طرز تهیه ماسک سبوس برنج برای صورت

سبوس برنج یکی از موثرترین مواد گیاهی در درمان انواع بیماری ها می باشد. این ماده بسیار ارزشمند برای بسیاری از مشکلات گوارشی، بیماری های زمینه ای و همچنین مشکلات قلبی و عروقی کاربرد دارد. در ادامه مطلب با درمان مشکلات پوستی با خواص ماسک سبوس برنج برای صورت و پوست با ما همراه باشید.

10 روش ساده و آسان برای طرز تهیه ماسک سبوس برنج برای صورت

یکی از مهمترین کاربردهای اصلی این گیاه درمان مشکلات پوستی می باشد که در ادامه این مطلب به بررسی انواع ماسک های خانگی که می توانید با ترکیب سبوس برنج قهوه ای برای درمان مشکلات پوستی خود تهیه نمایید صحبت می کنیم، پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

۱. استفاده از ماسک سبوس برنج قهوه ای و درمان آفتاب سوختگی

از آنجایی که برنج به عنوان یک ماده خنک کننده در بدن تاثیر می گذارد با استفاده از سبوس برنج آن می توانید انواع سوختگی هایی که ناشی از تشعشعات نور خورشید می باشد را رفع کنید.

طرز تهیه ماسک سبوس برنج برای صورت

اگر می خواهید از خواص ماسک سبوس برنج قهوه ای برای صورت بهترین نتیجه را جهت درمان آفتاب سوختگی بگیرید بهتر است که سبوس برنج قهوه ای را همراه آرد برنج و کمی شیر یا اگر در دسترس بود ترکیب نموده و به روشی که در ادامه به شما گفته می شود استفاده نمایید.

برای تهیه این ماسک خانگی نیاز به دو قاشق غذاخوری آرد برنج یک قاشق غذاخوری سبوس برنج قهوه ای ۵ قاشق غذاخوری شیر یا روغن نارگیل نیاز داریم و در کنار سبوس برنج از فواید سیر سیاه دکتر بیز هم بی بهره نمانید و توصیه می شود که از سیر سیا هم استفاده کنید.

از خمیر به دست آمده از این ترکیب بر روی نواحی سوخته شده گذاشته و بعد از گذشت زمان ۳۰ دقیقه ای آن ناحیه را با آب سرد بشویید. البته لازم به ذکر است قبل از استفاده از ماسک ناحیه مورد نظر را کاملاً با یک شوینده ملایم شستشو نمایید.

۲. استفاده از ماسک سبوس برنج جهت سفید شدن پوست

از دیرباز تا به الان خانم های ژاپنی برای داشتن پوستی شفاف و روشن از ماسک سبوس برنج که معروف به ماسک ژاپنی است استفاده می کردند.
برای آنکه بتوانید این ماسک را با یک کیفیت بسیار بالا تهیه نمایید بهتر است که از دو قاشق غذاخوری سبوس برنج قهوه ای و ۲ قاشق غذاخوری برنج را با هم ترکیب نموده و آب پز کنید و بعد از آبکشی نیمی از آب حاصل از آبکشی را با مقداری کمی از سعدی و یک و نیم قاشق شیر مخلوط کرده و ترکیب نمایید تا به حالت خمیری شکل در بیاید.

از این ماسک بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه صورت خود را با کمی آب برنج شستشو نمایید. بهتر است که این کار را به صورت مداوم در طول هفته انجام دهید تا پوستی شفاف و جوان تر و روشن تر داشته باشید.

۳. ماسک معجزه آسای سبوس برنج قهوه ای و درمان تیرگی زیر چشم

یکی از نواحی که امکان به خطر انداختن زیبایی شما را تا حد زیادی به همراه دارد تیرگی های زیر چشم می باشد. با استفاده از ماسک سبوس برنج قهوه ای می توانید این تیرگی ها را تا حد بسیار زیادی رفع نمایید.

برای آنکه بتوانید یک ماست که با کیفیت را تهیه کنید بهتر است از ترکیباتی مانند سبوس برنج قهوه‌ای ،آرد برنج،موز و استفاده نمایید.
روغن سبوس برنج با حس رطوبت ناحیه زیر چشم مانع از تیرگی و خشکی آن می شود.

حال نصف موز را له نموده و با دو قاشق غذاخوری سبوس برنج قهوه ای و یک قاشق غذاخوری آرد برنج و ۲ قاشق غذاخوری روغن سبوس برنج مخلوط کرده و از ماسک به دست آمده به نواحی دور چشم مالیده و بعد از گذشت دو دقیقه با که از جنس پنبه می باشد آن را پاک نمایید. بهتر است که این کار را در هفته دو بار انجام دهید تا به طور کامل تیرگی های دور چشم رفع شود.

مطلب مرتبط :

۴. لایه بردار عالی پوست

با استفاده از خواص ماسک سبوس برنج برای صورت می‌توانید سلولهای مرده که از مدتها پیش به وجود آمده است به راحتی رفع نموده و رطوبت مناسب به پوست خود بازگردانید.

برای تهیه ماسک سبوس برنج جهت لایه برداری نیاز به کمی قهوه گانودرما سوپریم،سبوس برنج قهوه ای،و روغن زیتون دارید.

به اندازه ۲ قاشق غذاخوری سبوس برنج قهوه ای را با یک یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن سبوس برنج ترکیب نموده و کمی شکر قهوه ای تقریباً یک قاشق غذاخوری به آن اضافه نمایید. مواد لازم را به طور کامل مخلوط نمایید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. حال که ترکیب اصلی آماده شد آن را به صورت دایره ای شکل و دوار بر روی پوست صورت خود به مدت ۴ تا ۹ دقیقه ماساژ دهید و پس از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید و با دستمال ابریشمی صورت خود را خشک نموده و بلافاصله از کرم مرطوب کننده ای که آبرسانی خوبی داشته باشد مانند یا استفاده نمایید.

۵. ماسک سبوس برنج و از بین بردن لکه های پوستی

یکی از ماسک هایی که به سرعت می توانند لکه های پوستی شما را برطرف نموده و پوستی صاف و یک شکل را به شما هدیه دهد استفاده از ماسک سبوس برنج مناسب برای لک های پوستی می باشد.

برای تهیه این ماسک کافیست که از کمی سبوس برنج قهوه ای،روغن زیتون،آبلیمو و کمی روغن عصاره آرگان نیز می باشد.

این موارد را با هم در اندازه های مشخص ترکیب نموده و از آن یک خمیر یکدست به دست آورید.

برای گرفتن بهترین نتیجه از این ماسک در ابتدا صورت خود را ، شستشو نمایید و ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید تا ۲۵ دقیقه بر روی صورت شما آرام گیرد و سپس صورت خود را با آب خنک یا سرد بشویید. اگر در طول یک ماه حداقل هفته ای یک بار از این ماست استفاده نمایید می توانید تمام لکه های پوستی خود را به راحتی برطرف نمایید.

سخن آخر

از آنجایی که این محصول و ماده ارزشمند خواص درمانی بسیاری دارد برای آنکه بتوانید از یک سبوس برنج قهوه ای خالص در تهیه ماسک های خود استفاده نمایید،می توانید آن را از فروشگاه اینترنتی کاردینو با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه نمایید.

در صورتی که مشکلات پوستی حادی دارید و برای درمان آن به مشاوره تخصصی نیاز دارید میتوانید سوالات خود را با کارشناسان پوست کالدینو درمیان بگذارید تا به صورت تخصصی مشاوره شوید.

نویسنده