اقتصادی

توجه به این نکته در بورس ضروری است!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: “ما باید فرهنگ سیاسی در اطراف بازار سرمایه توسعه دهیم.” “مسئولان و تصمیم گیرندگان باید در مورد اهمیت و چگونگی احترام به استقلال بورس سهام آموزش ببینند.”

محمدمهدی مومن زاده در گفت وگو با دوران خبر ، با بیان اینکه بیشتر مسئولان تعامل جدی و روابط سازنده ای با مدیران و کارشناسان بازار سرمایه ندارند و تعاملات اندک برخی مسئولان با فعالان بازار ثانویه داشته است ، اظهار داشت: استقلال پایتخت بازار فقط از طریق قانونگذاری یا حذف برخی از مقررات یا توصیه ها رعایت نخواهد شد ، اما مهمتر از همه ، بازار سرمایه باید به عنوان سرمایه ملی شناخته شود و پذیرفته شود ، و اگر چنین فرهنگی ایجاد و تقویت شود ، استقلال پایتخت بازار و بورس مشاهده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه وزن بازار سرمایه افزایش می یابد و بر این اساس باید وزن این بازار در تصمیم گیری افزایش یابد ، گفت: رئیس سازمان بورس باید مالکیت فعال داشته باشد و در بیشتر موسسات اقتصاد کلان کشور حضور داشته باشد. کشور و همچنین یک عضو یا میهمان جلسات شورا دولت باشید. بعلاوه ، نهادهایی مانند وزارت صمت ، سازمان برنامه و بودجه ، وزارت نفت و … آنها باید استراتژی های سرمایه گذاری خود را با اولویت اهمیت بازار سرمایه و الزامات رشد شاخص بورس ، تدوین و اجرا كنند. متأسفانه اکنون چنین استراتژی وجود ندارد و در اسناد تحول و اسناد راهبردی وزارتخانه ها اثری از اولویت های بازار سرمایه مشاهده نمی کنیم.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه اگر توسعه پایدار و گام دوم انقلاب را می خواهیم باید برای فرهنگ بازار سرمایه و استقلال بورس ارزش قائل شویم ، اظهار داشت: این امر به مقادیر زیادی سرمایه و ورود مشاغل بزرگ نیاز دارد ، و همه چیز اتفاق خواهد افتاد هنگامی که فرهنگ مناسب ایجاد شود.

فرهنگ بازار سرمایه برای همه ضروری است

مومن زاده با تأکید بر اینکه بازار سرمایه با ورود سهامداران جدید بسیار بزرگتر از سال گذشته شده است ، گفت: آمارها نشان می دهد در دوره اوج این بازار ، حتی در شهرهای دور از مرکز ، میزان خرید واقعی مردم نسبت به فروش آنها بسیار زیاد است. “این بیشتر بود. سهامداران جدید واقعی سهام را با هدف سودآوری و اشتیاق خریداری کردند ، اما به دلیل عدم دانش کافی ، در شرایط منفی بازار ، با همان سرعت بازار را ترک کردند.

وی افزود: سرمایه گذاری در بازار سرمایه برای مردم خصوصاً سهامداران و همچنین مسئولان ضروری است. مردم باید آموزش ببینند تا درک واقع بینانه از حقوق صاحبان سهام و چشم انداز بلند مدت از بازار سرمایه داشته باشند ، از طریق کانال های حرفه ای وارد بازار شوند و از مزیت مشاوره با متخصصان بازار سرمایه و یا اگر آنها می خواهم کمتر خطر کنم از روش های غیر مستقیم مانند وجوه استفاده کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید