عمومی

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام رضا باوقار ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل و فرماندار شهرستان مشگین‌شهر به مناسبت دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) اظهار کرد: لذتی که خانوارها با صاحبخانه شدن تجربه می‌کنند با هیچ لذتی قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه تامین مسکن و سرپناه برای نیازمندان جزو حسنات و باقیات و صالحات است، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با گام نهادن در این مسیر در کنار توسعه و عمران مناطق شهری و روستایی زمینه مهاجرت معکوس را در روستاها فراهم کرده است.

امام‌جمعه مشگین‌شهر تامین مسکن و سرپناه را نیاز ضروری تمام خانوارها دانست و بیان کرد: بنیاد مسکن در تامین ضروری‌ترین نیاز انسان‌ها اقدام کرده و پاداش دنیوی و اخروی را برای این مجموعه انقلابی حاصل کرده است.

باوقار اجرای طرح‌های هادی روستایی، بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و … را مهم ارزیابی کرد و افزود: ۸ هزار واحد مسکونی روستایی در مشگین‌شهر بهسازی شده که اقدامی مثبت و فراگیر در عمران روستاها و مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه وسعت بافت‌های فرسوده شهری در مشگین‌شهر بالاست، تصریح کرد: انتظار می‌رود بنیاد مسکن با تسریع در طرح‌های هادی روستایی و مقاوم‌سازی مساکن نسبت به ساماندهی این بافت‌ها اقدام کند.

امام جمعه مشگین‌شهر حساب ۱۰۰ امام را برکت مستمر و صدقه جاریه امام راحل برای کشور دانست و اظهار کرد: اندیشه الهی که در تاسیس بنیاد مسکن وجود داشت سبب شده است تا همچنان نیازمندان به خانه‌دار شدن امیدوار بوده و بنیاد مسکن را مامن و مالجایی برای نیازمندی‌های خود بدانند.

در این دیدار فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز با قدردانی از بنیاد مسکن اردبیل در اجرای طرح‌های هادی در روستاهای مشگین‌شهر اظهار کرد: این طرح‌ها شامل بهسازی و بازسازی واحدهای روستایی، آسفالت معابر روستایی، صدور سند مالکیت روستایی و … است که در مشگین‌شهر نیز با قوت و قدرت انجام می‌شود.

شهرام محمدی از احداث واحدهای مسکونی خیرساز در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۸ واحد مسکن خیرساز در مشگین‌شهر در حال احداث است.

وی بافت فرسوده شهری در مشگین‌شهر را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به حجم بالای این بافت‌های فرسوده لازم است تا بنیاد مسکن در اسرع وقت با برنامه‌ریزی های لازم نسبت با بازسازی و بهسازی این بافت‌ها اقدام کند.