، ایجاد می‌شود ، که موجب نارضایتی مصرف کننده می‌شود. مواد آرایشی مصرفی خود را، از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و سعی کنید از دستفروشان خیابان، مواد آرایشی تهیه نکنید. برخی افراد نیز، به محصولات آرایشی خاصی، حساسیت دارند و پوست آن‌ها در برابر این محصولات، شروع به نشان دادن واکنش می‌کند، بنابراین اگر پوست شما به محصول خاصی، واکنش خوبی نشان نداد، مصرف آن محصول را تا بهبود کامل، قطع کنید.

جوش‌ها و آکنه‌ها و کرم‌های سنگین

بسیاری از خانوم‌ها، برای پوشاندن و محو کردن جوش‌های زیر چشم و روی گونه‌ها، از کانسیلر و کرم‌های سنگین استفاده می‌کنند، اما خبر ندارند که این کار، فقط وضعیت جوش‌ها را بدتر کرده و به تشدید آن‌ها کمک می‌کند. پوست اطراف چشم خشک است و کانسیلرها و کرم پودرها، دارای ترکیبات روغنی و چرب هستند. هنگامی که از کانسیلر، برای پوشاندن این جوش‌ها، استفاده می‌کنید، با مسدود کردن منافذ پوست، مانع خروج مواد زائد و فاسد درون جوش‌ها می‌شوید و حجم آن‌ها را افزایش می‌دهید. بنابراین بهتر است، در دوران درمان جوش‌ها و آکنه‌ها، مصرف مواد آرایشی را به حداقل برسانید.

جوش‌ها و آکنه‌ها و مواد آرایشی حاوی رنگدانه

مواد آرایشی حاوی رنگدانه مانند رژلب و رژگونه، دارای مواد شیمیایی پنهانی هستند و باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی و تشدید جوش و آکنه در ناحیه پشت لب و گونه‌ها می‌شود. هم‌چنین استفاده از کرم‌های سنگین مانند کرم گریم ، به دلیل وجود مقدار زیادی مواد شیمیایی داخل آن‌ها ، منافذ پوست را کاملا مسدود می‌کنند و باعث تشدید جوش‌ و آکنه می‌شود ، بنابراین اهمیت انتخاب مواد آرایشی با کیفیت ، چندین برابر می‌شود.

جوش‌ها و آکنه‌ها و مواد آرایشی ناسازگار با پوست

لوازم آرایشی باید متناسب با پوست انتخاب شود. اگر پوست چرب ، خشک یا طبیعی دارید ، در انتخاب مواد آرایشی ، نوع پوست خود را درنظر بگیرید . بی توجهی به این موضوع می تواند موجب تشدید جوش و آکنه بشود. پوست‌های چرب ، بیشتر مستعد جوش و آکنه هستند و باید از محصولاتی استفاده کنند، که چربی اضافه وارد پوست نکنند و پوست‌های خشک و حساس، باید محصولاتی را انتخاب کنند، که چربی طبیعی و لازم پوست را، از بین نبرد و آن را حفظ کند. اگر مواد آرایشی مصرفی، با پوست شما سازگاری نداشته باشد و برای آن مناسب نباشد، عوارضی به همراه دارد، که جوش و آکنه، تنها یکی از آن‌ها است.

جوش‌ها و آکنه‌ها و مصرف بیش از حد مواد آرایشی

زیاده روی در مصرف مواد آرایشی ، دشمن پوست است ، که تشدید جوش و آکنه تنها یکی از عوارض آن است. مصرف بیش از حد مواد آرایشی ، فرصت نفس کشیدن به پوست نمی‌دهد و با مسدود کردن منافذ پوست ، باعث تشدید جوش و آکنه می‌شود. علاوه بر ایجاد جوش و آکنه ، باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک نیز می‌شود. اگر شما خارج از خانه فعالیت می‌کنید و نیاز دارید، که هر روز آرایش کنید و مرتب باشید، بهتر است از کرم‌ پودرهای سبک و آرایش‌های ملایم، به جای آرایش های غلیظ و سنگین، استفاده کنید.

جوش‌ها و آکنه‌ها و به اشتراک گذاشتن مواد آرایشی

لوازم آرایشی، یک وسیله کاملا شخصی است ؛همان‌طورکه مسواک خود را به دوست خود نمی‌دهید ، مواد آرایشی خود را نیز نباید با کسی شریک شوید ، زیرا اگر فردی که دارای جوش و آکنه است ، از مواد آرایشی شما استفاده کند ، بدون تردید آکنه و جوش مهمان پوست شما نیز می‌شود و آن را تشدید می‌کند، فرقی نمی‌کند، که مواد آرایشی خود را با دوست خود یا خواهر خود شریک شوید، در هر دو حالت، این یک اشتباه بسیار بزرگ است. در این مورد از نه گفتن به دیگران ، خجالت نکشید.

جوش‌ها و آکنه‌ها و براش‌های آلوده

براش و پد آرایشی خود را به‌طور منظم تمیز کنید . پد و براش شما بیش از آن‌چه که تصور کنید ، آلودگی‌ها و باکتری‌ها را به خود جذب می‌کند. اگر براش و پد آرایشی خود را تمیز نکنید ، حجم زیادی از آلودگی‌ها روی پوست شما می‌نشیند و اصلا عجیب نیست ، که صورت شما پر از جوش و آکنه بشود. براش‌ها و پدهای آرایشی، در تماس مستقیم با پوست صورت هستند و اگر تمیز نشوند، می‌توانند پوست را مستعد جوش و آکنه کنند. براش و پدی را تهیه کنید، که نرم و لطیف باشند و به راحتی شسته شوند.

جوش‌ها و آکنه‌ها و محصولات مختلف

از مواد آرایشی و بهداشتی مختلف استفاده نکنید، تا سازگاری آن با پوست خود را بررسی کنید و  راحت‌تر بتوانید، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. این عمل باعث می‌شود، که پوست شما در برابر محصولات مختلف، واکنش مختلفی از خود نشان دهد، که بروز و تشدید جوش و آکنه، نتیجه طبیعی آن است. بهتر است، یک محصول را مورد استفاده قرار دهید و اگر با گذشت زمان، تاثیر منفی آن را در پوست خود مشاهده کردید، آن وقت به سراغ یک محصول مناسب‌تر و با کیفیت‌تر بروید. استفاده هم زمان از چندین محصول آرایشی و بهداشتی مختلف، نتیجه‌ایی جز ظهور جوش‌ها و آکنه‌ها، نخواهد داشت.

جوش‌ها و آکنه‌ها و مواد آرایشی باقی مانده روی پوست

پس از پاک کردن آرایش احتمال دارد، هنوز مقداری از مواد آرایشی، روی پوست باقی مانده باشد، بنابراین مهم است، که با دقت و حوصله آرایش خود را کاملا پاک کنید و از یک محصول ملایم و با کیفیت، برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید. زیرا همان مواد آرایشی باقی مانده، هرچقدر هم که اندک باشند، می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند و سبوم یا چربی اضافه تولید کرده و وارد پوست کنند و باعث تشدید جوش و آکنه شوند.

جوش‌ها و آکنه‌ها و خوابیدن با آرایش

زمانی که ما می‌خوابیم، فرآیند سم زدایی بدن آغاز می‌شود و بدن ما به صورت طبیعی، سموم و مواد زائد را، از طریق منافذ پوست خارج می‌کند. اگر آرایش خود را قبل از خواب، کاملا پاک نکنید، منافذ پوست مسدود می‌شود و فرآیند سم زدایی، آن طور که باید اتفاق نمی‌افتد و چنین پوستی، به سختی نفس می‌کشد. پس اگر می‌خواهید پوستی سالم و شفاف، بدون جوش‌ها و آکنه‌های مزاحم داشته باشید، پاک کردن آرایش قبل از خواب را جدی بگیرید برای این کار میتوانید از نمایندگی محصولات سیمپل در اصفهان محصولات مورد نایز خود را تهیه کنید..