فرهنگ و هنر

جلیلی: باید در برابر اخم خارجی و فساد داخلی ایستاد

جلیلی: باید در برابر اخم خارجی و فساد داخلی ایستاد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید در برابر اخم خارجی و فساد داخلی ایستاد، گفت: نباید با اولین داد و هوار، دست از مبازره با فساد برداشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید جلیلی امروز در جمع مردم شیراز اظهار کرد: امروز همه دنیا چشم انتظار نتیجه انتخابات در ایران هستند. در ایران در انتخابات مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی باید انتخاب شود. جمهوریت نظام میراث امام راحل است. امروز هیچ کس نمی‌تواند در دنیا جمهوریت نظام را زیر سوال ببرد و این یعنی مردم در ایران تعیین کننده هستند.

وی ادامه داد: شما مردم تعیین خواهید کرد که مسیر پیشرفت و جهش و استفاده از یک جهان فرصت با ایفای نقش پرشکوه هر ایرانی دنبال شود. نباید در یک جهان فرصت را از دست بدهیم. اگر می‌گویید باید جهش کرد و در برابر اخم خارجی و فساد داخلی باید ایستاد، نباید کسی باشد که با اولین داد و هوار، دست از مبازره با فساد بردارد. مسیر ما حق است و ملت ما باید از آن انتفاع ببرد.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: در شرایط یک انتخاب بزرگ هستیم، آیا می‌خواهیم این فرصت‌ها را قدر بدانیم یا نه؟ می‌خواهیم فرصت‌ها را بشناسیم؟ آیا می‌خواهیم استفاده حداکثری از فرصت‌ها برای پیشرفت و جهش برای جبران آن ۸ سالی که رشد اقتصادی صفر و منفی داشته باشیم یا خیر؟

جلیلی درباره برجام، گفت: اینها تمام تعهدات را انجام دادند، اما طرف مقابل کاملا از توافق خارج شد. می‌گفتند هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد هم اقتصاد، اما هم سانتریفیوژ‌ها از کار افتاد و در اقتصاد هم دلار ۳ هزار تومان تحویل گرفتند و دلار ۳۰ هزار تومان تحویل دادند. ۸۰۰ تحریم را کردند ۱۵۰۰ تحریم. می‌گفتند تا فلان کنوانسیون را امضا نکنیم، نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم. کسانی می‌گفتند ما فقط زبان دنیا را می‌فهمیم ولی دنیا جواب آنها را با فشار حداکثری می‌دادند، اما شهید رئیسی کاری کرد که راهبرد فشار حداکثری آنها به اعتراف خودشان شکست خورد.

این نامزد انتخابات با بیان اینکه اگر کسی حوصله هم صحبتی با صاحب نظران را نداشته باشد چگونه می‌تواند جنبه‌های مختلف یک امر را در نظر بگیرد؟ گفت: اگر کسی بخواهد با کمترین تشر عقب نشینی کند چگونه می‌خواهد کشور را پیشرفت دهد؟ می‌گویند آمریکا پیچ تحریم را شل کرده است. ما می‌گوییم این فرد که الان در آمریکا سر کار است حتی یک تحریم ترامپ را لغو نکرده است و بعد آنها می‌گویند اگر فلانی چند ماه دیگر در فلان کشور بر سر کار بیاید، چه کنیم؟

وی با بیان اینکه جوانان ما در جنگ مردانه ایستادند و کسی جرأت نمی‌کند نگاه چپ به ما کند، تصریح کرد: سوال من این است ملتی که در سخت‌ترین عرصه مانند جنگ این موفقیت بزرگ را شکل می‌دهد، نمی‌تواند در صنعت، کشاورزی و اقتصاد چنین موفقیتی را شکل دهد؟ چه کسی می‌خواهد این بحث‌ها را مدیریت کند؟ امروز در یک انتخاب هستیم. استان فارس برایمان گویای بسیاری از هویت‌های تاریخی دینی و فرهنگی است و ما به هویت ملتمان افتخار می‌کنیم. جوانان می‌توانند در عرصه‌های فناورانه افتخارات زیادی را کسب کنند و نه تنها موفق شوند بلکه قدرت کشور را در جهان ارتقا دهند. دیشب در کرمان بودم. یک فرزند عشایر از یک روستای کرمان شده بود کابوس قدرت‌های دنیا. کشوری که خودش را بزرگترین قدرت دنیا می‌داند کابوسش می‌شود یک عشایرزاده کرمان. سردار سلیمانی؛ فرزند عشایر یک جهان فرصت است.

جلیلی افزود: خود غربی‌ها می‌گویند که عرصه‌های «های تک» می‌تواند کشور‌ها را در سطح قدرت‌های جهانی قرار دهند. امروز هم در کنگره‌های علمی اروپا مثل گذشته دنبال این هستند که پیشرفت‌های علمی را محدود کنند و اگر ما عقب بیفتیم ۴ سال که نه، چه بسا ۴۰ سال عقب بیفتیم بنابراین باید در عرصه‌های مختلف فناورانه حضور پرقدرت داشته باشیم و قدرت امروز منطقه‌ای‌مان را به سطح جهانی برسانیم.