اقتصادی

طراحی سایت با سایت سازهای مطرح دنیا

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت در جوامع امروز، همه سعی دارند یک وب سایت اینترنتی برای خود به صورت شخصی و یا برای توسعه کسب و کارهای اینترنتی داشته باشند. در این بین تبلیغات زیادی برای طراحی سایت و یا پیاده سازی سایت با قیمت ارزان و کم از سمت افراد سود جو پیشنهاد می شود که توجه به این موضوعات فقط از دست دادن سرمایه و زمان را به دنبال خواهد داشت.

روش های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که چندین مدل از آن ها معمولاً نیازی به داشتن دانش و تخصص خاص نمی باشد از این رو راه را برای افراد سودجو باز خواهد گذاشت. به عقیده طراحان سایت، هرچند که روش هایی غیر از کدنویسی برای طراحی سایت وجود دارد اما اگر تصمیم گرفتید که سایت خود را با این تکنیک ها راه اندازی کنید باز  هم بهتر است قبل از شروع کار در مورد  نحوه کار آن ها بیشتر بدانید و یا آموزش ببینید.

سایت ساز های (site builder) متعددی در دنیا شناخته شده اند که استفاده از آن ها نیازی به داشتن دانش برنامه نویسی و یا طراحی سایت استاندارد ندارد و بعضا می توان از آن ها برای راه اندازی سریع یک وب سایت نسبتا خوب بهره برد.

مزایا و معایب استفاده از سایت ساز ها (تصمیم با شماست)

Googlesites- moonfruit- yola- webs-strinkingly-squarespace-wix-webzi از جمله وب سایت بیلدر هستند که می توان از طریق آن ها برای خود یک وب سایت داشت و از آن استفاده کرد. مزیتی که این سایت ها برای شما دارند این است که 1: بعد از طراحی سایت نگران مسائل امنیتی آن نبوده و از لحاظ نفوذ، امنیت خوبی دارند. 2: برای پیاده سازی سایت نیازمند سرمایه گذاری کلان نبوده و با هزینه کم می توان سایت را لانچ کرد. 3: همانطور که گفته شد نیازی به دانش تخصصی طراحی سایت نداشته و در هر سطحی که هستید می توانید از پس کار با این سایت ها بربیایید. 4: در مدت زمان کمی می توانید یک سایت داشته باشید.

طراحی سایتعلاوه بر مزایای نسبتا خوبی که طراحی سایت به روش سایت سازها دارند باید به معایب آن نیز توجه ویژه ای داشت چرا که یک وب سایت بعد از طراحی نیاز به مراقبت و نگه داری دارد. سایت ساز ها این قابلیت را ندارند که بعد از طراحی بتوان آن ها را پشتیبانی کرد و در صورت بروز خطا آن ها را رفع کرد.

از جمله معایب استفاده از سایت سازها:

  1.  کیفیت طراحی اولین نکته ای است که در هنگام طراحی سایت با سایت سازها به چشم می خورد، از آنجایی که طراحی کردن با این روش یعنی استفاده از یک سری دستورات از پیش تعیین شده و قالب های آماده، بنابراین باعث می شود که سایتی شما از کیفیت بسیار پایینی برخوردار باشد.
  2.  عدم توسعه وب سایت در آینده از دیگر مواردی است که سایت ساز ها نمی توانند برای سایت شما این ویژگی را داشته باشند و شما نیز نمی توانید سایت خود را اپدیت کنید.
  3.  سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مهمترین آپشن بعد از طراحی سایت می باشد که بازهم سایت ساز ها از این قاعده مستثنا هستند.

منبع: بهیار ( شرکت طراحی سایت در اصفهان)

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید