ورزشی

تشییع پیکر شهدای خدمت دینداری مردم ما را نشان داد

بختیاری مطرح کرد؛

تشییع پیکر شهدای خدمت دینداری مردم ما را نشان داد

رئیس کمیته امداد گفت: تحریم‌های ظالمانه و محاصره اقتصادی کشور نتیجه‌ای نداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، مشت محکمی بر دهان استکبار بود و دینداری مردم ما را نشان داد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه از زاویه مدیریت دینی، شهدای خدمت و سیدالشهدای خدمت، در تاریخ و تاریخ انقلاب ماندگار شدند، گفت: واقعاً جای سوال دارد که چه ویژگی‌هایی باعث شد این شهدا، این‌گونه در دل‌ها حکومت کنند و دنیا از این اتفاق متعجب شود.

بختیاری تصریح کرد: بسیاری مشاهده کردند که با وجود همه تحریم‌های ظالمانه و محاصره اقتصادی کشور که به زعم خودشان با هدف خسته کردن ایران اعمال شد، نتیجه‌ای نداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، مشت محکمی بر دهان استکبار بود و دینداری مردم ما را نشان داد.

رئیس کمیته امداد افزود: ویژگی مهم همه شهدای خدمت توجه به مدیریت اسلامی بود. اتفاقی که در تشییع پیکر این شهدا شاهد بودیم، نشان داد ما در مدیریت اسلامی نیاز به خودسازی و خلوت داریم.

بختیاری تصریح کرد: امام راحل (ره) همیشه به کارگزاران انقلاب تاکید داشتند که این انقلاب از ما دو موضوع را می‌خواهد؛ یکی انجام درست کارها در هر مقطع و زمان و دیگری خودسازی و تزکیه است. بدون شک با رعایت مورد دوم یعنی توجه به خودسازی و تزکیه و عمل کردن به آن موجب می‌شود تا در تحقق فرمایش نخست امام راحل (ره) موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی خدمتگزاری بیشتری به مردم دارند و از کار کردن و تلاش خسته نمی‌شوند و «خستگی» را خسته می‌کنند که در دوران خود خلوت‌هایی با خدای خویش داشته باشند. آیت‌الله رئیسی چنین شخصیتی داشت و در سه سالی که در تولیت آستان قدس رضوی کنار ایشان بودم، با تمام وجود شاهد حضور ایشان و خلوت خودشان با خداوند و امام رضا (ع) قبل از نماز صبح بودم.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: مدیریت دینی، فرآیندهایی دارد و ما هر قدمی که برای گره‌گشایی از کار مردم برداریم، یک قدم به قرب و حق نزدیک‌تر شده‌ایم. مؤمنان واقعی آن‌هایی هستند که وجودشان را می‌گذارند زیرا عاشق خداوند هستند تا به او برسند.

وی افزود: اگر آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی خسته نمی‌شد به واسطه این بود که قرب به خداوند پیدا می‌کرد که این مساله مدیریت دینی بوده است؛ به عبارت دیگر یعنی حاکم شدن ارزش‌ها؛ موضوعی که نظام اسلامی، مردم، رهبری و شهدا از ما می‌خواهند.

بختیاری گفت: امام راحل مستمر بر خدمتگزاری به مردم تاکید داشتند و پس از ایشان، رهبر عزیز انقلاب اسلامی در نماز جمعه به صراحت گفتند ما نوکر مردم هستیم و بر این نوکری افتخار می‌کنیم؛ این همان چیزی است که یک مسئول را در مسیر خدمت به مردم و به خداوند نزدیک‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی در مدتی که تولیت آستان قدس رضوی را در اختیار داشتند، همه امکانات را برای خدمت به زائران و نیازمندان به میدان آوردند که این همان سیره امام رضا (ع) است تا به قرب الهی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به ادای احترام از سوی ۶۰ هیأت خارجی به شهدای خدمت و اعلام چندین روز عزای عمومی در برخی از کشورها، گفت: آیت‌الله رئیسی همیشه دغدغه توانمندسازی کشور برای از بین بردن فقر را داشتند و اعتقاد ایشان این بود که نباید در ایران فقیر داشته باشیم.

بختیاری در پایان با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی می‌تواند به عنوان الگویی برای جوانان باشند زیرا خستگی را خسته کرد و در تاریخ انقلاب ایران ماندگار شدند، گفت: اقدامات شهید رئیسی از جمله حضور ایشان در سفرهای استانی که گاهاً بعد از یک سفر خارجی و بلافاصله پس از رسیدن به ایران اتفاق می‌افتاد همه نشان‌دهنده حرکت ایشان برای خدمت به مردم در مسیر قرب الهی و عشق به خداوند بود.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.