علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

بهترین کمربند طبی برای گودی کمر

درد کمر، می‌تواند به دلایل متعددی از جمله آسیب‌دیدگی ورزشی قدیمی، ساییدگی ناشی از فعالیت بدنی شدید یا فرآیند طبیعی پیر شدن، به وجود آید. این درد، بدون توجه به علت آن، زندگی را دشوار می‌کند. یک راه برای تحمل دردها و آزار مداوم کمر، استفاده از مسکن، استراحت و امیدواری به تسکین دردها در نهایت است. با این حال، افراد مدرن امروزی بسیار مشغول هستند و نمی‌توانند به خودشان اجازه استراحت چند روزه بدهند.

بنابراین، حمایت از ساختار کمر و محافظت از آن، روشی بهتر برای مدیریت درد کمر است. استفاده از کمربند طبی و بریس کمر، روشی جدید برای درمان درد کمر نیست، اما مدل‌های جدیدتر بریس کمر از فناوری پیشرفته بهره می‌برند تا با استفاده از آن‌ها بتوان درد و تنگی کمر را در منزل تسکین داد. کمربند طبی به عضلات کمر حمایت می‌کند و درد را کاهش می‌دهد. هرچند، هنگام رانندگی، کار، بازی یا هر فعالیتی که باعث تشدید درد کمر می‌شود، می‌توانید از بریس کمر استفاده کنید. در این مقاله، بهترین گن لاغری قیمت مناسب برای حفاظت از کمر و کاهش درد کمر معرفی می‌شوند.

مزایای شاخص استفاده از کمربند طبی به شرح زیر است:

-تسهیل فرآیند بهبود آسیب‌دیدگی
-کاهش تنش و گرفتگی عضلات
-تقویت و پایدار کردن ناحیه‌های ضعیف
-کاهش فشار روی کمر هنگام جابه‌جا کردن یا بلند کردن اشیاء
-بهبود حالت اندامی و افزایش طول ستون فقرات
-راحت‌تر شدن نشستن و ایستادن

علت کمردردتان هر چه که باشد، از آسیب‌دیدگی قدیمی و آزاردهنده کمر گرفته تا حالت اندامی نامناسب یا فرسایش تدریجی ناشی از فعالیت‌های روزمره، در هر حال کمربند طبی با حمایت از ساختار کمر و کنترل حالت اندامی کمک موثری به کاهش درد می‌کند تا بتوانید کارهایتان را به راحتی انجام بدهید و از زندگی لذت ببرید. متخصصین ما در کلینیک تخصصی سلامت امید با داشتن پیشرفته ترین امکانات قادر به درمان کمردرد شما می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره‌های  –  –  تماس حاصل فرمائید.

 انواع مختلف کمربند طبی

بریس‌های مختلفی برای حمایت از ناحیه‌های کلیدی کمر ، یعنی بالای کمر، کمر و پایین کمر، وجود دارد. بریس‌هایی که برای تسکین کمردرد به کار برده می‌شوند، به دو دسته اصلی کرست و بریس سخت تقسیم می‌شوند. کرست طبی بریس منعطف از ماده نرمی تهیه می‌شود که مانند کرست، دور پایین کمر بسته می‌شود. کرست طبی معمولاً از جنس نرم، منعطف و قابل تنفس ساخته می‌شود و تنگی بریس را می‌توان با کش یا چسب دوطرفه تنظیم کرد. کرست طبی ناحیه شکمی را تحت فشار قرار می‌دهد و به دلیل حمایت از عضلاتی که ساختار پایین کمر را نگه می‌دارند، فشار روی ستون فقرات را از بین می‌برد.

بعضی از این کرست‌ها باریکند و به راحتی می‌توانید در طول روز از آنها استفاده کنید، اما بعضی پهن‌تر و محکم‌ترند و به صورت کوتاه مدت، هنگام فعالیت‌هایی مانند بلند کردن اشیاء یا ورزش باید از آنها استفاده کنید. بریس سخت استفاده از بریس سخت عموماً بعد از درمان آسیب‌دیدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بریس سخت به صورت سفارشی برای هر بیمار ساخته می‌شود. این نوع بریس از مواد پلاستیکی ساخته شده است و به دور کمر بسته می‌شود تا ساختار پایینی کمر را حفاظت کند. علاوه بر این، بریس سخت به دلیل ساختار محکم و سفتی که دارد، گزینه‌ای مناسب برای درمان عوارض مزمن مانند انحراف ستون فقرات می‌باشد.

بهترین بریس کمر

بیمارانی که از درد بالا و پایین کمر رنج می‌برند، مشکلشان مضاعف است و غالباً مجبور می‌شوند که دو بریس مجزا بخرند. خرید گن لاغری زنانه هم هزینه بیشتری را به بیمار تحمیل می‌کند و هم استفاده از آن سخت است و باعث حجیم شدن بدن می‌شود. بریس فلکس گارد یک بریس حمایت کنندۀ قابل تنظیم و بهترین انتخاب است که بالا و پایین کمر را به خوبی می‌پوشاند. این بریس محکم و در عین حال راحت، حالت اندامی را از طریق بازآموزی عضلات بالای کمر بهبود می‌دهد و به بازیابی هم‌ترازی و نظم طبیعی ستون فقرات کمک می‌کند. بندهای بریس شانه را به عقب می‌کشد و در حالت صاف نگه می‌دارد؛ همچنین بریس فلکس گارد بندهایی دارد که دور ناحیه کمر بسته می‌شود.

کمردرد عارضه پرهزینه‌ای است که بیماران را مجبور به رفت و آمدهای مکرر به مطب پزشکان مختلف می‌کند. بیمارانی که کاراییشان به دلیل کمردرد کاهش یافته است، باید هزینه ویزیت پزشک و داروهای مختلف را هم بپردازند و مخارج درمانشان روز به روز بالاتر می‌رود. کمربند طبی مولر با هزینه‌ای بسیار کمتر از بریس‌های دیگر، درد کمرتان را تسکین می‌دهد. بریس مولر وزن وارده به دیسک‌های پایین ستون فقرات را کاهش می‌دهد و با توزیع یکنواخت وزن به تسکین درد کمک می‌کند. به علاوه هنگام بلند کردن اشیای سنگین می‌توانید از بریس مولر برای حمایت از کمر استفاده کنید. طراحی دو لایه و فشار قابل تنظیم بریس مولر نیز آن را به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند.

بهترین بریس برای درد پایین کمر: کمربند طبی NMT مهره‌های کمری به دلیل طراحی خاص بدن به شدت مستعد دردند، چرا که ستون فقرات وزن بیشتری را در ناحیه پایین کمر تحمل می‌کند و عضلات ضعیف یا حالت اندامی نامناسب، مشکل کمر را تشدید می‌کند. کمربند طبی NMT درد و ناراحتی کمر را کاهش می‌دهد و برای استفاده حین رانندگی، نشستن روی صندلی اداری یا استراحت کردن در خانه ایده‌آل است. بریس NMT آهنرباهایی کهربایی دارد که در ناحیه کمر قرار می‌گیرد. این آهنرباها گردش خون را در ناحیه پایین ستون فقرات تحریک می‌کنند.

بریس NMT دو باند کشی خارجی دارد که با استفاده از آنها به راحتی می‌توان بریس را اندازه کرد تا بیمار کاملاً راحت باشد. بهترین گن لاغری مردانه برای اصلاح حالت اندامی: اصلاح کننده حالت اندامی آروماس حالت اندامی نامناسب یکی از دلایل اصلی کمردرد مزمن است. کشش و تقویت عضلات بالای کمر به رفع کمردرد کمک می‌کند، اما بیماران برایشان سخت است که تمام روز صاف بنشینند، به خصوص اگر عادت داشته باشند که پشت رایانه قوز کنند و در کارشان غرق شوند. بریس اصلاح کننده حالت اندامی آروماس بریسی سبک و راحت است که مجبورتان می‌کند بلافاصله صاف بنشینید.

این بریس قابل تنظیم برای خانم‌ها، آقایان و نوجوانانی که باید حالت اندامیشان را بهبود دهند، مناسب است. مقاومت جزئی آن برای بازآموزی عضلات دور ستون فقرات و تقویت آنها مفید است. بهترین بریس برای سیاتیک: سیستم پولی، گزینه‌ای ایده‌آل برای تسکین کمردرد  سیاتیک  به پا درد ، سوزش و بی‌حسی ناشی از تحت فشار قرار گرفتن عصب سیاتیک در ستون فقرات گفته می‌شود. کمربند طبی مناسب فشار را از روی مهره‌هایی برمی‌دارد که عصب سیاتیک را تحت فشار قرار داده‌اند. بریس‌هایی که از سیستم پولی استفاده می‌کنند، سطح مناسبی از راحتی و تسکین درد را فراهم می‌کنند.

این بریس با محدود کردن حرکت کمر از پایین کمر و عصب سیاتیک محافظت می‌کند و به این ترتیب درد و ناراحتی عضلات اطراف ستون فقرات را کاهش می‌دهد. بریس‌های مبتنی بر سیستم پولی، به جای آن که تماس مستقیم با مهره‌ها داشته باشند، از هر دو طرف ستون فقرات حمایت می‌کنند تا انحراف را بدون وارد کردن فشار اصلاح کنند. بریس سیستم پولی را می‌توانید به گونه‌ای تنظیم کنید تا کاملاً راحت باشید. بهترین بریس برای فتق دیسک: کمربند طبی قابل تنفس اسپراتوس  ستون فقرات از مهره‌های استخوانی و بافت‌های محافظ نرمی به نام دیسک تشکیل می‌شود که بین مهره‌ها قرار می‌گیرند و از مهره‌ها محافظت می‌کنند.

دیسک به مرور زمان سخت‌تر می‌شود، وقتی دیسک خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد، احتمال دارد پاره شود و به عارضه دردناکی به نام فتق دیسک دامن بزند. کمربند طبی قابل تنفس اسپراتوس ناراحتی ناشی از فتق دیسک را کاهش می‌دهد. این کمربند طبی دارای یک لایه کمری قابل تنظیم است که فشار مضاعفی را به ناحیه پایین کمر وارد می‌کند. حمایت عمودی بریس کمر را پایدار نگه می‌دارد تا از چرخش شدید عضلات جلوگیری کند و فشار روی دیسک را کاهش دهد. بهترین بریس برای اسکولیوز: بریس نگهدارنده دورسولومبار نئو جی اسکولیوز به انحراف جانبی ستون فقرات به میزان بیشتر از ده درجه گفته می‌شود؛ این انحراف در عکس رادیوگرافی قابل مشاهده است.

برخی بیماران یک انحنای بلند C شکل دارند، حال آن که عده‌ای دو انحنا دارند و ستون فقراتشان شکلی S مانند پیدا می‌کنند. همچنین ممکن است بعضی استخوان‌ها کمی چرخیده باشد. بریس نگهدارنده دورسولومبار نئو جی هم‌ترازی مهره‌های کمری و دورسال را اصلاح می‌کند تا درد ناشی از اسکولیوز کمتر شود. متخصصین ارتوپدی این بریس را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا بریس در عین حال که ستون فقرات را منعطف نگه می‌دارد، آن را در وضعیت مناسب نیز نگه دارد تا به این ترتیب درد دیسک‌ها و گرفتگی و اسپاسم عضلات کم شود. طراحی قابل تنفس و قابل تنظیم بودن بریس آن را به انتخابی ایده‌آل برای کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است.

بهترین بریس برای دوران بارداری: بریس نگهدارنده نئو تک  درد پایین کمر یکی از شایع‌ترین عارضه‌های دوران بارداری است. تقریباً ۵۰ ـ ۷۰ درصد از خانم‌های باردار دچار درد شدیدی در ناحیه پایین کمر می‌شوند که فعالیت‌های روزمره‌شان را مختل می‌کند. درمان‌هایی مانند فیزیوتراپی بارداری به رفع ناراحتی کمک می‌کند، اما برای این که حمایت مناسبی را در طول فعالیت‌های روزمره از کمرتان به عمل بیاورید، توصیه می‌کنیم از بریس نئو تک مخصوص بارداری استفاده کنید.

این کمربند از طریق توزیع مجدد و یکنواخت فشار در ناحیه کمر به تسکین کمردرد دوران بارداری کمک می‌کند. با بستن این کمربند از مزایایی مانند کاهش درد در ناحیه ستون فقرات، مفصل ران، لگن و ساکروایلیاک (خاصره‌ای ـ خاجی) برخوردار می‌شوید. جنس قابل تنفس و لایه نرم روی شکم باعث راحت‌تر شدن کمربند می‌شود. به علاوه وقتی جنین بزرگتر می‌شود، می‌توانید کمربند را با استفاده از چسب دوطرفه پهن‌تر کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.