عمومیکسب و کارهای برتر روز

تاریخچه ساعت هابلوت

برند یک شرکت ساعت ساز سوئیسی است ک توسط کارلو کروکو ایتالیایی در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد. این شرکت به عنوان یک زیر مجموعه تماما متعلق به شرکت لوکس فرانسوی LVMH فعالیت میکند . خرید ساعت هابلوت نشان دهنده اهمیت ویژه‌ای است که به زمان و استایل شخصی خود می‌دهید . کارلو کروکو بیشتر بخاطر ساخت ساعت های بریل شناخته میشد ، این شرکت را در سال ۱۹۷۶ ترک کرد تا یک شرکت ساعت راه اندازی کند .

تاریخچه ساعت هابلوت

با نقل مکان به سوئیس ، شرکت ( ام در ام ژنو ) را تشکیل داد و مشغول طراحی ساعتی شد که نام آن را هابلوت برگرفته از کلمه فرانسوی ( دریچه سوراخ ) گذاشت . ساعتی که او خلق کرد اولین بند لاستیکی طبیعی را در تاریخ ساعت سازی نشان داد ، ساخت این بند سه سال طول کشید . علیرغم عدم جذب یک مشتری بالقوه در اولین روز عرضه خود در نمایشگاه ساعت بازل ۱۹۸۰ ، این ساعت بیش از ۲ میلیون دلار در سال اول خود به موفقیت تجاری دست یافت .

کروکو ک مشغول کار طراحی خود و فعالیت های بسیاری برای بنیاد دست به دست است ، یک موسسه خیریه که به کودکان محروم در سراسر جهان کمک میکند ،به دنبال کسی بود ک بر هابلوت نظارت کند. در اواخر سال ۲۰۰۳ ،ژان کلود بیور ، رئیس وقت بخش امگا گروه سواچ با کروکو ملاقات کرد و در مه ۲۰۰۴ ، بیور وظایف خود را به عنوان مدیر عامل بر عهده گرفت و یکی از سهامدار اقلیت در ساعت های هابلوت شد . پس از ورود ،بیور شروع به ایجاد یک مجموعه پرچمدار جدید کرد که در آوریل ۲۰۰۵ در بازل رونمایی شد ، با کرنوگراف سری بیگ بنگ هابلوت عرضه شد .

چند ماه بعد در نوامبر ۲۰۰۵ کرنوگراف بیگ بنگ در سطح بین المللی اهدا شد و ” جایزه طراحی ۲۰۰۵ در جایزه بزرگ ساعت سازی ژنو “، “جایزه ساعت ورزشی” در مراسم “ساعت سال” در ژاپن دریافت کرد و جایزه خاورمیانه برای بهترین ساعت بزرگ در ساعت سال برگزیده سردبیر در بحرین است . پس از ورود بیور در سال ۲۰۰۴ فروش این برند ۲۴ میلیون فرانک سوئیس بود و تا پایان سال ۲۰۰۶ فروش نزدیک به ۱۰۰ میلیوت فرانک سوئیس بود . از سال ۲۰۱۹ هابلوت دارای ۱۶۹ بوتیک در چندین کشور بود . در فوریه ۲۰۰۷ هابلوت اولین فروشگاه تک برند خود را در پاریس اقتتاح کرد . دومین تابستان همان سال در هتل بیبلوس ،سنت تروپه افتتاح شد .

امروزه هابلوت در خیابان باند لندن فروشگاه دارد ، مکان های ایالات متحده شامل بال هاربر ، بورلی هیلز ، بوکا راتون ، دالاس ،هیوستون ، دو مکان در لاس وگاس ،نیویورک ،پالم بیچ و اسکاتسدیل است . در ۲۰۰۹ هابلوت از روش جدیدی برای تشخیص ساعت های تقلبی رونمایی کرد ، این سیستم با استفاده از یک کارت هوشمند ،ساعت ها را در سرور های هابلوت احراز هویت میکند .این سیستم در آگوست ۲۰۰۹فعال شد . برای افزایش نمایه عمومی نام تجاری خود ،هابلوت در تعدادی از معاملات حمایت مالی شرکت کرده است . در سال ۲۰۰۸ انها با باشگاه فوتبال منچستر یونایتد به ارزش ۴ میلیون پوند در سال موافقت کردند .

بعد ها هابلوت شروع به حمایت از برخی باشگاه های برتر فوتبال مانند اف سی بایرن مونیخ ،یوونتوس ،پاری سن ژرمن ، آژاکس آمستردام کرد . در سال ۲۰۱۹ هابلوت اولین برند ساعتی بود که با ICC همکاری کرد ،زمانی که این برند بعنوان نگهدارنده رسمی زمان برای رویداد شاخص کریکت ،جام جهانی کریکت ۲۰۱۹ ICC به میزبانی مشترک انگلستان و ولز اعلام شد . در سال ۲۰۱۵ این شرکت قراردادی را با سن لورنزو د آلماگرو آرژانتینی امضا کرد .آنها نسخه های ویژه ای از ساعت های بیگ بنگ خود را به داورانی که در یورو۲۰۰۸ یوفا را قضاوت میکردند ارائه کردند .

در مارس ۲۰۱۰ هابلوت بعنوان ساعت ساز رسمی فرمول ۱ منصوب شد . در آوریل ۲۰۱۰ هابلوت زمان رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ شد . هابلوت و فراری در طول ۲۰۱۱ فینال های جهانی فراری در Mugello اعلام کردند که یک همکاری استراتژیک بلند مدت است که به طور رسمی در ۱ ژانویه ۲۰۱۲ آغاز میشود و ساعت رسمی و زمان نگهدار رسمی هابلوت ، فراری را میسازد . هابلدت در سال ۲۰۱۲ فعالیت های حمایتی و مشارکتی خود را با تبدیل شدن به دیده بان رسمی مسابقات یوفا یورو ۲۰۱۲ و زمان نگهدار رسمی مسابقات ادامه داد.

در فوریه ۲۰۱۹ این شرکت قراردادی را با باشگاه المپیک پاراگوئه امضا کرد ،در سپتامبر ۲۰۲۰ هابلوت به عنوان زمان سنج رسمی جدید لیگ برتر ، از فصل ۲۰۲۰_۲۰۲۱ معرفی شد . از سال ۲۰۲۱ هابلوت دیگر به عنوان اسپانسر اسکودریا فراری در لیست قرار نگرفت و ریچارد میل جایگزین آن شد ‌. تاریخچه برند هابلوت، داستانی پر از شکوه و موفقیت است؛ اتفاقات و تصمیمات جالب توجه، چیزی است که تاریخچه ساعت هابلوت را به یک داستان غنی و جذاب تبدیل کرده است. در این مقاله از سری مطالب تاریخچه برندها در مجله می نت می خواهیم درباره تاریخچه ساعت مچی سوئیسی هابلوت یا هابلو صحبت کنیم.

شرکتی که یکی از غول های ساعت سازی در جهان می باشد که نمونه های بسیار خاص آن برای استفاده افراد مشهور خارجی و حتی داخلی کشور ایران نیز یکی از چند برند پرطرفدار به شمار می رود. در سطح اینترنت درباره برند هابلوت زیاد صحبت شده است؛ اما ما در این مقاله می خواهیم تا کمی عمیق تر به بررسی تاریخچه هابلوت، قیمت و ارزش خرید انواع مدلهای این برند  بپردازیم. وقتی به سایت HUBLOT سر می زنیم، مشاهده محصولات متنوع و لوکس آن، حس بی نظیری را برای ما به ارمغان خواهد آورد. استفاده از متریال کمیاب و موتور اتوماتیک و اختصاصی هابلو یکی از مواردی است که این شرکت بزرگ را به یک برند مستقل برای تولید ساعت تبدیل کرده است؛

البته ناگفته نماند که در سال ۲۰۰۸ میلادی، برند هابلو توسط شرکت تولیدکننده کالاهای لوکس در حوزه مُد به نام LVMH به قیمتی نامشخص از موسس آن یعنی کارلو کراکو خریداری شد و تا به امروز یکی از زیرمجموعه های بزرگ ای وی ام هاش می باشد. در ادامه به بررسی تاریخچه کمپانی ساعت هابلو، پیش از این تاریخ و از زمان تاسیس آن می پردازیم. این برند در سال 1980 توسط CARLO CROCCO تاسیس شد. کارلو که موسس ایتالیایی این کمپانی بود پیش از تاسیس این برند در کمپانی ساعت سازی BREIL مشغول به کار بود  تا اینکه در سال 1976 از آن کمپانی استعفا داد سپس به ژنو در سوئیس نقل مکان کرد و بعد از مدتی شرکت خودش را به نام ام دی ام ژنو تآسیس کرد. شرکت ام دی ام ژنو خالق ساعت هایی به نام هابلوت بوده است.