علمی و پزشکی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گفته شاف ، سازمان غیرانتفاعی هلندی بنیاد دسترسی به دارو ، در یک گزارش مستقل ، اشاره کرد که شیوع ویروس Nipah در چین وجود دارد ، با میزان مرگ و میر تا 75 درصد ، به عنوان خطر احتمالی اپیدمی بعدی. داروخانه هایی که در حال حاضر روی بیماری Covid-19 متمرکز شده اند آماده مقابله با آن نیستند.

گاردین به نقل از مدیرعامل بنیاد دسترسی به دارو گفت: “ویروس یکی دیگر از بیماری های عفونی در حال ظهور است که می تواند نگران کننده باشد و اپیدمی بعدی می تواند یک عفونت مقاوم باشد.”

این ویروس نادر است و به خفاش های میوه خوار سرایت می کند ، که می تواند علائم شبیه آنفولانزا ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس ممکن است با التهاب مغز نیز همراه باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع ویروس ، واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده از این کشور را ممنوع کردند.

به گفته شاف به نقل از گاردین ، ​​گزارش دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 اقدامات 20 شرکت دارویی برجسته جهان برای دستیابی بیشتر به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی را بررسی می کند. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد بیماری Covid-19 سال گذشته افزایش یافت ، اما سایر اپیدمی های خطرناک نیز مورد توجه قرار نگرفتند.

بر اساس گزارش دوسالانه بنیاد ، این 16 مورد از 10 بیماری عفونی سازمان بهداشت جهانی است که بیشترین تهدید را برای سلامت عمومی به وجود می آورد ، اما برای آنها هیچ یک از پروژه ها در خط تولید شرکت های دارویی جهان در نظر گرفته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید