عمومی

راهنمای خرید مادربرد خوب

مادربرد های گیمینگ در اندازه های مختلفی وارد بازار می شوند. بر طبق همین موضوع می توانید بر اساس محیطی که در آن از کامپیوتر شخصی خود بهره می برید، مادربرد گیمینگ مناسب خود را انتخاب کنید. در صورتی که فضای زیادی جهت قرار دادن سیستم خود داشته باشید، بهتر است از یک کیس بزرگ استفاده نمایید ولی در صورتی که نیاز دارید کامپیوتر شخصی خود را به شکل سینمای خانگی در اتاقتان قرار دهید، باید کیس کوچکتری خریداری نمایید.

بنابراین مادربردهای گیمینگ نیز در اندازه های گوناگونی به بازار ارائه شده است که البته اندازه مادربرد، تعداد قطعه های گوناگونی که از آنها پشتیبانی خواهد کرد را، تحت تاثیر خود می گذارد. هر چقدر مادربرد گیمینگ انتخاب شده شما بزرگ تر باشد، آن مادربرد از قطعه های بیشتری پشتیبانی می کند. انتخاب کیس مناسب با مادربرد شما هم مورد اهمیت است زیرا همه کیس ها از تمامی اندازه های مادربرد گیمینگ، حمایت نمی کنند.

 اجزای تشکیل دهنده و ساختار

قطعات تشکیل دهنده مادر برد و ضرورت وجود هر یک از این قطعات برای کارایی صحیح آن ضروری است. اگر در ابتدا به این قطعه نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که تنها افرادی می توانند سر از این قطعات و نحوه کارکرد آن ها در بیاورند که در این زمینه مهارت دارند و در مورد این قطعه تجربه های لازم را کسب کرده اند.

برای خرید مادربرد باید به موارد مختلفی توجه داشت و بدون آگاهی قبلی نمی توان گزینه خوبی را خریداری کرد. بسیاری از افراد گمان می کنند می کنند خرید مادربرد کار ساده ای است، اما در حقیقت این اشتباهی بیشر نیست و باید گفت که خرید یک مادربرد به عوامل زیادی بستگی دارد و بهتر از پیش از خرید درباره آن مشورت کنید.

هر مادربرد بسته به تعداد درگاه، نوع چیپست قابل پشتیبانی و برخی موارد دیگر قیمتی پیدا می کند. از این رو خرید باید با تحقیق انجام گیرد تا بتوانید گزینه موردنظر را تهیه کنید. شرکت هایی نظیر ایسوس، گیگابایت به تولید مادربرد می پردازند. برای خرید مادربرد خوب و شماهده و مقایسه جدیدترین محصولات می توانید وارد لینک شده و سلامت کامپیوتر خود را تضمین کنید.

در حقیقت، asus ایسوس یا مادربرد gigabyte هر یک قابلیت های خاص خود را داشته و قیمت نسبت به مشخصات دارند. بنابراین مادربرد کامپیوتر یک مقوله ساده نیست و در انتخاب آن باید به چندین مورد توجه داشت. زیرا قطعه پیچیده سیستم کامپیوتر همین بخش مادربرد است که برخی از کنار آن به سادگی عبور می کنند.

ناگفته نماند برای در زمان نیاز به یک مادربرد نیز سعی کنید در هنگام خرید دقت عمل را به خرج داده تا بتوانید در هنگام فروش آن را با قیمتی مناسب به فروش برسانید. ممکن است شما برای شناخت بیشتر این قطعه تصمیم بگیرید به سراغ کیس کامپیوتر خود بروید و آن را باز کنید تا با این قطعه بیشتر آشنا شوید اما باید بدانید این کار به شدت اشتباه است.

چون مادر برد یکی از حساس ترین و مهم ترین قطعات کامپیوتر شما است ممکن است به آن آسیب برسانید و مجبور به تعویض آن شوید. پس اگر تمایل به شناخت بیشتر این قطعه داشتید، حتما سعی کنید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید. همانطور که مادر برد Motherboardها دارای ابعاد مختلفی هستند نحوه کارایی آن ها نیز با یک دیگر متفاوت است.

وظایف یک مادربرد همه فن حریف

تمامی سیستم های کامپیوتری دارای قابلیت انتقال فرمت تصویری اطلاعات پردازشی هستند که روی مانیتور ظاهر می شود. در ساختار کامپیوترها این وظیفه برعهده جی پی یو یا کارت گرافیک است که به طور طبع باید کارت گرافیک خوبی داشته باشید.
پردازنده های اینتل و AMD هر دو دارای گرافیک واحد هستند تا بتوانند نیازمندی های مورد نیاز کامپیوتر و کاربر را مرتفع سازند، اما برای کاربری‌های سنگین گرافیکی واجب است تا از کارت گرافیک مستقل فوق العاده ای بهره گرفت.

کارت های گرافیکی مجزا از طریق جایگاه اسلات روی مادربرد به سیستم متصل شده وبهه همراه سایر قطعات عملیات پردازش گرافیکی را به سادگی انجام می دهند تا فرایند های لازم در بازه زمانی مشخص برای نمایش محتوا را انجام دهند. در ضمن، برای اتصال کارت های گرافیکی امروزه بیشتر از PCIE به ویژه ظرفیت اسلات های X16 استفاده می شود. خالی از لطف نیست بدانید کارت گرافیک های جدید حتی به اسلات جدید PCLE 3.0 نیازمند می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید