استان هاکسب و کارهای برتر روز

9 تفریح پرطرفدار کیش به رای گردشگران

جزیره زیبای کیش از اولویت های اول سفر گردشگران داخلی برای گذراندن تعطیلاتی شگفت انگیز در داخل کشور است. اما سفر به کیش تنها با تفریح کردن در ساحل زیبای جزیره کیش و یا گذراندن وقت در تمام نمی شود. بسیاری از ، گردشگرانی که به این مقصد فوق العاده سفر می کنند را شگفت زده کرده اند. برای ، این مطلب را جمع آوری و با گردشگران تورهای جزیره کیش به اشتراک می گذاریم.

بررسی تفریح پرطرفدار کیش به رای گردشگران

زیستگاه آهوها در جزیره کیش

تعداد 30 راس آهو در سال 1363 شمسی به منظور حمایت از زادو ولد آهوی ایرانی و جذب گردشگران تورهای جزیره کیش با همیاری سازمان حفاظت محیط زیست از جزیره خارک به کیش انتقال داده شدند و در حال حاضر در اکثر نقاط به خصوص در شرق و جنوب جزیره کیش به شکل گله های پراکنده دیده می شوند.

نظرات در مورد کشتی های تفریحی کیش

کلبه هور جزیره کیش

سایت گردشگری کلبه هور جزیره کیش در غـربی ترین نقطه کیش و در منطقه ای به همین اسم قرار گرفته شده است. ورود به این مجموعه از ساحلی در جنوب کلبه هور یا از طریق ساحل صخره ای در قسمت غرب آن امکان پذیر می باشد. تعداد زیادی آلاچیق برای استفاده و استراحت گردشگران تور های جزیره کیش در غروب آفتاب جزیره در این پارک وجود دارد. علاوه بر آن بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز با میله ای به ارتفاع 60 متر و وسعت پارچه 200 متر مربع در این مکان وجود دارد.

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جزیره کیش

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جزیره کیش یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و سیاحتی در سواحل غربی جزیره کیش است. نماد مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جزیره کیش یک سازه بتنی 52 متری با طراحی به شکل دو صدف است که مرواریدی در وسط آن قرار دارد. موزه خلیج فارس در ٣٢٠٠ متر مربع در این مجموعه گسترده شده است. این موزه شامل 4 سالن گالری، آمفی تئاتر، بخش اداری، کافی شاپ و کارگاه آموزشی می باشد.

مجموعه بزرگ باغ راه ایرانی کیش

باغ راه ایرانی یک فضای 20 هکتاری پارک با طول 4 کیلومتر در بلوار میرمهنا می باشد. در این مجموعه 9 دروازه ی شهری از 7 استان ایران، میزبان گردشگران تورهای جزیره کیش می باشد. دروازه های شهری بر اساس شبیه سازی آثار باستانی استان های اصفهان، شیراز، کرمان، لرستان، تهران، خراسان و آذربایجان ساخته شده و به این جزیره زیبا، شگفتی خاصی بخشیده است.

ساختمان موزه و مرکز میراث فرهنگی کیش

ساختمان موزه و مرکز میراث فرهنگی کیش در شهر تاریخی حریره و ساخته شده و طرح و نمای آن طبق یکی از بناهای باستانی ویران شده ی جزیره کیش و موسوم به خانه شیخ می باشد. این بنا از یک سایت موزه که از آن به منظور به نمایش درآمدن اشیاء یافت شده از کاوش های بااگر به تفریحات آبی مهیج علاقه دارید و می‌خواهید ببینید ضربان قلبتان تا چه‌اندازه افزایش می‌یابد، جزیره کیش بهترین گزینه برای شما است. این جزیره زیبا همچون مرواریدی در جنوب ایران می‌درخشد و علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و رستوران‌ها و هتل‌های بی‌نظیرش، بهترین تفریحات آبی را هم در خود جای داده است.

تفریحات آبی کیش به رای گردشگران 

تفریحاتی مانند اسکی روی آب و غواصی که امروزه میان ورزشکاران حرفه‌ای محبوب شده یا تفریحاتی مانند پارک آبی اوشن و قایق‌های شیشه‌ای که صرفاً برای سرگرم‌کردن شما گردشگران عزیز فراهم شده‌اند. حتی بعضی از افراد فقط به دلیل تفریحات آبی کیش، این جزیره را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند؛ چراکه بتوانند خستگی چند ماه تلاش و کار را از تن خود خارج کنند و برای چند ماه آینده انرژی ذخیره کنند. اگر شما هم به این ورزش‌های آبی علاقه دارید و می‌خواهید به این جزیره سفر کنید، بهتر است قبل از ، این نوشته را تا انتها مطالعه کنید تا با اطلاعات کامل‌تر راهی مقصد شوید.

غواصی

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات آبی جزیره کیش، غواصی در دریای خلیج فارس و مشاهده زندگی جانداران و ماهی‌های زیبا و رنگارنگ این آب‌ها است. جزیره کیش از معدود مکان‌های غواصی در ایران است و طرفداران زیادی دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این تفریح هیجان‌انگیز و متفاوت را تجربه کنید. می‌توانید علاوه بر غواصی، فعالیت‌های دیگری نیز انجام دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اسنورکلینگ که امروزه بسیار رواج پیداکرده، یک نوع غواصی در سطح آب است و با یک ماسک غواصی، لوله تنفسی و باله‌های غواصی انجام می‌شود.

این تفریح هیجان‌انگیز بسیار مناسب آب‌های کم‌عمق و دریاچه‌ها است و احتیاجی به کپسول‌های اکسیژن یا لباس مخصوص غواصی ندارد. بی شک تفریحات آبی اولین گزینه است پیشنهاد ما به شما غواصی vip در کیش است که یکی از زیباترین تفریحات و هیجان انگیزترین تفریحات آبی در کیش است که شما با خانواده خود دنیای زیر آب را می توانید تجربه کنید.

اسکوتر غواصی

اسکوتر غواصی نوعی اسکوتر با تجهیزات غواصی و کپسول اکسیژن برای غواصی در اعماق دریا است. این تفریح جالب مورد توجه گردشگران جزیره کیش قرار گرفته است؛ چراکه می‌توانند موجودات رنگارنگ آب‌های خلیج فارس را از نزدیک و با پوششی ایمن ببینند و تجربه‌ای متفاوت و جذاب برای خود رقم بزنند. در تمامی لحظات مربی کارآزموده در کنار شما است و تا عمق 10 متری همراهیتان می‌کند. فقط باید به این نکته توجه کنید که اسکوتر غواصی برای افراد بالای 12 سال و 150 سانتی‌متر قد است و بانوان بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

جت اسکی: جت اسکی یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی است که بسیار موردتوجه گردشگران مناطق دریایی قرار گرفته است. این تفریح در هر کلوپ دریایی جزیره کیش ارائه می‌شود و مناسب هر سنی است.

اسکی روی آب: بزرگ‌ترین سایت اسکی روی آب خاورمیانه، در جزیره کیش قرار دارد. این ورزش به دو نوع اسکی روی آب با قایق و کیبل اسکی انجام می‌شود. هرکدام از این دو نوع ورزش طرفداران خودشان را دارند.

پاراسل: یکی از تفریحات آبی محبوب است که برای دوستداران پرواز بسیار وسوسه‌انگیز و جذاب می‌باشد. شما می‌توانید با این تفریح از پرواز بر فراز آب‌های خلیج فارس لذت ببرید؛ آن هم بدون استفاده از هواپیما.

شاتل: شاتل سواری یک تفریح محبوب آبی در مناطق دریایی است و کلوپ‌هایی که امکانات شاتل سواری را فراهم می‌کنند، از پربازدیدترین هستند.

بنانا: این تفریح نیز مانند شاتل سواری است؛ با این تفاوت که تیوپ شبیه یک موز است و برای حفظ تعادل خود نیاز به ماهیچه‌های قوی دارید.

فلای برد: فلای برد یک تفریح هیجان‌انگیز است که در آن شخص ورزشکار به کمک جت‌اسکی‌های قدرتمند، همانند یک دلفین، از آب خارج می‌شود و در هوا پایدار می‌ماند و دوباره به داخل آب بازمی‌گردد. راستی اگر هوس دیدن دلفین‌ها هم به سرتان زد، کافی است به نیز بروید.

پدل برد: یکی از جدیدترین تفریحات آبی جزیره کیش، استفاده از پدل بردها است. پدل برد یک تخته مخصوص برای شناورماندن روی آب است که به آرامش و تقویت عضلات بسیار کمک می‌کند؛ مخصوصاً افرادی که یوگا کار می‌کنند، بسیار از این ورزش استقبال کرده‌اند. استفاده از این ورزش محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و تمام آموزش‌ها و تجهیزات موردنیاز این تفریح در تمام کلوپ‌های دریایی وجود دارد.

کایت بردینگ: این ورزش ترکیبی از پاراگلایدر و اسکی روی آب است و از نیروی کشش کایت برای حرکت و نگه‌داشتن تخته اسکیت استفاده می‌شود. کایت بردینگ برای افرادی که آمادگی جسمانی و مهارت کافی دارند مناسب است.

قایق سواری: قایق‌سواری ازجمله تفریحات قدیمی جزیره کیش است که در اختیار همه گردشگران قرار می‌گیرد. این تفریح لذت‌بخش در انواع مختلف قایق‌های تفریحی، کشتی‌های تفریحی خصوصی، قایق‌های بادبانی کاتاماران و انواع قایق‌های تندرو وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به خواسته و بودجه موردنظرتان، یکی از این موارد را انتخاب کنید و طعم یک تفریح آبی کلاسیک و شیرین را بچشید.

کشتی های تفریحی: کشتی‌های دریایی از تفریحات شاد جزیره کیش محسوب می‌شوند. این کشتی‌ها معمولا با پذیرایی شام یا نهار به همراه موسیقی زنده و انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده دیگر همراه هستند. حتی می‌توانید این کشتی‌ها را اجاره و ضیافت یا قرارهای ملاقات خود را روی این کشتی های لوکس برگزار کنید و تجربه‌ای ماندگار برای خود و همراهانتان به ارمغان آورید. بعضی از عبارت‌اند از : کشتی گوهر یکی از کشتی‌های لوکس جزیره کیش است. از امکانات این کشتی می‌توان به برنامه‌های مختلف سرگرمی و موسیقی زنده به همراه شام رایگان و پذیرایی مفصل اشاره کرد.

نکته قابل توجه در این کشتی، کف شیشه‌ای بودن آن است. شما می‌توانید از بدو ورود به این کشتی، اعماق دریا را ببینید و از این منظره زیبا لذت ببرید و تجربه‌ای متفاوت برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید. کشتی آرتمیس بزرگ‌ترین رستوران آبی کشور است. این کشتی 130 صندلی در طبقه اول و پذیرایی رایگان برای تمام سانس‌ها دارد.

این کشتی زیبا با سبک اروپایی در 3 طبقه ساخته شده و امکاناتی مانند سالن VIP، کافی‌شاپ دریایی و … دارد. در تمام سانس‌های برنامه این کشتی، پذیرایی کاملاً رایگان است و موسیقی زنده در تمام طول مسیر اجرا می‌شود. اگر شما به دنبال لحظاتی خاص و متفاوت همراه با آرامش هستید، مطمئن باشید از گشت‌وگذار با این کشتی نهایت لذت را خواهید برد.

قایق های کف شیشه ای: قایق‌های کف شیشه‌ای یک گزینه خوب برای کسانی است که به مشاهده موجودات زیبای خلیج فارس هم علاقه‌مند هستند ولی تمایلی به غواصی ندارند. شما می‌توانید با این قایق‌ها تجربه‌ای خاطره‌انگیز از اعماق دریای جنوب برای خود بسازید.

ماهیگیری: برای بعضی از گردشگران تنها هدف از سفر به کیش، ماهیگیری در این جزیره بی‌نظیر است؛ چراکه ماهیگیری در تمامی نقاط این جزیره آزاد بوده و گونه‌های دریایی این جزیره نیز بسیار متنوع هستند. در این میان اگر به‌دنبال ماهیگیری حرفه‌ای هستید، می‌توانید از کلوپ‌های متعدد جزیره کیش تجهیزات موردنیاز را تهیه و به‌دلخواه ماهیگیری در ساحل یا ماهیگیری در قایق را انتخاب کنید. بااینکه تمام نقاط کیش برای ماهیگیری آزاد هستند ولی به‌یاد داشته باشید که بهترین مکان‌ها، جنوب و جنوب غربی این جزیره است.

تم پارک آبی اوشن: منحصربه‌فردترین پارک آبی روباز ایران، تم پارک اوشن است. بازی‌های این پارک از معتبرترین شرکت‌های سازنده بازی جهان تهیه شده است. مهم‌ترین شاخصه این پارک، قرار داشتن در منطقه پروازممنوع و دور از ساختمان‌های بلند جزیره است؛ همین امر، امکان دید هوایی این مجموعه را از بین برده و بانوان می‌توانند به‌راحتی از این پارک استفاده کنند. شاخصه‌ای که برای کشورهای مسلمان منطقه بسیار اهمیت دارد و موجب جذب گردشگران خارجی زیادی می‌شود.

پلاژها: بدون شک اولین گزینه انتخابی برای تفریح در جزیره کیش، شناکردن است. برای این امر می‌توانید به پلاژهای ساحلی جزیره مراجعه کنید. این پلاژها از امنیت بالایی برخوردار هستند و تمام امکانات را برای شما فراهم کرده‌اند. این امکانات شامل: سایه‌بان، حمام آب شیرین، صندلی‌های ساحلی، سالن بدن‌سازی، مربیان شنا و نجات‌غریق می‌شود. پلاژ بانوان کیش در شمال جزیره و پلاژ آقایان در جنوب جزیره قرار دارد.

بیگ بال: در این تفریح هیجان‌انگیز و متفاوت، شما به داخل توپ بزرگی می‌روید و روی آب رها می‌شوید. برای تجربه این سرگرمی، از اوایل صبح تا اواخر شب به بروید. البته استفاده از آن در روزهای گرم سال و ساعات میانی روز توصیه نمی‌شود. با یک‌دیگر گشتی در جزیره زیبای کیش زدیم و به بررسی تفریحات آبی این جزیره پر از شگفتی پرداختیم. سعی بر این شد که در این مقاله تمام تفریحات آبی کیش را ذکر کنیم؛ اما اگر شما تفریحی جدید و متفاوت در جزیره کیش سراغ دارید، حتما با درمیان بگذارید.