عمومیکسب و کارهای برتر روز

علت قطع شدن برق کنتور چیست؟

نصاب رفع اتصالی برق تهران

اعزام برقکار برای رفع اتصالی برق، رفع خرابی برق، رفع اتصالی و سیم کشی ساختمان، عیب یابی و رفع قطعی برق، برقکاری ساختمان در کمترین زمان. علت‌یابی هرگونه اتصالی مشکل ساز الکتریکی (تک‌فاز) بدون احتساب هزینه‌ی تعویض قطعه معیوب تا یک ساعت. هزینه‌ی بیشتر از یک ساعت کار به صورت توافقی بین شما و برقکار تعیین می‌گردد.

 

علت خاموش شدن کنتور برق در تهران

خدمات مربوط به علت خاموش شدن کنتور برق در تهران بغیر از محله خزانه در چه محله‌های دیگری از تهران ارائه می‌‍شود؟

برقکارآن در حال حاضر در اکثر مناطق و نواحی تهران فعالیت دارد و می‌تواند سفارش شما را به دست بهترین ٬مجرب‌ترین و نزدیکترین متخصصین رفع اتصالی برق در کمترین زمان برساند. لیست زیر برخی از این مناطق و محله‌های تهران برای انجام سفارش علت خاموش شدن کنتور برق می‌باشد. با کلیک بر روی هر کدام اطلاعات مربوط به هر کدام را مشاهده خواهید نمود.

تصور کنید که در منزل یا محل کار خود در حال انجام کارهای روزمره خود باشید و بدون هیچ نمود بیرونی از یک مشکل و اتفاق به‌خودی‌خود برق محلی که در آن حضور دارید قطع شود، برای اینکه بدانیم علت قطع شدن برق کنتور چیست و مشکل را برطرف کنید کافی است چک‌لیست زیر را با رعایت نکات ایمنی دنبال کنید.

  • ساده‌ترین و بدیهی‌ترین چیزی که در ابتدا به ذهن می‌رسد این است که ممکن است برق به طور سراسری به‌ اصطلاح رفته باشد بنابراین با پرس‌وجو از دیگر همسایگان مطمئن شوید که این قطعی برق توسط اداره برق انجام نشده باشد و برق محله به‌طورکلی نرفته باشد.
  • به جعبه مینیاتوری واحد خود مراجعه کنید، این جعبه معمولاً جلو درب ورودی هر واحد یا در آشپزخانه هر خانه تعبیه شده و قرار گرفته است، بعد از پیداکردن جعبه درب آن را باز کنید و مطمئن شوید تمامی کلیدهای مینیاتوری همگی به سمت بالا باشند، در این قسمت ممکن است دو حالت به وجود بی آید:

الف – همه مینیاتوری‌ها به سمت بالا هستند:

  • در این حالت باید سری به تابلو برق ساختمان خود بزنید که در ورودی ساختمان قرار گرفته و همان‌طور که در تصویر می‌بینید معمولاً دارای سه بخش است بخشی مینیاتوری‌های که مربوط به اداره برق و پلمب هست، قسمت کنتورهای برق قرار گرفته و مینیاتوری‌هایی که بعد از کنتور قرار گرفته است. ابتدا دقت کنید اگر کنتور شما روشن نبود و کار می‌کرد می‌بایست با اداره برق تماس بگیرید اما اگر کنتور شما روشن بود و کار می‌کرد کافی است سری به مینیاتوری‌های قسمت سوم بزنید حتماً مینیاتوری واحد شما پریده است و بایستی آن را به سمتی که همه مینیاتوری‌ها هستند هدایت کنید به‌احتمال خیلی زیاد مشکل حل می‌شود. در صورت تکرار این قضیه حتماً حتماً از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

ب _ یک یا چند مینیاتوری یا همه مینیاتوری‌ها به سمت پایین باشد که کافی است هرکدام از آن‌ها به سمت پایین بود آن را به سمت بالا هدایت کنید که بعد از هدایت آن‌ها ممکن است  چهار حالت به وجود آید:

  • بعد از دادن مینیاتوری‌ها به سمت بالا جریان برق برقرار شود و بعد از گذشت زمان نیز مشکلی به وجود نیاید این نشان‌دهنده این است که به دلیل نوسانات برق شهر این مشکل پیش‌آمده و کلیدهای مینیاتوری نیز به‌درستی عمل کردند و جای نگرانی نیست و برای رفع این مشکل در جاهای پرنوسان استفاده از استابلایزر پیشنهاد می‌شود.
  • بعد دادن مینیاتوری به سمت بالا بلافاصله مجدد مینیاتوری به سمت پایین برمی‌گردد. اگر بلافاصله این اتفاق افتاد نشان‌دهنده این است که در قسمتی که مربوط به برق آن کلید مینیاتوری است اتصالی وجود دارد و نیازمند یک برق‌کار حرفه‌ای و متخصص است چرا که علاوه بر تبعات مالی برای افراد غیرمتخصص ممکن است تبعات جانی را به دلیل عدم تخصص به وجود آورد.

بعد از دادن مینیاتوری به سمت بالا بعد از چند لحظه مینیاتوری به سمت پایین برگردد و برق را قطع کند در 60 درصد این مشکل به دلیل خراب بودن خود مینیاتوری ایجاد می‌شود که با تعویض آن مشکل حل خواهد شد در 40 درصد دیگر مشکل می‌تواند از اتصالی در قسمتی از خانه باشد. به هر جهت با بروز چنین مشکلی باید حتماً از برمطالب این مقاله اهواز سرویس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ببینید برق محل کار یا منزل شما قطع شده ولی همسایه های اطراف همگی برق دارند معمولا در این مواقع این فکر به ذهن مان می رسد که شاید فیوز برق پریده باشد. در اکثر ساختمان ها در سه بخش فیوز برق تعبیه شده است.

یکی از آنها در داخل هر واحد ساختمان تعبیه شده که در داخل یک جعبه فیوز وجود دارد در این قسمت برق هر بخش از ساختمان به صورت تفکیک شده دارای فیوز های مینیاتوری یا فشنگی جداگانه می باشد. فیوز بعدی در قسمت کنتور ورودی ساختمان است و یک فیوز دیگر هم قبل از ورودی ساختمان وجود دارد که ممکن است علت قطعی برق پریدن یکی از این فیوز ها باشد. اگر به دنبال علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز هستید با باشید.

برای بررسی علت قطعی باید یک به یک آنها را کنترل کنیم. اما وقتی به سراغ کنتور برق می روید می بینید که تمامی فیوز های برق منزل شما متصل بوده و هیچ یک قطع نمی باشد، پس به نظر شما علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز چیست؟ اینجاست که باید به این مسئله دقت کنید که ممکن است اشکالی در سیم کشی ساختمان و سایر بخش ها پیش آمده است.

مهم ترین دلایل قطعی برقی چیست؟

  1. خرابی یا سوختن پریز برق
  2. ایراد یا خرابی کامل فیوزها
  3. اتصالی کردن سیم های ساختمان
  4. سوختن سیم کشی داخلی ساختمان
  5. ضعیف بودن سیم کشی های داخلی و فرسودگی سیم ها
  6. خرابی و اتصالی یکی از دستگاه های متصل به جریان برق

شما فکر می کنید مهم ترین علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز چیست؟ شاید شما هم درست حدس زده باشید، خراب شدن پریز برق مهمترین علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز می باشد که در اینجا به بررسی آن می پردازیم.

 بررسی علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز

برای اینکه علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز را بررسی کنید به ابزاری نیاز دارید که عبارتند از:

  1. مولتی متر
  2. چسب
  3. پیچ گوشتی
  4. ولتاژ سنج

پس از آماده کردن این ابزارها باید برق را قطع کرده و سپس کلیدها را در حالت خاموش قرار دهید و سپس پیچ پریزها را باز کنید تا بتوانید سیم کشی را ببینید. حال بدون تماس یا سیم ها از ولتاژ سنج استفاده کنید تا متوجه ورود جریان یا عدم آن شوید.  اگر ولتاژی را مشاهده کنید باید به سمت ورودی برق رفته و کلید صحیح را خاموش کرده تا جریان قطع شود.

دلایل اصلی خرابی کلید و پریز برق عامل اصلی قطع شدن برق بدون پریدن فیوز

یکی از مهمترین دلایل قطع شدن برق بدون پریدن فیوز برق خرابی کلید و پریز می باشد. خرابی کلید ها و پریز ها می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که چند مورد از آنها را برای تان توضیح می دهیم:

یکی دیگر از دلایل قطع شدن برق، فرسودگی سیم ها و کلید و پریز می باشد به این صورت اگر سیم ها کهنه و مستهلک باشند می توانند باعث قطع شدن جریان برق شوند و باید سیم ها را تعویض نمود.

ایجاد کشش زیاد در سیم های کلید و پریز

در بعضی موارد احتمال دارد بر اثر کشیدگی زیاد کلید و پریز سیم متصل به آن قطع شود که این امر باعث قطع برق پریز خواهد شد

ضربه خوردن به پریز یا کلید

یکی دیگر از دلایل که می تواند علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز باشد این است که بر اثر ضربه خوردن، کلید یا پریز دچار صدمه شده باشد و قسمتی از آن خرد و شکسته شده باشد که در این صورت باید حتما پریز و کلید را تعویض شود

سوختن کلید و پریز

از دیگر مسائلی که می توان به آن اشاره کرد افزایش ناگهانی ولتاژ یا ایجاد جرقه در مدار اشاره کرد که می تواند باعث سوختگی پریز ها و کلید شود

نشتی آب به داخل کلید و پریز برق

وارد شدن آب به داخل کلید ها و پریز ها یکی از عوامل مهم در اتصالی کردن در سیستم برق کشی می باشد. این اتفاق معمولا در مکان های مثل حمام، دستشویی و آشپزخانه می افتد. عدم استفاده از در پوش روی پریز برق و همچنین ریختن آب هنگام شستشوی سرویس های بهداشتی میتواند باعث بروز این مشکل شود. از طرفی فرسودگی لوله های آب سرد و گرم در ساختمان و نشتی و نفوذ آب به داخل کلید و پریز باعث بروز دردسرهای زیادی می شود که باید مشکل را پیدا نماید و آن را برطرف نمود.

نشتی آب داخل کلید و پریز برق

شاید شما هم قبل از این نمی دانستید که علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز چیست؟ ما در این مقاله سعی کردیم شما را با علت های مهم قطع شدن برق بدون پریدن فیوز آشنا کنیم. به خاطر داشته باشید که اتصالی کردن و قطع شدن کلید ها و پریز ها مسئله کم اهمیتی نمی باشد پس نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کنیم شاید خرابی یک کلید یا پریز به نظر خیلی جزئی و پیش پا افتاده باشد ولی همین مسئله به ظاهر ساده ممکن است باعث اتصالی جریان برق و خرابی وسایل خانه و حتی سوختن آنها شود، پس در صورت قطع شدن برق حتما علت را بررسی کنید و مشکل را برطرف نماید تا باعث ایجاد مشکلات و خسارات احتمالی بیشتری نشود

سوالات پایانی درباره علت قطع شدن برق بدون پریدن فیوز

 

1چه نکات ایمنی را باید حین انجام کار با برق رعایت کنیم؟

بی احتیاطی در زمان انجام کار های برقی می تواند باعث بروز حوادث خطرناکی شود. در زمان انجام کار از قطع شدن جریان برق اطمینان پیدا کنید، قطعات جواهرات و اشیای فلزی را از بدن خود دور نگه دارید تماس اشیای فلزی و برق می تواند باعث ایجاد سوختگی در بدن شود، به هیچ وجه در شرایط مرطوب کار نکنید حتی عرق کردن هم میتواند شرایط مرطوب ایجاد کند، از کفش ها و چکمه های پلاستیکی استفاده کنید

2چگونه از بروز خسارات احتمالی در زمان قطعی برق جلوگیری کنیم؟

بهتر است برای لوازم برقی و الکتریکی خود از محافظ برق استفاده کنید، در زمان قطعی برق چراغ ها را خاموش کنید و لوازم برقی خود را از برق خارج کنید تا مدار های برق دچار بار اضافی نشود

3علت وجود نوسانات برقی چیست؟

کنتور های برق دارای دو نوع تک فاز و سه فاز می باشد، از کنتور برق تک فاز در مصارف خانگی و مسکونی استفاده می شود ولی مورد مصرف کنتور برق سه فاز در مصارف صنعتی مثل کارخانجات می باشد، که این مورد یکی از مهم ترین دلایل نوسانات برق می باشد. یکی دیگر از دلایل نوسانات برق نقص در سیم پیچی لوازم برقی می باشد که می تواند جریان برق را کم و زیاد کند همچنین استفاده هم زمان از چند وسیله برقی پر مصرف می تواند باعث بروز مشکل و نوسانات برقی شود. از طرفی آسیب دیدن سیم های برق و نشت رطوبت، آب باران و فاضلاب از دیگر دلایل اتصالی و نوسانات برق می باشد