علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

انواع ماسک گردو برای پوست صورت

قطعا شما نیز در رابطه با خواص بی نظیر گردو شنیده اید و می دانید خوردن این ماده ی غذایی چه فوایدی می تواند برای سلامت بدن داشته باشد، اما جالب است بدانید این ماده‌ی غذایی بسیار مفید و سرشار از ویتامین تنها به صورت خوراکی مفید نبوده و کارشناسان سلامت پوست دست به ابتکارهایی برای استفاده از خواص گردو زده‌اند بدون اینکه نیاز به خوردن آن باشد، در این مقاله نحوه استفاده از انواع ماسک های مفید حاوی گردو که می تواند در سلامت و زیبایی پوست و مو موثر باشد را به شما آموزش می دهیم پس با ما همراه باشید.

لایه برداری یا اسکراب پوست با گردو:

همانطور که می دانید پوست صورت ما به صورت روزانه و مدام در معرض آلودگی های هوا قرار داشته و به صورت مرتب در حال ترشح چربی خواهد بود، ترکیب چربی پوست با گرد و غبار و آلودگی هوا از یک طرف و مرگ سلولهای پوست که به صورت طبیعی اتفاق می افتد از طرف دیگر سبب کدر شدن پوست می شود، یکی از راه های رایج برای درخشنده تر کردن پوست صورت پاک کردن این آلودگیها از روی صورت و از بین بردن لایه های سلولهای مرده روی پوست است.

برداشت این لایه های آلودگی به همراه سلولهای مرده از سطح پوست لایه برداری نام دارد که به وسیله ی لایه بردارهای مختلف صورت می گیرد، لایه بردارها می توانند به صورت شیمیایی تهیه شده و یا به صورت طبیعی و با استفاده از مواد مغذی و حتی خوراکی تهیه شوند، امروزه بیشترین گرایش مردم به سمت استفاده از لایه بردارها و ماسکهای لایه بردار طبیعی است چرا که به مضرات استفاده از مواد شیمیایی بر پوست خود آگاه شده اند.

یکی از مواد مغذی و بسیار مفیدی که می توان با آن ماسک لایه بردار تهیه کرد گردو است، ترکیب گردو، شکر و چند قطره آبلیموی طبیعی می تواند این ماسک لایه بردار فوق العاده را برای ما ایجاد کند، ماسک درست شده را روی پوست صورت خود که از قبل با شوینده ی مناسب شستشو داده اید ماساژ داده و پس از حدود سه دقیقه ماساژ دورانی پوست آن را از روی صورت خود بشویید، این کار را هر هفته تا ده روز یک بار تکرار کنید.

شکر موجود در اسکراب به دلیل خاصیت زبری که دارد در لایه برداری پوستهای مرده و آلودگیها موثر خواهد بود، چربی موجود در گردو به جایگزینی چربی مضر پوست با چربی مفید کمک خواهد کرد و آبلیموی موجود در ماسک علاوه بر کمک به لایه برداری با تامین ویتامین سی به بازسازی لایه ی جدید در پوست کمک کرده و از طرفی سبب تامین رطوبت طبیعی در پوست و شادابی پوست صورت خواهد شد.

پوست صاف و درخشان با ماسک گردو

در بخش پیشین به شما آموزش دادیم چگونه می توانید با گردو یک ماسک برای اسکراب یا لایه برداری پوست صورت درست کنید و از خواص بی نظیر گردو در لایه برداری پوست صورت خود استفاده کنید، در این بخش به شما می آموزیم پس از انجام لایه برداری چگونه می توانید با ماسک گردو به تقویت پوست صورت خود کمک کنید.

مقداری گردوی آسیاب شده، عسل طبیعی و مقداری روغن زیتون، روغن بادام و یا روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید، این ترکیب را می توانید به مقدار بیشتری تهیه کرده و تا هفته ای دو مرتبه از این ماسک برای شفاف سازی پوست صورت خود استفاده کنید.

ویتامینها و مواد معدنی موجود در گردو مانند پتاسیم در جلوگیری از ایجاد جوش و آسیب تابش نور خورشید بر پوست موثر بوده و چربی موجود در گردو و روغن های نارگیل یا بادام شیرین نیز می تواند در متعادل سازی چربی پوست موثر باشد، از طرفی عسل موجود در این ترکیب در تامین رطوبت پوست موثر بوده که همین تامین رطوبت پوست می تواند در جلوگیری از ترشح چربی اضافی، جوش و آکنه در پوست موثر باشد و به روشن سازی پوست صورت نیز کمک می کند.

اضافه کردن مقداری زردچوبه به این ترکیب جادویی شما را یک گام فراتر برده و پوستی صاف و درخشان را به شما هدیه خواهد کرد، نکته ی ظریف استفاده از ماسک صورت گردو و اسکرابهای پوست تداوم داشتن در استفاده از آنها است، اگر بخواهید نتیجه ی این ماسک ها و اسکرابها را در طولانی مدت روی پوست خود شاهد باشید باید در استفاده ی مداوم از آنها اهتمام داشته باشید.

فواید ارقام مختلف گردو:

شاید برای شما جالب باشد بدانید که ارقام مختلف گردو در درصد املاح، چربی و ویتامینهای موجود در میوه با هم تفاوت دارند، باغدارانی که اقدام به خرید نهال گردو می کنند این موضوع مهم را در نظر داشته و از مشاوران فروش نهال گردو می خواهند تا غنی ترین رقم گردو از لحاظ مواد غذایی و چربی را به ایشان معرفی کنند، ارقام تجاری گردو مانند گردو چندلر، فرنور و ارقام مختلف ژنوتیپ پالیز ارقامی هستند که به لحاظ مواد غذایی موجود در میوه نیز اصلاح شده اند و همین مورد نیز می تواند دلیلی بر اختلاف قیمت نهال گردو در ارقام مختلف باشد.

در زمان تهیه ی ماسکها و اسکرابهای پوستی با استفاده از گردو این نکته ی مهم را در نظر داشته و گردویی را انتخاب کنید که ویژگیهای زیر را داشته باشد:

1.      تازه باشد:

مغز گردو یک ساله و کهنه تر از آن چربی بسیار بالایی دارد چرا که رطوبت خود را تا حد زیادی از دست داده، سبک تر است اما بخش اعظم وزن مغز گردو به چربی آن تعلق دارد اما چربی بیش از اندازه می تواند تاثیر منفی بر پوست گذاشته و پوست را به جوش زدن تحریک کند.

2.      رنگ روشن:

رنگ روشن مغز میوه نشانه ای از تازه بودن آن خواهد بود و از طرفی نشان دهنده ی مواد آلی و غذایی بالای آن است، بنابراین در تولید ماسک گردو توجه داشته باشید از مغز گردوی با رنگ روشن استفاده کنید.

3.      گردو پوست کاغذی و یا نیمه کاغذی:

اغلب ارقام اصلاح شده ی گردو که به لحاظ مواد غذایی نیز اصلاح شده اند دارای پوست چوبی کاغذی و یا نیمه کاغذی هستند که اتفاقا مغزهای درشت و روشنی هم دارند و علاوه بر اینکه به راحتی شکسته می شوند مواد غذایی و ویتامینهای بالاتری نسبت به ارقام قدیمی و بومی گردو دارند و برای ماسک پوست مناسب تر خواهند بود.

کلام آخر:

برخی افراد به دلیل طبع گرم بدن خود با خوردن گردو جوش می زنند و نمی توانند از خواص بی نظیر گردو برای بهبود وضعیت پوست و موی خود استفاده کنند، استفاده از ماسکها و اسکرابهای پوست که با گردو تولید می شوند پیشنهاد ما به ایشان برای بهره مندی از خواص بی نظیر گردو خواهد بود.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008