اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

ایجاد تعامل بیشتر با مشتریان در دراپ شیپینگ

یادگیری روش راه‌اندازی یک کسب‌وکار ، مانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر، آسان نیست. اما این موضوع می‌تواند به‌عنوان اولین گام موثر به‌سوی دنیای کارآفرینی باشد.شما با دراپ شیپینگ می‌توانید بدون نگهداری موجودی در انبار، محصولات متنوعی را به مشتریان بفروشید. همچنین، شما نیازی به پرداخت هزینه برای خرید محصولات پیش از فروش ندارید و می‌توانید یک منبع درآمد پایدار در درازمدت ایجاد کنید.در این نوشتار قصد داریم تا با بیان 10 گام، چگونگی شروع یک کسب‌وکار آنلاین به روش دراپ شیپینگ را شرح دهیم.در بخش دوم به معرفی 5 سایت برای دراپ شیپینگ می پردازیم و همچنین یاد میگیریم که چطور باهاش یک وبسایت خوب طراحی کنیم و بتونیم به سرویس هایی مثل علی اکسپرس جهت دراپ شیپینگ وصلشون کنیم.

در نظر داشته باشید که برخی از این مراحل اجباری بوده و برخی دیگر فقط یک ‌ایده خوب برای شروع به‌کار هستند. اما درهرحال با دانستن این موارد در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌شود.

با شروع یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ، مدیریت موجودی برای شما دردسری ایجاد نخواهد کرد و و حمل‌ونقل نیز آسان می‌شود؛ زیرا سفارش‌ها به‌طورمستقیم از تامین‌کننده شما برای مشتریان‌تان ارسال می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید روی موارد مهم مانند فروش محصولات، بازاریابی و رضایت مشتریان خود تمرکز کنید.

نحوه راه اندازی dropshipping در 10 گام:

  1. برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ تصمیم جدی بگیرید

دراپ شیپینگ نیز مانند هر کسب‌وکار دیگری، به دقت و توجه و همچنین دیدگاه بلندمدت نیاز دارد. پس اگر توقع دارید تا با ۶ هفته کار پاره‌وقت به درآمد شش رقمی برسید، متاسفانه ناامید خواهید شد.

با نگاه منطقی به کسب‌وکار، داشتن انتظارات واقع‌بینانه در مورد سرمایه‌گذاری موردنیاز و همچنین درنظرگرفتن پتانسیل خود برای سود، احتمال ناامید شدن و ترک کار بسیار کمتر خواهد شد.

به‌عنوان یک فرد مبتدی، هنگام شروع یک تجارت الکترونیک باید روی یکی از ۲ مورد زیر سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشید:

  1. ایده کسب‌وکار دراپ شیپینگ خود را انتخاب کنید

مرحله دوم در یادگیری نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ، انجام تحقیقات بازار است. درست مانند زمانی‌که درحال بازگشایی یک فروشگاه خرده‌فروشی سنتی هستید و به مکان‌های مناسب برای کار، رقبا و… نگاه می‌کنید؛ پس جایگاهی را که به آن علاقه دارید بررسی کنید و بر اساس میزان سودآوری آن تصمیم بگیرید.

اما در نظر داشته باشید که در حقیقت، ارائه ‌ایده‌های خوب و معتبر برای فروش یک محصول، کمی دشوار است.

  1. انتخاب محصولات برای دراپ شیپینگ

با تمرکز بر روی محصولات خاص و پرطرفدار، می‌توانید به جلب توجه خریداران بدون توجه به رقابت با کسب‌وکار‌های بزرگ‌تر کمک کنید.

محصولاتی که در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند، به ترغیب مشتری برای خرید کمک می‌کنند؛ پس در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

محصولات تناسب اندام، مد، محصولات زیبایی، لوازم الکترونیکی، لوازم جانبی تلفن همراه و موارد مرتبط با یوگا ممکن است انتخاب خوبی برای شروع دراپ شیپینگ باشند.

چند نمونه از محصولات محبوب و پر جستجو یک فروشگاه دراپ شیپینگ عبارت‌اند از:

  • قاب آیفون، برای دارندگان آیفون
  • وسایل کمپینگ، برای افراد کمپینگ
  • تجهیزات ورزشی، برای افراد علاقه‌مند به تناسب اندام

درگاه پرداخت در شاپیفای واسط یا متمرکزکننده‌های پرداخت، سایت‌هایی هستند که با گروه یک قرارداد می بندند و درگاه‌های پرداخت را از آن‌ها دریافت می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند. یکی از مهم ترین ویژگی‌های درگاه‌های پرداخت واسط این است که برای گرفتن درگاه از آنها نیاز به مجوز و مدارک کمتری نسبت به گروه اول وجود دارد و می توانید بدون داشتن نماد اعتماد از درگاه‌های واسط درگاه دریافت نمایید. درگاه‌های واسط بر روی هر تراکنش شما بین 0.5 تا 2 درصد کارمزد دریافت می کنند.

از اشتباهات متداول دراپ شیپینگ جلوگیری کنید.

همانطور که در قسمت بالا اشاره شده است، دراپ شیپینگ شما را در رقابتی سخت قرار می‌دهد زیرا؛ کالایی که شما ارائه می‌دهید را افراد دیگر نیز به فروش می‌رسانند.فکر کردن به این موضوع که با در نظر گرفتن دراپ شیپینگ برای فروشگاه خود، در مدت زمان کوتاه، شما را به یک کسب و کار پولساز مبدل خواهد کرد، بسیار کار ساده‌ای است. حقیقت، در تضاد با این موضوع است. وقتی شما دراپ شیپینگ می‌کنید، باید تمام زمانی را که صرفه‌جویی کرده بودید را صرف حمل و نقل و تکمیل بازاریابی و سئو خود کنید. این‌ها عناصری هستند که باعث می‌شود، ترافیک به فروشگاه اینترنتی شما سرازیر شود و سبب فروش گردد. از آنجایی که کنترلی بر روی تکمیل سفارش و یا بسته بندی محصولات ندارید، همیشه تلاش کنید تا بر روی کیفیت و خدمات محصول، تمرکز کنید و به مشتری خود تجربه‌ای مثبت با بخش‌هایی از خرید که بر آن‌ها دسترسی دارید، القا کنید.

تاکید بر نرخ حمل و نقل در دراپ شیپینگ

سر و کار داشتن با نرخ حمل و نقل حتی اگر تمام سفارشات خود را از یک مکان ارسال کنید نیز دردسرساز است.اگراز بیش از یک انبار محصولات خود را ارسال کنید و یا محصولاتتان را از طریق چند تامین کننده تهیه کنید، نرخ حمل و نقل تبدیل به کابوسی تکرار نشدنی برای شما می‌شود. به جای تاکید بر حمل و نقل از چند انبار در هر سفارش، جند قدم به عقب بردارید و به تصویر بزرگی که ساختید نگاه کنید.

برای دستیابی به چه چیزی تلاش می‌کنید؟ نرخ حمل و نقل دقیق و درست؟ یا فروش بیشتر با مشتریان رضایتمند و خوشحال و تجارت مکرر؟ اگر انرژی خود را صرف نرخ حمل و نقل در هر سفارش می‌کنید. این همان انرژی‌ای است که شما می‌توانید صرف ایجاد یک تجربه خرید بهتر برای مشتریان، رشد فروشگاه انلاین خود و بازاریابی کنید. پس چه کاری باید انجام داد؟به سفارشات گذشته نگاه کرد و یک نرخ حمل و نقل ثابت براورد کرد یا یک نرخ بر اساس ارزش سبد خرید تعین کرد.

اعتماد بیش از حد به یک تامین کننده و یا عدم آزمایش آن‌ها

اگر بدون داشتن هیچ زمینه‌ای به تامین کننده خود اعتماد می‌کنید،خود را برای مواجه شدن با مشکلات لوجستیکی آماده می‌سازید. اگر قیمت‌ها را یکباره افزایش دهند به طوری که دیگر قادر به خرید کردن نباشید چه می‌کنید؟ از کار خود کناره‌گیری می‌کنید؟ یا بدون هیچ منطقی تصمیم بگیرند، دیگر با شما کار نکنند؟ حتی در جدی‌ترین حالت این سناریو، ممکن است موجودی انبارشان به پایان برسد و شما مجبور باشید، برای یک محصول، مدت‌ها صبر کنید. درنتیجه، همیشه یک تامین کننده پشتیبان داشته باشید تا در صورت بروز مشکلاتی این چنینی به فعالیت خود ادامه دهید.

وقتی کار خود را با یک تامین کننده جدید شروع میکنید از صحت کارش باخبر باشید. وقتی سفارشی دریافت می‌کنید، از زمان حمل ونقل، نحوه بسته بندی و دیگر موارد را بررسی کنید و از کیفیت همه‌ی موارد اطمینان حاصل کنید. سفارشات امتحانی، ایده‌ی خوبی برای سنجش است. این کار برای مشاغل انلاین بسیار مهم است، زیرا؛ با این کار هر مسئله ای را قبل از تبدیل به یک مشکل بزرگ، حل کرده‌اید.برای رشد مهارت های خود می توانید دوره آموزش دراپ شیپینگ را استفاده کنید