عمومیکسب و کارهای برتر روز

بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران

همه افراد دوست دارند که بهترین خودرو ممکن با بهترین آپشن‌ها و امکانات را در اختیار داشته باشند. بنابراین مهم است که با مشخصات مختلف خودروها آشنا باشید. گیربکس بخش مهم و اصلی خودرو است که در حقیقت بدون آن، امکان حرکت خودرو وجود ندارد و هرگونه مشکلی در این بخش نیز باعث اختلال در حرکت و رانندگی خواهد شد. پس شناخت این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

گیربکس‌های اتومات انواع مختلفی دارند؛ هر کدام ویژگی خاص خود را دارد و ممکن این در مزایا و معایب نیز با یکدیگر تفاوت‌های مهمی داشته باشند که بر اساس شرایط و نیاز فرد باید حتما در نظر گرفته شوند. تیم آنلاین گیربکس بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران را برای شما معرفی خواهد کرد. همچنین شما برای مشاهده انواع خدمات ما و مطالب مفید و کاربردی می‌توانید به صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.

The best automatic transmission in Iran

البته لازم به ذکر است ذکر این که کدام گیربکس بهترین است چندان منطقی نیست؛ هر گیربکسی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. ممکن است گیربکسی مطابق با نیازهایی فردی باشد و کاملا برای او مناسب باشد؛ اما برای فرد دیگری گزینه خوبی به حساب نیاید. این که کدام گیربکس برای شما بهترین است مورد مهمی است که باید آن را پیش از خرید خودرو مشخص کنید. ما در ادامه بهترین گیربکس‌های موجود در بازار داخل را معرفی کرده و مورد بررسی قرار می دهیم و در ادامه شما هستید که باید مزایا و معایب آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و تصمیم نهایی را بگیرید.

گیربکس اتوماتیک AT

یکی از رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع گیربکس، گیربکس اتوماتیک AT است. انتقال قدرت در این گیربکس اتومات از طریق چرخ دنده‌های موجود سیاره‌ای در آن صورت می‌گیرد. خودروهای زیادی در ایران از این نوع گیربکس استفاده می‌کنند. از بین این خودروها می‌توان به گیربکس دنا پلاس اتوماتیک ،206، 207، سوزوکی ویتارا، هایما S7 و… اشاره کرد. در زیر انواع دیگر گیربکس‌ها را برای شناخت بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گیربکس اتومات نوع AMT

این نوع گیربکس‌های اتوماتیک، در واقع همان گیربکس‌های دستی اتومات شده هستند. به طور ساده، گیربکس دستی به حالت پیشرفته‌تر خود رسیده است و به این نوع گیربکس اتومات تبدیل شده است. بنابراین می‌توان این نوع گیربکس را یکی از انواع اقتصادی گیربکس‌های اتوماتیک دانست. این گیربکس اتومات دارای مزایایی کامل گیربکس‌های دستی است و همچنین راحتی و آسانی رانندگی گیربکس‌های اتومات را در کنار آن دارد. پیچیدگی خاصی در سیستم گیربکس AMT دیده نمی‌شود؛ بنابراین هزینه تعمیر و تعویض آن نسبت به سایر گیربکس‌ها چندان بالا نخواهد بود.

در برابر نوع دستی، این نوع گیربکس دارای دنده‌های بیشتر بوده که باعث افزایش سرعت شتاب گرفتن و کاهش مصرف سوخت هم می‌شود. برخی از خودروهایی که این نوع گیربکس را در خود دارند، شامل برلیانس و MVM 110 هستند.

گیربکس اتومات CVT

این نوع گیربکس به داشتن نسبت دنده نامحدود معروف است. عبارت CVT خود به معنی سیستم انتقال قدرت پیوسته است. در حقیقت باید گفت در این نوع گیربکس اتوماتیک دیگر خبری از چرخ دنده‌های خورشیدی و سیاره‌ای نیست؛ بلکه شاهد تکنولوژی و روند مدرنی هستیم. اگر بخواهیم در خصوص اجزای تشکیل‌دهنده سیستم انتقال قدرت CVT صحبت کنیم، باید به پولی ورودی، پولی خروجی و تسمه اشاره کنیم.

در این سیستم برخلاف دیگر انواع گیربکس که تعداد مشخص و محدودی ضرب دنده ایجاد می‌شود، نسبت دور بدون محدودیتی شکل می‌گیرد؛ این مورد می‌تواند در جلوگیری از شوک و تغییر دور ناگهانی به دلیل تعویض کردن دنده‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. این امر همچنین باعث کاهش سوخت بسیار خوبی نیز می‌شود. این نوع گیربکس در بازار داخلی بیشتر روی خودروهای چینی موجود نصب و تعبیه می‌شود.

گیربکس CVT چیست و چه مشخصاتی را دارد؟

گیربکس DCT
اگر اسم گیربکس‌های نیمه اتوماتیک به گوشتان خورده باشد، باید بگوییم این گیربکس DCT همان گیربکس نیمه اتومات است. دلیل انتخاب این نام، داشتن ویژگی‌های هر دو نوع گیربکس اتومات و دستی در گیربکس DCT است. در گیربکس‌های DCT دو کلاچ در سیستم به وسیله ابزار الکترونیکی و همچنین هیدرولیکی و بدون این که راننده دخالتی در آن‌ها داشته باشد، کار می‌کنند. از مزایای این نوع گیربکس باید به راحتی و لذت رانندگی بیشتر اشاره کنیم و همچنین می‌توانید با تغییر دادن حالت آن به حالت نیمه خودکار، با فشردن پدال‌هایی که در پشت فرمان قرار گرفته است، دنده را تعویض کنید و چیزی شبیه به بازی‌هایی کامپیوتری را برای خود شبیه‌سازی کنید!

گیربکس استپ ترونیک

این گیربکس 6 سرعته و منحصر‌به‌فرد را نیز می‌توان در لیست بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران قرار داد. در این نوع گیربکس نیز می‌توان دنده را هم به شکل دستی و هم به شکل اتومات تعویض کرد. برای این که از حالت دستی آن استفاده کنید باید دسته دنده را به سمت چپ ببرید و برعکس، برای استفاده از حالت اتومات، باید اهرم را به سمت راست منتقل کنید. سیستم کنترلی این نوع گیربکس نیز به شکل کاملا اتوماتیک کار می‌کند.

 گیربکس اتوماتیک

دیسک و صفحه یکی از قطعات و لوازم مصرفی خودرو به شمار می‌رود که در گیربکس‌های دنده‌ای استفاده می‌شود. چنین چیزی دیگر در گیربکس‌های اتوماتیک وجود ندارد و این به دلیل مکانیزم متفاوت این گیربکس‌ها است. همین مکانیزم متفاوت باعث شده است که خرابی‌هایی که برای این دو گیربکس ایجاد می‌شوند هم به مراتب متفاوت باشند.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع برای تعمیر گیربکس، روغن آن هم تعویض می‌شود. انواع روغن گیربکس اتوماتیک در بازار وجود دارد که هرکدام دارای استانداردها و گران‌روی مخصوصی هستند. از جمله این روغن‌ها می‌توان به انواع 75W80، 75W90، 85W90، ATF، MTF، AL4، GL5 و موارد دیگر اشاره کرد.

کیفیت قطعات تاثیری مستقیمی روی میزان استهلاک گیربکس دارد. به‌عنوان‌مثال، بیشترین خرابی برای گیربکس‌های خودروهای ایرانی و قدیمی مانند 206 اتوماتیک است. خودروهای چینی، به مراتب خرابی‌های کمتری نسبت به گیربکس‌های خودروهای ایرانی دارند. این خرابی‌ها، در گیربکس‌های خودروهای کره‌ای به مراتب کمتر مشاهده می‌شود. اگر شما به تهیه و خرید گیربکس اتوماتیک فکر میکنید میتوانید به آنلاین گیر بکس مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک از جمله خدمات تخصصی “تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران“ است که توسط بهترین تعمیرکاران گیربکس اتوماتیک در غرب تهران صورت میگیرد. در صورت نیاز به انجام تعمیرات با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید.