علمی و پزشکی

توصیه هایی برای حفظ سلامت قلب در زمستان

بیشتر افراد مهمترین خطرهای سلامتی در زمستان را سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سرماخوردگی و یخبندان می دانند و سلامتی قلب می تواند در هوای سرد به طور جدی به خطر بیفتد.

به گزارش دوران خبر ، حملات قلبی که بیشتر در زمستان دیده می شود ، هنگامی اتفاق می افتد که جریان خون در عضله قلب به طور ناگهانی مسدود شود ، این معمولاً به دلیل تشکیل لخته خون یا پلاک در عروق است. در این شرایط عضله قلب ضعیف شده و به مرور زمان عملکرد مناسب خود را از دست می دهد.

عوامل مختلفی وجود دارد که افراد را در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی قرار می دهد. سابقه خانوادگی ، فشار خون بالا یا کلسترول خون بالا ، دیابت و سیگار کشیدن برخی از این عوامل هستند. همچنین توجه به این نکته مهم است که هرچه فرد درگیر فاکتورهای بیشتری شود ، خطر حمله قلبی بیشتر خواهد بود.

چندین فرضیه در مورد افزایش حملات قلبی در ماه های سرد سال وجود دارد. اولین مورد بیولوژیکی است زیرا درجه حرارت سرد باعث انقباض رگ های خونی و افزایش فشار خون می شود. این می تواند درد قفسه سینه را تشدید کرده و خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

دوم سبک زندگی است. در زمستان ، افراد معمولاً فعالیتهای سنگین تری مانند کفش برفی و راه رفتن در برف را تجربه می کنند.

عامل سوم عامل روانشناختی است. در ماه های سردتر که روزها کوتاه تر است ، افراد بیشتر دچار افسردگی و استرس می شوند.

طبق وب سایت Fox 6 No ، در اینجا چند نکته کاربردی برای کمک به شما در مراقبت از سلامت قلب در زمستان آورده شده است.

– از قرار گرفتن طولانی مدت در هوای آزاد و هوای سرد خودداری کنید.

– لباس هایی متناسب با شرایط آب و هوایی بپوشید.

– باید برف را هنگام برف و در محل کار پاک کنید ، آرام باشید.

علائم اولیه حمله قلبی مانند فشار یا درد قفسه سینه را یادداشت کنید و در صورت مشاهده هر مورد ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید