کسب و کارهای برتر روز

آیا وردپرس امن است؟

آیا وردپرس امن است؟

امنیت یک فرآیند مستمر است و باید مدیریت شود و دستیابی به امنیت مطلق ممکن نیست. حفاظت در مورد کاهش خطر است، نه حذف خطر، و خطر هرگز پایان نمی یابد.

برای امنیت وردپرس، ما باید از بهترین شیوه های امنیتی در سایت خود استفاده کنیم.

زیرا وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای دنیاست و آسیب پذیری آن مشخص است و این هکر است

باعث می شود انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهدافشان داشته باشند. اما این بدان معنا نیست که ما وردپرس را مقصر بدانیم

چرا امنیت وب سایت مهم است؟

هک کردن سایت شما به کسب و کار کارتونی شما آسیب می رساند

هکرها می توانند اطلاعات کاربر و رمز عبور را سرقت کنند اگر وب سایت شما با کسب و کار شما مرتبط است، به عنوان یک صاحب کسب و کار آنلاین، باید از امنیت آن اطمینان داشته باشید و از آن محافظت کنید. یکی از راه های محافظت، تعریف یک رمز عبور منحصر به فرد و قوی بر روی مدیر وردپرس و پایگاه داده و حساب های میزبانی وردپرس است.

حفاظت از وردپرس با کار مداوم تیم وردپرس برای رفع آسیب‌پذیری‌ها و بهبود امنیت پلتفرم آسان شده است.

با افزودن وردپرس می توانید یک وب سایت امن طراحی شده با وردپرس راه اندازی کنید و در تمام طول روز امن بمانید.

ما یک چک لیست به شما می دهیم تا در 15 دقیقه به شما کمک کند تا سایت وردپرس خود را ایمن کنید.

1. مطمئن شوید که سایت شما پشتیبانی می شود

تهیه نسخه پشتیبان اولین قدم برای ایمن سازی سایت شماست و همیشه از داشتن یک نسخه پشتیبان از سایت خود اطمینان حاصل کنید

در صورت وجود مشکل سایت را بازیابی کنید

ارائه دهنده هاست شما ممکن است یک نسخه پشتیبان رایگان Gebra برای وب سایت شما داشته باشد، در غیر این صورت افزونه های زیادی مانند Updraft Plus … برای آن وجود دارد.

تهیه نسخه پشتیبان اولین خط دفاعی شما در برابر حملات هکری است و به یاد داشته باشید که هیچ چیز 100% ایمن نیست. افزونه‌های پشتیبان‌گیری زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، و مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که ما پشتیبان‌هایی را که تهیه می‌کنیم در هاست خود ذخیره نمی‌کنیم. به عنوان مثال، توصیه می شود آنها را در Dropbox ذخیره کنید.

2. وردپرس قدیمی و نرم افزارهای قدیمی را حذف کنید

به فایل منیجر وب سایت خود بروید و فایل های قدیمی و بی فایده را حذف کنید زیرا محافظت نمی شوند و هکرها آنها را شناسایی کرده و از این فایل های قدیمی برای دسترسی به وب سایت شما استفاده می کنند.

آیا وردپرس امن است؟
آیا وردپرس امن است؟

3. تم ها، پلاگین ها یا افزونه هایی را که دیگر به آن نیاز ندارید حذف کنید

وارد سایت وردپرسی خود شوید، در قسمت “افزونه های نصب شده”، افزونه های استفاده نشده را حذف کنید.

به بخش نمایش بروید و تم هایی را که نیاز ندارید خاموش کنید.

در فروشگاه خود حتما و حتما از قالب فروشگاهی معتبر استفاده کنید. برای تهیه قالب معتبر و اورجینال میتوانید به فروشگاه های معتبر مانند zhaket مراجعه کنید.

4. داشبورد وردپرس و سی پنل خود را ایمن کنید

از حساب مدیریت وب سایت خود محافظت کنید. در ادمین وردپرس سایت خود در قسمت کاربران، روی Admin کلیک کنید و تمام حساب های کاربری را مشاهده کنید و مطمئن شوید که همه حساب های کاربری را می شناسید. اگر یک حساب کاربری غیرمجاز دارید، ممکن است هک شوید.

هر گونه حساب اداری را که نیازی نیست حذف کنید.

اگر در مورد امنیت رمزهای عبور سرپرست خود مطمئن نیستید، آنها را به صورت تصادفی تغییر دهید.

نام کاربری پیش فرض ادمین خود را تغییر دهید زیرا نام کاربری نیمی از نام کاربری ادمین است، این کار را برای هکرها آسان می کند.

وارد سی پنل شوید و مطمئن شوید که از رمز عبور امن تری استفاده می کنید.

5. تمام نرم افزارهای موجود در حساب میزبانی خود را به طور کامل به روز کنید

پس از پشتیبان‌گیری، وظیفه بعدی ایجاد یک سیستم حسابرسی و نظارت است تا همه چیزهایی که در سایت شما اتفاق می‌افتد را پیگیری کند، از جمله اعتبار فایل، تلاش‌های ناموفق برای ورود به سیستم، اسکن بدافزار و غیره. خوشبختانه، این کار با سیستم امنیتی وردپرس امکان‌پذیر است. افزونه

با فعال کردن فایروال برنامه وب، که ساده ترین راه برای محافظت از وب سایت و امنیت مدیریت وردپرس شما است، فایروال تمام ترافیک مخرب را متوقف می کند.

غیرفعال کردن ویرایش فایل

وردپرس به شما اجازه می دهد تا فایل های تم و افزونه را از قسمت مدیریت ویرایش کنید. این ویژگی یک خطر امنیتی است و توصیه می کنیم آن را غیرفعال کنید.

به طور پیش فرض، کنترل تلاش برای ورود در سایت مدیریت به کاربران این امکان را می دهد که هر زمان که خواستند سعی کنند وارد شوند. این باعث آسیب پذیری سایت وردپرس شما می شود این مشکل باید با محدود کردن تعداد ورود کاربران حل شود

– پیشوند پایگاه داده وردپرس را تغییر دهید

به طور پیش فرض، وردپرس از -WP به عنوان پیشوند برای تمام جداول وردپرس استفاده می کند، در این حالت هکرها می توانند نام جدول شما را حدس بزنند. به همین دلیل توصیه می کنیم آن را تغییر دهید.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.