علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

تا چند وقت بعد از کاشت مو نباید استخر رفت؟

استخر پس از کاشت مو می تواند عامل بروز برخی عفونت ها و یا آسیب دیدن گرافت های کاشت شده شود. اگر شما به هر دلیلی دچار ریزش مو شده اید ، به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از مو های خود را از دست دادید و از این اتفاق بسیار ناراحت هستید ، باید بدانید که امروزه انجام عمل کاشت مو در مشهد یک روش موثر برای بازیابی مو های از دست رفته تان است .شما می توانید با مراجعه به پزشک متخصص کاشت مو یکی از روش هایی را که برایتان مناسب تر است ، انتخاب کنید و سپس نسبت به انجام عمل زیبایی کاشت مو اقدام کنید . باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که قبل و بعد از انجام عمل کاشت مو یکسری نکات را باید رعایت کنید.

استخر پس از کاشت مو

یکی از فعالیت هایی که افراد به ان خیلی علاقه دارند موج های آبی بروجرد رفتن است. اما پس از کاشت مو مراقبت از گرافت های کاشته شده بسیار مهم تر است. برخی از فعالیت ها که نباید پس از کاشت ممو انجام داد به شرح زیر است:

۱ ) بعد از انجام عمل کاشت مو ( ورزش‌های سنگین ) انجام ندهید .

۲ ) از کلاه و شال و غیره به مدت طولانی و به طور مداوم استفاده نکنید .

۳ ) تا دو روز بعد از عمل کاشت مو در معرض ( تابش  مستقیم نور آفتاب ) قرار نگیرید .

۴ ) حتما سر خود را بالا  نگه دارید .

۵ ) از خاراندن سر خود خودداری کنید .

۶ ) داروهایی را که پزشک برای تان  تجویز کرده است ، به طور منظم مصرف کنید .

از جمله سوال‌هایی که برایتان ممکن است پیش بیاید این است که بعد از انجام عمل کاشت مو ، آیا می شود به استخر هم رفت ؟ برای پاسخ این سوال در ادامه این مقاله با ما همراه باشید .

You should not go to the pool for some time after hair transplant

چه زمانی به استخر برویم

از آنجا که حتماً شما دوست ندارید موهایی را که با زحمت  کاشته اید ، به راحتی از دست بدهید پس بهتر است بعد از انجام عمل کاشت مو حداقل تا ۱۲ ماه صبر کنید و به استخر هم نروید و حتی در آب دریا هم شنا نکنید . همانطور که می دانید آب استخر دارای مقدار زیادی کلر هست که این کلر موجود در آب استخر می‌تواند به موهایتان آسیب جدی وارد کند و حتی سبب ریزش آنها نیز بشود و علاوه بر آن این ماده می‌تواند بر پوست شما نیز تاثیرات منفی ای بگذارد.

جدا از این عوارض کلر ، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که پس از انجام عمل کاشت مو یکی از خطراتی که موهای شما را تهدید خواهد کرد عفونت است است و شما باید همواره مراقب این موضوع باشید که سر شما دچار هیچ عفونتی نشود . علاوه بر این شما باید یک سری از کارها را بعد از انجام عمل کاشت مو جهت داشتن نتایج بهتر آن انجام دهید از جمله :

  • با استفاده از کمپرس یخ در اولین شب بعد از انجام عمل کاشت مو از تورم پیشانی خود جلوگیری کنید .
  • حتماً روز بعد از انجام عمل کاشت مو استراحت کافی داشته باشید و هرگز فعالیت‌های سنگین انجام ندهید .
  • هنگام خوابیدن بالش خود را طوری قرار دهید که سر شما بالا قرار بگیرد و سعی کنید همواره سر خود را بالا نگه دارید .
  • سعی کنید یک رژیم غذایی مناسب سرشار از ویتامین ها داشته باشید .
  • از مصرف دخانیات و استعمال سیگار حداقل ۱۰ روز قبل از انجام عمل و دو هفته بعد از آن خودداری کنید .
  • موهای خود را با شامپوی بچه گانه فقط بشویید و از شامپوهای دیگر هرگز استفاده نکنید .
  • موهای خود را هرگز با سشوار خشک نکنید .
  • موهای خود را حداقل تا دوماه رنگ نکنید و بهتر است کلا این کار را تا پیدا شدن نتایج کامل کاشت مو انجام ندهید .

در هفته های اول بعد از انجام عمل کاشت مو از سر خود محافظت کنید و سعی کنید که ضربه ای به آن وارد نشود . چرا که اگر ضربه وارد شده بر سر شما باعث خونریزی و یا کبودی شود احتمال اینکه گرافت های کاشته شده از بین بروند وجود دارد . آیا می توان پس از کاشت مو به شنا رفت ؟کاشت مو همانطور که می دانیم یکی از عملهای زیبایی است که برای نتیجه بخش بودن به مراقبت های بعد از عمل نیاز دارد. البته این موضوع در مورد همه عمل های زیبایی صدق می کند. ولی پیوند مو از آنجایی که به دقت و ظرافت خاصی در جراحی نیاز دارد، می تواند دوران بهبودی طولانی تری را برای افراد در بر داشته باشد.

بعد از عمل زیبایی مو باید زمان کافی برای پیوند موها در نظر گرفته شود تا موهای کاشته شده به درستی بتوانند در مناطقی که تحت پیوند قرار گرفته اند، رشد طبیعی خود را ادامه دهند.برای این منظور پزشک مورد نظر بعد از کاشت مو توصیه های پزشکی مورد نظر را به شما می کند تا بعد از پیوند دچار مشکلات و عوارض خاصی نشوید و بتوانید نتایج کاشت را به سرعت مشاهده کنید. یکی از این توصیه ها مهم که باید افراد بعد از کاشت در نظر داشته باشند، ممنوع بودن شنا کردن است.

استخر بعثت شیراز

 استخر بعثت شیراز دارای امکاناتی بی نظیر شامل استخر آقایان، استخر بانوان، استخر کودکان، حوضچه آب سرد، سونا بخار، سونا خشک، جکوزی، فروشگاه لوازم ورزشی، اتاق ماساژ، حمام سنتی، جای پارک آسان، بوفه، رختکن، کمد اختصاصی، استخر آب درمانی (هیدروتراپی)، باران مصنوعی و غیره می باشد.

آیا شنا پس از کاشت مو ممنوع است ؟

همانطور که می دانیم آب استخرها دارای کلر است و این امر می تواند برای پوست مضراتی را به همراه داشته باشد. بعد از کاشت مو باید زمانی را صرف کنید تا موهای کاشته شده بتواند به درستی مراحل پیوند را طی کند و بدون کوچکترین مشکلی در روند بهبودی نتایج شگفت انگیزی را برای شما ایجاد کند.

برای این منظور باید از توصیه ها و مراقبت های بعد از عمل زیبایی مو پیروی کرد تا این نتیجه حاصل شود. هر گونه اختلال در کاشت مو در روزهای اول پیوند، می تواند بر رشد طبیعی مو تاثیرات منفی بگذارد.از آنجایی که پیوند مو عملی است بسیار حساس که با فولیکول های مو در ارتباط است و در روزهای اول بعد از پیوند امکان ریزش و یا از بین رفتن این فولیکول ها وجود دارد برای این منظور باید از کارهایی که می تواند باعث آسیب رساندن به پوست سر و یا شرایطی که باعث ریزش مو می شود خودداری کرد.

عمل کاشت مو یک عمل جراحی است و در تمام عمل های جراحی فرد باید بعد از عمل و در دوران نقاهت خود مراقبت های ویژه ای را در نظر بگیرد.هر چقدر دکتر متخصص با تجربه و با مهارت باشد و عمل را به درستی انجام دهد، باز هم اگر فرد متقاضی بعد از عمل دستورالعمل های لازم را جدی نگیرد، نمی تواند به نتیجه ی مطلوب برسد و عمل به اصطلاح شکست می خورد.

شنا کردن در این دوره یکی از کارهایی است که به شدت توسط پزشک متخصص و زیبایی مو ممنوع شده است. شنا کردن می تواند پوست سر شما را حساس کند و از این طریق باعث آسیب رساندن به پیوند مو شود.علاوه بر آن کاشت مو در اثر فشاری که در زیر آب وجود دارد ممکن است که مقاومت خود را از دست بدهد و افراد را با ریزش در نواحی کاشته شده مواجه کند. شنا کردن در هر نوع آبی این اثرات مخرب را بر روی موها خواهد داشت.

شاید تصور کنید که آب استخر به دلیل داشتن کلر می تواند از ایجاد عفونت و باکتری در موهای کاشته شده شما جلوگیری کند. باید گفت طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، آب کلر می تواند بر کاشت مو تاثیر منفی بر جای بگذارد.جالب است بدانید که تاثیرات منفی کلر تنها به بعد از عمل کاشت مو مربوط نمی شود و به طور کلی شنا در آب کلردار به موها آسیب می رساند و یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن تارهای مو است.

کلر باعث می شود فولیکول های مو و پوست سر دچار خشکی شوند. همچنین با از بین بردن روغنی که به طور طبیعی دور پیاز های مو وجود دارد و از آن محافظت می کند، باعث می شود پیاز های مو آسیب پذیر و شکننده شوند و در نتیجه به راحتی موها دچار ریزش شوند و از بین بروند.به همین دلیل شنا کردن در روزها و هفته اول بعد از پیوند مو و زمانی که پیوند فولیکول های مو مقاومت کافی را ندارد نباید انجام  شود.

چرا شنا پس از کاشت مو ممنوعیت دارد ؟

شنا کردن یکی از کارهایی است که اکثر افراد در روزهای گرم تمایل به انجام آن دارند. این امر در روزهای عادی می تواند بسیار لذت بخش و مفرح باشد؛ اما در برخی از مواقع این ورزش به افراد توصیه نمی شود.زمانی که کاشت مو را انجام می دهید در واقع پوست سر دچار تحریک می شود و در این دوران مراقبت از آن بسیار حیاتی تر است. یکی از مراقبت های ویژه ای که بعد از کاشت مو باید انجام دهید در واقع خودداری از شنا کردن است.شنا کردن در دریا و یا آب های آزاد دارای آلاینده های بسیاری است که می تواند عفونت ها و باکتری های خطرناکی را از این طریق به بدن وارد کند.

از آنجایی که در عمل زیبایی مو، پیوند توسط سوزن های ریزی صورت گرفته است ممکن است در این نواحی زخم هایی مشاهده شود که باید بعد از عمل زیبایی مو از چند روز تا یک هفته از آنها مراقبت شود تا دچار عفونت نشوند.عفونت یکی از شایعترین عوارضی است که بعد از کاشت مو ممکن است مشاهده کنید. این عارضه می تواند فولیکول های پیوند شده را با مشکلات بسیاری روبرو کند و رشد طبیعی آنها را مختل کند. برای اینکه دچار این عارضه بعد از پیوند مو نشوید باید حتما این موضوع را جدی بگیرید.

آب شور دریا ها نیز مانند گذشته نمی تواند مفید باشد و به دلیل ورود انواع آلاینده ها و فاضلاب ها به دریاها نمی توان ریسک بالای عوارض بعد از عمل زیبایی مو را پذیرفت. به همین دلیل شنا کردن بعد از کشت مو به شدت ممنوع است و باید در این مورد احتیاط لازم را به خرج دهید تا نتیجه کاشت مو برای شما رضایت بخش باشد.

در گذشته که آب دریا ها تمیز تر بود بعضی از دکترها شنا در آن را برای بهبود زخم های ناشی از عمل کاشت مو توصیه می کردند اما امروزه اکیدا باید از آن پرهیز کنید. توجه داشته باشید که همه ی این موارد برای سونا یا استخرهای آب گرم هم باید رعایت شوند.سونا و آب گرم نیز بر فولیکول های تازه کاشته شده اثر مخربی می گذارند و باید تا زمان بهبود جای زخم ها و مستحکم شدن فولیکول ها در جای خود از رفتن به این مکان ها خودداری کنید. این زمان در اکثر افرادی که کاشت مو انجام می دهند، حدود یک ماه بعد از عمل است.

استخر طراوت اردکان

استخر طراوت اردکان یک استخر سرپوشیده در شهر اردکان، استان یزد است. این استخر برای بانوان و آقایان در سانس‌های جداگانه مناسب است و دارای امکانات مختلفی از جمله استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، بوفه و رختکن و حمام است.

امکانات استخر طراوت اردکان:

  • استخر بزرگسالان به ابعاد 25 متر در 15 متر و عمق 120 سانتی متر تا 220 سانتی متر
  • استخر کودکان
  • سونای خشک و بخار
  • جکوزی
  • حوضچه آب سرد
  • بوفه
  • رختکن و حمام