حوادث

تاکید پلیس بر نصب دوربین‌ در اتوبوس‌های درون‌شهری

رئیس پلیس پایتخت بر ضرورت نصب دوربین مداربسته در اتوبوس‌های درون‌شهری تاکید کرد.

به گزارش دوران خبر، چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک متهم با زنجیر به یک مسافر اتوبوس حمله و او را زخمی کرده بود. ویدیویی که فیلمبرداری به‌موقع یکی از شهروندان از صحنه این حادثه منجر به شناسایی و دستگیری ضارب شد. علاوه بر آن هر ازچندگاهی نیز خبرهایی در خصوص جیب‌بری در اتوبوس‌های درون شهری یا سرقت از شهروندان در این فضا مخابره می‌شود که در بسیاری از این موارد یا دوربینی درون اتوبوس‌ها نبوده یا این دوربین‌ها غیرفعال بودند. موضوعی که پلیس نیز به آن اشاره کرده است.

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با دوران خبر با اشاره اهمیت برخورد با مجرمان و اشراف اطلاعاتی پلیس در این حوزه گفت:‌هر اتوبوس درون شهری و به خصوص اتوبوس‌های بی‌آرتی می‌تواند تا ۲۰۰ نفر مسافر را در خود جای دهد؛ بنابراین برقراری امنیت و نظارت بر این وسایل بسیار اهمیت دارند.

وی افزود: در چنین وسیله نقلیه‌ای، که هر لحظه ممکن است حادثه ای رخ دهد؛ بهتر است از تجهیزات به روزی استفاده شود تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد. از این رو نصب دوربین‌های مداربسته در اتوبوس‌های بی‌آرتی، بسیار ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: وجود سیستم مداربسته هم بازدارنده خواهد بود و هم می‌توان از آن در شناسایی و کشف جرم استفاده کرد. پلیس نیز نصب دوربین‌های مداربسته در اتوبوس‌های درون شهری را پیگیری می‌کند و انشالله این اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام 

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.