اقتصادی

علت گرانی گوشت قرمز/ خروج گوشت گرم از گلستان ممنوع شد

دوران خبر/گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به علل گرانی گوشت قرمز در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای تعدیل قیمت گوشت و جلوگیری از هر گونه تخلف، نظارت‌ها بر بازار افزایش یافته است.

محمد برزعلی امروز یکشنبه ۷ اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه نوروز نمایشگاه کالاهای اساسی و اقلام خوراکی در گرگان، علی آبادکتول و گنبدکاووس برپا می‌شود و اقلام با تخفیف ۱۰ الی ۲۵ درصدی به مردم عرضه می‌شود.

وی زمان برپایی نمایشگاه کالاهای اساسی در گلستان را ۱۸ تا ۲۸ اسفند ماه جاری اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت قرمز منجمد و دیگر اقلام به مردم ارائه خواهد شد، همچنین در صورت ممکن گوشت گاو و گوسفندی گرم در این نمایشگاه عرضه می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، چرایی گرانی گوشت قرمز اشاره کرد و توضیح داد:‌امیدوارم با ورود دام‌های جدید به بازار، قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا کند، معمولاً در فصل زمستان شاهد افزایش قیمت گوشت هستیم و دلیل آن هم آماده نشدن دام‌ها برای ورود و عرضه در بازار و نرسیدن به سن مناسب است از سویی دیگر مصرف گوشت قرمز در فصل زمستان افزایش می‌یابد.

برزعلی با اشاره به اینکه عادلانه‌سازی یارانه در بخش دام و طیور نیز مزید بر علت شده است، گفت: با اجرای این طرح قیمت خوراک دام افزایش چند برابری داشت گرچه وزارت جهاد کشاورزی دامدار کارت را طراحی کرد و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دامداران را در دستور کار خود قرار داده اما باز هم تعدادی از دامداران نتوانستند به شرایط نرمال بازگردند و مجبور به ذبح دام‌های مولد شدند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی دام‌های گلستان کیفیت بسیار بالای گوشت است تا جایی که برخی افراد از دیگر استان‌ها به گلستان می‌آیند و دام این استان را به قیمت بالاتر خریداری می‌کنند و متأسفانه گاهی اوقات همین خرید دام با قیمت بالاتر، در استان به قیمت پایه تبدیل شده و قیمت این محصول را در گلستان افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از ممنوعیت خروج گوشت گرم از استان گلستان به سایر استان‌ها خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر تنها مقداری مشخص از گوشت گرم به کلان شهر تهران ارسال می‌شود.

انتهای پیام