اقتصادی

دلار جهانی یک کانال عقب رفت

شاخص دلار با ادامه تغییرات خود 92 امتیاز عقب نشینی کرد.

به گزارش دوران خبر ، به نقل از رویترز ، بحران مالی در ایالات متحده به طور فزاینده ای برای معامله گران ناامید کننده است. در آخرین جلسه هفتگی خود ، فدرال رزرو ایالات متحده مجدداً تعهد خود را برای حمایت از بازارهای مالی و ادامه برنامه های موجود بدون انجام هرگونه اقدام جدید تأیید کرد ، و به نظر می رسد که دست فدرال رزرو دست خالی تر از ممکن است. بوده است. از سوی دیگر ، دولت و کنگره نتوانسته اند توافق نامه ای در مورد بسته پشتیبانی انجام دهند و اصرار دموکرات ها در موضع قبلی خود این نگرانی را ایجاد کرده است که رشد اقتصادی کم خواهد بود و بیشتر به گروه های کم درآمد آسیب می رساند.

استیون منوچهر ، وزیر خزانه داری آمریكا پس از مشورت با رهبران دموكرات گفت كه هیچ توافقی حاصل نمی شود و نانسی پلوسی ، رهبر كنگره گفت كه دو طرف به دور هستند موافق. مزایای اشتغال ، یارانه دولت فدرال به دولت های محلی و بودجه بیشتر برای آموزش و تسهیلات بهداشتی از مهمترین اختلافات بین دو طرف است. رئیس مجلس سنا که موافق اجرای این بسته است ، دموکرات ها را مقصر این خرابکاری دانست.

رئیس جمهور آمریكا پس از مشورت با مقامات دولت ترامپ با رهبران كنگره برای تسریع در اجرای بسته پشتیبانی جدیدی ناكام ، به طور غیر منتظره ای دستور اجرایی را امضا كرد و به منظور اطمینان از بیکاری برای کسانی که شغل خود را از دست داده اند. به آنها 400 دلار پرداخت می شود.

کاهش مالیات ، که تقریباً دو سال پس از انتخابات ترامپ آغاز به کار کرد ، از طرف وی و جمهوریخواهان به عنوان یک عامل اصلی در تقویت رشد اقتصادی ایالات متحده ذکر شده است ، اما مخالفان این طرح ، به ویژه دموکرات ها ، آن را به نفع برخی می بینند. و آنها کسری دولت را افزایش داده اند.

همانطور که پیش بینی می شد با بازگشایی بنگاه ها و افزایش نقدینگی توسط بانک مرکزی در بازارهای مالی ، تورم ایالات متحده به میزان قابل توجهی بالا رفته است به حدی که نرخ تورم متوسط بزرگترین اقتصاد جهان در 12 ماه تا ژوئیه 0. بود. 4.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به یک درصد رسید.

این بالاترین نرخ تورمی است که در هفت ماه گذشته در ایالات متحده ثبت شده است ، و همچنین بیشترین افزایش ماهانه تورم ایالات متحده از ژانویه 1991 است. برخی از کارشناسان هشدار داده اند که اگر نرخ بهره سقوط می کند و نفوذ نقدینگی ادامه می یابد ، همچنان شاهد افزایش تورم خواهیم بود. با این حال ، با توجه به هدف تورم 2 درصدی ، به نظر می رسد بانک مرکزی فدرال رزرو نگران افزایش بدهی نسبت به نرخ بهره است. توم

با این حال ، اختلاف بین چین و آمریکا در مورد چندین موضوع ادامه دارد و این موضوع در کاهش تقاضا برای دلار مؤثر نبوده است. پیش از این قرار بود نمایندگان چینی و آمریکایی برای گفتگو درباره مفاد مرحله اول توافق نامه که فسخ شده بود ، به گفت و گو بپردازند. در ابتدا ، سفر وزیر بهداشت آمریكا به تایوان با مخالفت شدید چین روبرو شد. وی بالاترین مقام رسمی ایالات متحده برای بازدید از تایوان است که چین طی چهار دهه گذشته ادعای حاکمیت را داشته است. در بین تاجران این نگرانی وجود دارد که افزایش تنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان نه تنها احتمال مرحله دوم توافق تجارت را از بین خواهد برد بلکه اجرای مرحله اول این توافق را متوقف می کند. توافق. در مرحله اول ، چین متعهد است با افزایش واردات خود از ایالات متحده ، کسری تجاری خود را به نفع ایالات متحده کاهش دهد که بخش اعظم آن باید با افزایش واردات محصولات کشاورزی آمریکایی حاصل شود.

شاون آزبورن ، تحلیلگر بازار ارز بورس اسکاتلند گفت: “من فکر می کنم که دلار در میان مدت ضعیف خواهد ماند اما سقوط نخواهد کرد.” این امکان وجود دارد که اگر رقبای دلار ضعیف به نظر برسند ، وضعیت به نفع دلار تغییر کند و اساساً هیچ دلیلی برای کاهش بسیار گسترده در ماه های آینده وجود ندارد.

علیرغم گزارش های مربوط به پیشرفت در پزشکی کرونا ، ویروس همچنان به کشتن تعداد زیادی از مردم در سرتاسر جهان ادامه می دهد ، و ما می ترسیم از ابتدای پاییز اوضاع بدتر شود.

تاکنون بیش از 21 میلیون و 913 هزار 659 مورد تاج گزارش شده است که از این میان 774 هزار 776 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایالات متحده با 173 هزار و 189 نفر ، برزیل با 108.054 ، مکزیک با 56.757 ، هند با 51.795 و انگلیس با 41 هزار و 369 نفر بوده است. .

رونالد سیمپسون ، استراتژیست ارز گفت: “به طور کلی ، در صورت عدم وجود بسته پشتیبانی دیگر ، می تواند برای دلار خوب باشد ، زیرا عدم چاپ 3.5 تریلیون دلار دیگر به بانک مرکزی کمک می کند تا بازارها را بیشتر مدیریت کند.” اقتصاد اکشن. . اما در کوتاه مدت ، بازارها با بسته پشتیبانی پشتیبانی می کنند و نگران این هستند که کامل نباشد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 0.23 درصد پایین تر در 92.895 بسته شد. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1،103 دلار اعلام شده است.

سکه های اروپایی

در جدیدترین جلسه معامله ، پوند 0.11 درصد معامله شد و به 1310 دلار رسید. یورو 0.17 درصد افزایش یافت و به قیمت 1.186 دلار رسید و از 1.18 دلار پایین آمد.

رانکو بریچ ، رئیس سیاست پولی کشور گفت: “کشورهای اروپایی نسبت به ایالات متحده در ابتدای بحران تاج بسیار تحت تأثیر این ویروس قرار گرفتند ، اما کم کم آنها توانستند میزان شیوع آن را کنترل کنند.” موسسه راهبان اروپا. از طرف دیگر ، اقتصاد ایالات متحده هنوز هم تحت تأثیر پیامدهای اقتصادی ویروس قرار دارد و مقامات دولتی نتوانسته اند معامله گران را در مورد چشم انداز اقتصاد ایالات متحده اطمینان دهند.

سکه های آسیایی

عملکرد اقتصادهای آسیا که تحت تأثیر آتش سوزی تاج و از بین رفتن زنجیره تأمین قرار دارد نگران کننده است. رشد اقتصادی ژاپن در سه ماهه دوم سال جاری به 7.6 درصد منفی رسید که از زمان ثبت آمار رشد این کشور سابقه ای ندارد. اقتصاد ژاپن همچنین بدترین عملکرد شش ماهه خود را در 22 سال گذشته ، از رشد منفی 0.6 درصد در سه ماهه قبلی به ثبت رسانده است. شیوع Covid-19 در منطقه اقیانوسیه شدت جدیدی دارد ، به طوری که استرالیا و نیوزیلند شاهد افزایش تعداد موارد هستند. تایلند همچنین بدترین عملکرد اقتصادی قرن بیست و یکم را تجربه کرده است.

در بازارهای ارزی آسیا ، دلار از 0.52 درصد به 106011 ین کاهش یافت. در برابر همتای استرالیا ، هر دلار آمریکا با قیمت 1 هزار و 386 دلار مبادله می شد. مبادله دلار نیز معادل 6،932 یوان چینی گزارش شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید