علمی و پزشکی

درمان دردهای میگرنی، دندانی و اختلالات خواب با استنشاق نانو پدهای معطر

با استفاده از عصاره های گیاهی معطر ، تیمی از محققان پدهای معطر ایجاد کرده اند که علاوه بر بهبود زخم ها ، درد دندان را ضمن استنشاق آن تسکین می دهد و می تواند درد میگرن و اختلالات خواب را تسکین دهد.

فرزانه نایب حبیبا ، دکترای مهندسی پزشکی ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از محققان این پروژه در مصاحبه با دوران خبر ، وی اظهار داشت: در این مطالعه یک لایه فعال سیستم الکتریکی حاوی عصاره گیاه معطر ایجاد و گردآوری کرده ایم که می تواند عصاره گیاه معطر آهسته را به مدت یک ماه آزاد کند و از خواص خوب آنها در این مدت استفاده کند.

به گفته وی ، این لنت ها برای 6 کاربرد برای کاربردهای مختلف تعریف شده است: الکترودهای نانوالیافی اصلاح شده با مواد ضد میکروبی مختلف یا مواد دیگری مانند داروها و عصاره های معطر در طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده می شوند.

نایب حبیب یکی از کاربردهای این توری فعال در بسته بندی مواد غذایی را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: توت فرنگی طی یک هفته از بین می رود و از بین می رود و ما با چالش صادرات آن روبرو هستیم ، بنابراین با استفاده از این جعبه می توانید مدت زمان ذخیره را به نفع این نوع مواد غذایی افزایش دهید؛ زیرا بالش تولید شده می تواند این میوه را تا یک ماه تازه نگه دارد.

وی درمان اختلالات خواب ، استرس و اضطراب ، درمان میگرن ، “ترمیم زخم” ، “کاهش درد دندان” و “جلوگیری از شیوع آلودگی ها” را از دیگر برنامه های این صندوق عنوان کرد و یادآور شد: مواد معطر با توجه به کاربرد متفاوت است ، به عنوان مثال “لوندر” اضافی. برای تسکین استفاده می شود

وی با اشاره به استفاده از آن در درمان دندان درد ، گفت: معمولاً از لیدوکائین برای درمان دندان درد استفاده می شود که کل حفره دهان را گرم می کند. اما این پد قبل از مراجعه به دندانپزشک می تواند باعث کاهش درد دندان شود.

وی در مورد عصاره های به کار رفته در این جعبه گفت: عصاره های به کار رفته در این جعبه از پوست درخت ، برگ ، ساقه و ریشه گیاهان دارویی بدست می آیند و خواص زیادی مانند آنتی اکسیدان ، ضد التهاب ، ضد میکروب دارند ، آنها ضد ویروسی و ضد سرطانی هستند.

نایب حبیب نحوه استفاده از این قفل را توضیح داد و گفت: “استنشاق روغنهای ضروری یا اجزای فرار آنها نقش مهمی در فرآیند کنترل در سیستم عصبی مرکزی دارد. این روش در طب سنتی چین برای درمان صرع استفاده می شود.”

“به دلیل خاصیت ضد میکروبی عصاره ها ، آنها به طور گسترده ای برای التیام زخم ها برای از بین بردن میکروارگانیسم های بیماری زا بدون آسیب رساندن به سلول های جوان در بافت تازه تشکیل شده استفاده می شوند.” او گفت.

وی گفت: “ما از نانوالیاف الکتروریسی استفاده کردیم که حاوی عصاره هایی در ساختار این جعبه هستند.” “این روش می تواند از مصرف الکل و سایر محلول های شیمیایی برای ضد عفونی زخم و تسریع در بهبود زخم جلوگیری کند.”

یک محقق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: نانومیله های تولید شده بدون ایجاد مقاومت میکروبی دارای خاصیت ضد میکروبی مداوم بوده و جایگزین مناسبی برای ضد عفونی کننده های مختلف شیمیایی و آنتی بیوتیک ها هستند. علاوه بر این ، این فیبرها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی برای درمان بیماریها ، از بین بردن طیف گسترده ای از درد از جمله درد دندان ، سردرد و درد مزمن هستند و می توان از آن در دارو و بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد.

نایب حبیب گفت: “از آنجا که آلودگی میکروبی باعث ماندگاری مواد غذایی می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد ، بنابراین از مواد معدنی ، مواد ضد میکروبی آلی و بیولوژیکی استفاده می شود. از این نظر عصاره معطر به عنوان یک ماده طبیعی است.” این ماده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به دلیل اقدام ضد میکروبی قدرتمند خود در برابر طیف گسترده ای از مواد غذایی تأیید شده است ، زیرا می تواند به عنوان یک صنعت غذایی “بدون تأیید بیشتر” مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: “تحقیقات مربوط به محصولات توت فرنگی نشان داده است که نانو کامپوزیت های الکترو صابونی حاوی عصاره دارچین بسته بندی ایده آل برای محافظت از توت فرنگی ، جلوگیری از فساد و همچنین بسته بندی این نانو فیبرها هستند. قارچ نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نایب حبیب اظهار داشت: از این نانو فیبرهای معطر به دلیل وجود ماده فعال مواد معطر می توان برای تسکین درد دندان و سردرد استفاده کرد. عصاره های گیاهی اغلب علاوه بر این ، از بوی خوب ، ضد میکروبی و ضد باکتری نیز برخوردار هستند. بالش نانوالیاف با استنشاق شریان های مغزی باز می شود و سردرد برطرف می شود.

وی افزود: بالش تولید شده می تواند عصاره معطر را تا یک ماه ذخیره کند و به همین دلیل این محصول یکبار مصرف ندارد. می توانید از این جعبه در ماسک های تنفسی نیز استفاده کنید که علاوه بر فیلتر کردن ، بوی خوبی نیز می دهد.

نایب حبیب یادآور شد: “این طرح از آروماتراپی ابن سینا گرفته شده است ، که ما در مقیاس صنعتی ارائه داده ایم. در حال حاضر نمونه آزمایشگاهی از این محصول ساخته شده است و نیاز به جذب سرمایه گذار دارد.”

به گفته وی ، این پروژه توسط دکتر اکبر و مهندس فائه آقا بالی در حال اجراست.

در پایان نامه

دیدگاهتان را بنویسید