عمومیکسب و کارهای برتر روز

آیا واکس داشبورد خودرو می‌تواند داشبورد را در برابر نور خورشید حفاظت کند؟

استفاده از واکس ماشین

قیمت اسپری دوراکلین خودرو نانوسان : همانگونه که پوست انسان در مقابل خورشید به کرم ضد آفتاب نیاز دارد، خودرو شما نیز به یک محافظت‌کننده بدنه احتیاج دارد. درواقع واکس ماشین مخصوصاً برای خودروهای تیره مانند مشکی نقش کرم ضد آفتاب را ایفا می‌کند. به همین دلیل یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از رنگ خودرو در مقابل نور آفتاب، استفاده از واکس خودرو است.

این روش علاوه بر جلا و درخششی که به خودرو شما می‌دهد تا چندین ماه نیز اثر خود را حفظ کرده و از بدنه خودرو حفاظت می‌کند. وجود یک‌لایه از واکس بر روی خودرو باعث می‌شود که از رسیدن مستقیم نور آفتاب به بدنه خودرو شما جلوگیری شود. در این روش شما پس از شستن و خشک‌کردن بدنه خودرو، یک‌لایه از واکس بر روی سطح بدنه اتومبیل بمالید.

استفاده از روکش و چادر خودرو

قیمت محصولات نانو شرکت بیز: استفاده از روکش و چادر خودرو، یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید با کمک آن بدنه خودرو را از نور خورشید محافظت کنید. روکش خودرو می‌تواند از اتومبیل شما در مقابل هرگونه صدمه و آسیبی مانند نور آفتاب، گردوخاک، فضولات پرندگان و… محافظت کند. هنگام خرید روکش برای خودرو سعی کنید به جنس و کیفیت آن دقت زیادی داشته باشید.

جنس برخی از چادرها زبر است، این خود می‌تواند عاملی برای ایجاد خط و خش بر بدنه خودروی شما باشد. همچنین ممکن است با آزاد کردن گازهای شیمیایی در مقابل نور آفتاب به بدنه خودرو شما آسیب وارد کند. بهترین جنس این محصول چادری است که دولایه باشد. در این نوع چادرها، در لایه میانی از پنبه استفاده‌شده است؛ بنابراین آسیبی به بدنه اتومبیل وارد نمی‌کند.

سرامیک خودرو

شیشه شوی خودرو نانوسان: یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای محافظت از رنگ بدنه خودرو است. شما با استفاده از سرامیک خودرو علاوه بر اینکه بدنه اتومبیل را از هرگونه خط و خش محافظت می‌کنید، همچنین از آن در مقابل آفتاب‌سوختگی نیز مراقبت می‌کنید. ازاین‌رو باعث می‌شود خودروی شما همچنان جلا و زیبایی خود را حفظ کند. پوشش نانو سرامیکی، یک پلیمر مایع است که شبیه به یک‌لایه سه‌بعدی بر بدنه خودرو کشیده شده و باعث درخشندگی خودرو شما خواهد شد.

سرامیک خودرو دارای انواع مختلفی دارد که از آن می‌توان به سرامیک پلیمری، کوارتزی و هیبریدی اشاره کرد. همچنین از مزایای نانو سرامیک خودرو می‌توان به محافظت در برابر خوردگی شیمیایی، محافظت در مقابل اشعه uv، تمیز شدن راحت‌تر خودرو و درخشندگی اتومبیل اشاره کرد. سرامیک بدنه خودرو می‌تواند از بدنه اتومبیل شما به مدت ۳ سال محافظت کند.

شست شوی خودرو در فواصل زمانی کوتاه

یکی از روش‌های محافظت از بدنه خودرو، شستن آن در فواصل زمانی کوتاه است. این روش مانع از آسیب حرارت و دمای بالای آفتاب به بدنه خودرو شما می‌شود. بهتر است قبل از شستن بدنه خودرو ابتدا گردوغبار روی بدنه اتومبیل را با یک دستمال تمیز پاک کرده و سپس با یک ابر و شوینده، بدنه را کاملاً تمیز کنید.

همچنین پس از شستن خودرو، بدنه آن را کاملاً خشک کنید؛ زیرا ممکن است مقداری از مواد شیمیایی که برای شستن بدنه خودرو استفاده می‌کنید، بر روی اتومبیل باقی بماند. در این صورت ماده شیمیایی برجای‌مانده با اشعه uv ترکیب‌شده و صدمه زیادی به اتومبیل وارد می‌کند. پس برای جلوگیری کردن از این صدمات بدنه خودرو را بعد از شستشو با یک دستمال تمیز خشک کنید.

پارک کردن خودرو در پارکینگهای سرپوشیده

پارک کردن خودرو در پارکینگ‌های سرپوشیده، بهترین روشی است که می‌توانید از خودروی خود در مقابل نور آفتاب محافظت کنید. با این کار علاوه بر اینکه از رنگ خودروی خود در مقابل نور آفتاب حفاظت می‌کنید، همچنین از صدمه رسیدن به سایر تجهیزات داخل خودرو نیز جلوگیری می‌شود.

استفاده از سایبان بر روی شیشههای خودرو

استفاده از این سایبان‌ها در کاهش هوای داخل اتومبیل تأثیر زیادی داشته و باعث خنک نگه‌داشتن فضای داخل خودرو خواهد شد. با کمک نصب این سایبان‌ها، می‌توانید از تماس مستقیم نور آفتاب با داشبورد و صندلی خودرو جلوگیری کرده و این‌گونه مانع از رسیدن هرگونه آسیبی به تجهیزات داخلی خودرو می‌شوید.

کنترل سطح مایعات داخل خودرو

در فصل تابستان که دمای هوای بیرون خودرو از داخل آن بسیار بیشتر است، مدت‌زمان استفاده از مایعاتی که در بخش‌های داخلی خودرو قرار دارد بسیار کوتاه‌تر می‌شود. در این صورت اگر میزان مایعات از سطح معمول آن کمتر شده باشد، قطعاً آسیب جدی به خودرو شما وارد می‌شود.

کلام آخر

آفتاب‌سوختگی علاوه بر اینکه در کاهش زیبایی خودرو شما تأثیر زیادی دارد، می‌تواند بر ارزش خودرو نیز مؤثر باشد و باعث افت قیمت خودرو شما شود. به همین دلیل روش‌های مختلفی وجود دارد که از بدنه خودرو شما در مقابل آفتاب حفاظت کند. یکی از این روش‌ها است.

در این روش به‌صورت ریزبینانه بخش‌های داخلی و خارجی خودرو با روش‌های اصولی و تجهیزات مدرن تمیز می‌شود. در این مطلب سعی کردیم شما را با مراقبت از خودرو در مقابل نور خورشید در فصل آفتاب آشنا کنیم. امیدواریم با خواندن آن اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.