اقتصادی

بنیاد مسکن : وام مسکن روستایی، شنبه در گیشه بانک‌ها است

بر اساس نامه رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه، این سازمان با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از 100 به 200 میلیون تومان موافقت کرد.

به روبوت دوران خبر، پس از تیر و کمان زیاد و با وجود بار سنگین مالی پرداخت یارانه نقدی به دولت، با دستور رئیس جمهور، پرداخت 200 میلیون تومان برای ساخت مسکن روستایی از روز شنبه آغاز می شود.

حجتُالاسلام والمسلمين سيد ابراحمي رايسي ـ رياسومهوري تينامه‌اي در كاربند خطاب به رئيس سازمان برنامه و بودجه خواستار كمك اين سازمان با پيشنهاد افزايش سقف مسكن روستايي شد. سازمان بودجه نیز در پاسخ به دستور رئیس جمهور با وجود برنامه دولت برای جلوگیری از هرگونه فشار تورمی بودجه ای با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی موافقت کرد.

بنابر اعلام بنیاد انقلاب اسلامی، از روز شنبه 17 اسفندماه با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به کلیه بانک های عامل، سقف پرداخت وام های نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از 100 به 200 میلیون تومان افزایش می یابد. اخذ وام جدید در سراسر کشور برای متقاضیان آغاز خواهد شد

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد توسعه انقلاب اسلامی به نمایندگی از جامعه روستایی کشور از رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تسهیل در طرح های عمران روستایی تشکر کرد.

نیکزاد پیش از این گفته بود که بانک مرکزی به محض دریافت ضمانتنامه، سود تسهیلات 13 درصدی تفاوت داشته است. تمایل به پرداخت مسکن روستایی. شنیده می شود به زودی ضمانت نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید