علمی و پزشکی

دو داروی جدید ایرانی درمان اعتیاد در راه است/ادعای کنترل مصرف مجدد در معتادان

براساس ستاد مبارزه با مواد مخدر ، 4 میلیون نفر از جمعیت فعال کشور یعنی حدود 5 درصد از جمعیت فعال کشور درگیر مصرف مواد مخدر هستند ، اما چون دلایل استفاده از مواد مخدر متفاوت است ، مدیرکل درمان دارویی و مددكاري اجتماعي اظهار مي دارد كه “درمان ويژه براي هر فرد براي درمان اعتياد مناسب است و در نتيجه ، بايد روش هاي درماني گوناگوني ، اعم از دارويي و غيرداروئي” وجود داشته باشد.

به گزارش دوران خبر ، طبق گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 1998 ، 2.8 میلیون معتاد متجاهر و 1.8 میلیون نفر مصرف کننده تفریحی یا 4 میلیون نفر از جمعیت فعال کشور داریم که حدود 5٪ از جمعیت فعال کشور است. کشور ، وابسته هستند آن ها هستند.

مواد مخدر مورد استفاده در معالجه معتادان به مواد افیونی در کشور محدود به داروهایی مانند متادون و شربت تریاک است. به گفته مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، بیش از 90٪ درمان دارویی در کشور متادون است ، در حالی که در کشورهایی مانند ایالات متحده و فرانسه ، فرانسه 80٪ درمان و در ایالات متحده بیش از 85٪ از درمان بوپرنورفین را بیان می کند ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش تولید توسط شرکت های دانش بنیان و کاهش قیمت بوپرنورفین پشتیبانی می کند.

سیاست های کاهش وابستگی به متادون و روی آوردن به روش های درمانی جدید

این موضوع را دنبال کنید رضا تویسرکان منش – مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر وی به دوران خبر گفت: “استراتژی اداره کل درمان و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر متنوع سازی روش های درمانی بر اساس شواهد علمی و اثبات شده است.” این دارو به دو تا سه دارو شامل متادون و تریاک محدود می شود. شربت در حال حاضر ، استراتژی ستاد مبارزه با مواد مخدر کاهش وابستگی به متادون و انتقال درمان به روش های درمانی جدید است. به طور خاص ، استفاده از بوپرنورفین و بوپرن-نالوکسان.

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین در مورد داروی بوپرنورفین می افزاید: این دارو یکی از آگونیست های درمان اعتیاد به مواد مخدر است و به عنوان تریاک عمل می کند. بوپرنورفین و ترکیبات آن مانند بوپرنورفین ، نالوکسان و … سالهاست که در دنیا و ایران استفاده می شود اما مسئله این است که به دلیل مسائلی از جمله قیمت دارو گرانتر از شربت تریاک و متادون است. همچنین عدم اعتیاد به مواد مخدر عدم وجود درمانگران اعتیاد به بوپرنورفین و اعتیاد کمتر به آن (زیرا متادون به طور قابل توجهی علائم را کاهش می دهد) ما در درمان اعتیاد به متادون بیش از حد پیش رفته ایم.

در ایران 90٪ درمان دارویی با متادون انجام می شود

Tuisercanmenes تخمین می زند که بیش از 90٪ درمان اعتیاد به متادون در حال حاضر در دسترس است ، اما در کشورهایی مانند ایالات متحده و فرانسه ، در مقابل ، 80٪ در فرانسه و 85٪ در ایالات متحده با بوپرنورفین.

سو qu مصرف بوپرنورفین برای ترک اعتیاد به مواد مخدر امکان پذیر است

با پرداخت یارانه و بیمه دارو ، مصرف بوپرنورفین را تشویق کنید

به گفته وی ، بوپرنورفین یک داروی بی خطر است و نمی توان آن را سو ab مصرف کرد ، این دارو را می توان در مطب تجویز کرد و نیازی به کنترل آن نیست ، همچنین روانپزشک می تواند این دارو را تجویز کند و فرد آن را از داروخانه مصرف کند و آن را معالجه کنید. این دارو اغلب می تواند برای کنترل علائم مصرف کنندگان مواد افیونی استفاده شود.

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: یکی از سیاست های ستاد محبوبیت این دارو است که داروی جدیدی نیست اما ما این بیمه را بیمه و یارانه می دهیم.

برای کاهش مصرف متادون از سیاست های تشویقی استفاده کنید

وی گفت: “کمیته درمان موافقت کرد که درمان متادون باید سالانه 10 درصد کاهش یابد و بر این اساس بوپرنورفین نیز افزایش یابد.” ما همچنین سیاست های تشویقی در مورد بیمه ، پرداخت و کاهش قیمت دارو داریم. در کل 10 برنامه وجود دارد که می توانیم در این زمینه به آنها برسیم.

تویسرکان منش با اشاره به درمان دارویی جدید گفت: نکته دیگر در روش های درمانی جدید این است که علاوه بر بوپرنورفین ، آنها ادعا می کنند که در اعتیاد نیز مثر هستند. ستاد مبارزه با مواد مخدر دارای یک خط قرمز است که هرگونه درمان باید مبتنی بر شواهد باشد و مراحل علمی و قانونی برای اخذ مجوز را طی کرده است. ایمنی ، اثربخشی و مصلحت روش استفاده در کشور در این مراحل بررسی می شود.

سم زدایی با موافقت وزارت بهداشت وارد بازار می شود / تأثیر این دارو را بررسی می کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: داروهایی که از طریق سازمان غذا و دارو ثبت و ضبط شده اند ، ایمن و موثر و مقرون به صرفه از نظر مالی ثابت شده اند و از طرف ستاد پشتیبانی می شوند. در میان مراکز علمی کشور ، مانند جهاد دانشگاه و برخی از شرکت های دارویی ، روی گیاهان دارویی کار کرده اند که ممکن است در درمان اعتیاد مثر باشد. موسسه تحقیقات جهاد گیاهان دارویی دانشگاه جمهوری اسلامی ایران از دو سال گذشته روی محصولات تولیدی کار کرده است و حدود سه ماه پیش داروی “سم زدایی” وارد بازار شد. این بدان معناست که وی کلیه موافقت وزارت بهداشت را دریافت و ثبت نام کرده است.

وی گفت: “ما به زودی از این م instسسه تحقیقاتی بازدید خواهیم کرد.” سم زدایی از وزارت مجوز دارد و دارای سه شرط اساسی است. ما به دنبال این هستیم تا دریابیم که این دارو در مقایسه با روشهای درمانی متداول مانند بوپرنورفین و متادون تا چه حد موثر است و در صورت مناسب بودن از آن حمایت می کنیم.

مجوز تولید انبوه داروهای جدید برای ترک اعتیاد به مواد مخدر را بدست آورید. به زودی می آید / هیچ ترکیب دارویی در این دارو وجود ندارد

نام دارو در حال حاضر مشخص نیست

تویسرکان منش همچنین اعلام کرد که داروی جدید دیگری برای درمان اعتیاد و شرکتهای نوآور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد می شود و می گوید: رشته پزشکی و نتایج خوبی کسب کرده است. این شرکت ها تحقیقاتی انجام داده اند و به زودی وارد مرحله صدور مجوز و تولید انبوه می شوند.

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه می دهد: داروها باید سه مرحله آزمایش را پشت سر بگذارند. مرحله اول آزمایشات سم شناسی ، مرحله دوم آزمایش حیوانات و مرحله سوم آزمایش انسان است. اگر این دارو سه مرحله را طی کند ، در سیستم غذایی و دارویی ثبت می شود ، کد ایران را دریافت می کند ، سپس وارد داروخانه ایران می شود و به دلایلی در کشور توزیع می شود. این دارو هنوز توزیع نشده و در مراحل نهایی است.

تویسرکان منش افزود: این دارو داروی جدیدی است که توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های رشد و نوآوری پشتیبانی می شود. البته هنوز نام وی مشخص نیست.

برای پاسخ به این س ،ال ، آیا این داروها در داروخانه ها توزیع می شود یا توسط مراکز درمانی توزیع می شود؟ وی گفت: این دارو در داروخانه ها موجود است. این داروها داروهای کنترل شده ای نیستند و حاوی دارو نیستند و احتمالاً مانند متادون نمی توان از آنها سو ab استفاده کرد و ممکن است توسط پزشک تجویز شود و وی بتواند آن را از داروخانه تهیه کند.

داروهای جدید برای خلاص شدن از اعتیاد به مواد مخدر. منجر به وابستگی مضاعف نمی شود

ادعای کنترل وسوسه مصرف مجدد داروها

وی گفت: این داروها باعث اعتیاد نمی شوند. “این ادعا وجود دارد که این داروها در کنترل وسوسه موثر هستند زیرا یکی از عوامل عود دارو وسوسه است.” در ذهن آنها تمایل مداوم به استفاده از مواد مخدر وجود دارد. گفته می شود که این داروها در عوامل روانشناختی مانند کنترل وسوسه و سم زدایی مواد مخدر م hasثر هستند که اکنون مراحل آزمایشگاهی را طی کرده و وارد بازار شده است.

داروهای جدید برای ترک اعتیاد به مواد مخدر در ایران و گیاهان دارویی

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به س anotherال دیگری مبنی بر اینکه آیا این نوع دارو مشابه خارجی هم دارد ، توضیح می دهد: داروهای زیادی در دنیا به صورت داروهای سنتی و گیاهی وجود دارد. به عنوان مثال ، در چین ، روسیه و آسیای شرقی مواد مخدر وجود دارد و ادعاهایی در مورد آنها وجود دارد ، برخی از آنها در این کشورها ثبت و استفاده می شوند. اما این داروها در ایران یافت می شود و از گیاهان دارویی ایرانی تهیه می شود.

گول تبلیغات فضای مجازی را نخورید

استفاده از ترکیبات مخدر در داروهای تبلیغاتی دارو

وی همچنین نسبت به تبلیغات گسترده داروها برای معالجه مواد مخدر توسط عطاری ها و فضای مجازی هشدار می دهد و می گوید اگر اکنون در فضای مجازی بدنبال مواد مخدر بگردید با هزاران سایت و صفحه اینستاگرام روبرو خواهید شد که در کمترین زمان ممکن ترک می شوند. همچنین در ماهواره و فضای مجازی موجود است. این داروها بیشتر تقلبی ، فریبنده و بدون مجوز هستند و بیشتر این داروها ترکیبات مخدر هستند. به عنوان مثال ، یک عطر ساز فرمول می سازد و مشاهده می شود که حاوی هروئین و شیشه نیز هست.

تویسرکانمان با تأکید بر اینکه فقط روش های درمانی ، دارویی و غیر دارویی ، مورد تحقیق علمی و مبتنی بر شواهد قرار گرفته اند ، افزود: “این در مورد داروها و روش ها است.

با توزیع و مصرف متادون ، ایدز را کاهش دهید

وی با اشاره به اینکه یک روش درمانی برای همه مناسب است ، گفت: بنابراین ما باید درمان را متنوع کنیم. به عنوان مثال ، آنچه در متادون در زمینه تزریق مواد مخدر و کاهش ایدز اتفاق افتاد بسیار خوب بود ، اما کافی است.

آیا داروهای جدید در درمان اعتیاد به مواد مخدر موثرتر هستند؟

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر دوران خبر ، مبنی بر اینکه آیا دو داروی جدید تولید شده است ، کدام داروها در درمان اعتیاد موثر هستند؟ “ادعای جهاد دانشگاهی در مورد سم زدایی این است که در درمان انواع داروها و محرک ها م effectiveثر است ، زیرا داروی سم زدایی نیست و دارویی نیست که آنها بخواهند علائم خود را کنترل کنند زیرا هورمون ها و آنزیم های بدن خود را تغییر می دهند. مغز ، “او گفت. او. و گفته می شود که این ماده می تواند به طور م useثر از وسوسه و تمایل به استفاده (هر دو دارو و محرک) استفاده کند.

تویسرکان مانس گفت: “بر اساس تأیید وزارت بهداشت مبنی بر ورود ما ، امیدوار هستیم ، اما در عین حال تحقیقات خود را انجام می دهیم و البته باید در آینده مطالعه موردی انجام شود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید