عمومیکسب و کارهای برتر روز

فاکتورهای مهم در قیمت گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی یا سیاره ای یکی از پرقدرت ترین گیربکس های صنعتی است که در بازار کالا های صنعتی به فروش می رسد. گیربکس سیاره ای از به روز ترین مکانیزم ساختاری و عملکردی برخوردار است و عمدتا از آن برای مصارف صنایع سنگین استفاده می شود. نکته قابل توجه در رابطه با گیربکس خورشیدی، تنوع بسیار زیاد آن در تیپ، گشتاور بالا و نسبت تبدیل است. همین ویژگی ها باعث شده تا به راحتی بتوان در صنایع مختلف از آن ها استفاده کرد.

در ادامه به بررسی انواع گیربکس خورشیدی، ویژگی های آن و نکات مهم هنگام خرید می پردازیم.

گیربکس سیاره ای

دلیل نام گذاری گیربکس سیاره ای به ساختار و آرایش چرخ دنده های آن برمی گردد. در گیربکس خورشیدی 3 دسته دنده قرار دارد که هر یک وظیفه خاص خود را دارند. این دنده ها به صورت زیر هستند:

  • جرخ دنده مرکزی یا خورشیدی: همانگونه که از اسم این چرخ دنده مشخص است. محل قرار گیری آن در مرکز است. جایگاه این چرخ دنده متناسب با محور یا شافتی که در گیربکس قرار دارد، تنظیم می شود. این چرخ دنده وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.
  • چرخ دنده های سیاره ای: این چرخ دنده ها به دلیل درگیری با چرخ دنده مرکزی و البته بخش سوم یعنی رینگ دندانه ای، مجبور به حرکت می شوند. همانطور که در شکل مشخص است این چرخ دنده ها حول چرخ دنده خورشیدی قرار داشته و با استفاده از یک صفحه یا پوسته به صورت بالانس در می آید.
  • رینگ دندانه ای: این رینگ به طوری طراحی شده که از داخل به صورت دندانه ای است و با چرخ دنده های سیاره ای در تماس است.

از دیگر نکات ساختاری و فنی گیربکس خورشیدی می توان به استیج ها یا طبقات آن اشاره کرد. این گیربکس را می توان به صورت طبقه ای ساخت به طوری که در هر طبقه میزان مشخصی از دور ورودی را کاهش دهد. همین کاهش مرحله ای باعث افزایش گشتاور در هر طبقه می شود. این موضوع باعث به وجو آمدن گشتاور های بسیار متنوع و نسبت تبدیلات گسترده شده است. گیربکس های خورشیدی را می توان در هر تعداد طبقه بسته به نیاز صنعت سفارش داد.

انواع گیربکس خورشیدی

گیربکس های خورشیدی از نظر ساختار و نوع ورودی – خروجی از تنوع خوبی برخوردارند. از نظر انواع ورودی، مانند دیگر گیربکس ها به صورت ورودی شافت، هالو شافت، فلنج و نیم فلنج تولید می شوند.

اما از نظر خروجی می توان دسته بندی های زیر را برای آن ها در نظر گرفت:

  • فلنجدا با شافت خروجی تک خار
  • فلنجدار با خروجی هزار خاری هالو شافت
  • پایه دار با شافت خروجی تک خار
  • فلنجدار گلو قوی با شافت خروجی تک خار
  • فلنجدار گلو بلند

یکی از برجسته ترین نکات در رابطه با گیربکس خورشیدی امکان استفاده آن در صنایع و کاربری های خاص است. از جمله این موارد خاص می توان به و اشاره کرد. ورودی گیربکس های خورشیدی را می توان به گونه ای طراحی کرد که قابلیت اتصال به سروو موتور هار ار داشته باشند.

بهترین برند ها برای خرید گیربکس خورشیدی

تولید و عرضه گیربکس خورشیدی نیازمند دانش تخصصی و البته تکنولوژی پیچیده و پیشرفته است. یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت گیربکس خورشیدی نیز همین پیچیدگی و سختی در مرحله تولید است. به همین علت لازم است تا گیربکس خورشیدی مورد نظر مان را از برندهای معروف، با سابقه و البته با کیفیت خریداری کنیم.

گیربگس خورشیدی خارجی

گیربکس های خارجی که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته اند، اغلب ساخت کشور های چین و ترکیه و ایتالیا و آلمان هستند.

خرید این نوع گیربکس ها باید دقیق و درست، بسته به نیاز شما انجام شود که لازمه ی آن تخصص است. در همین زمینه مشاوران و متخصصان مجموعه شهباز موتور آمادگی دارند تا مشاوره کاملی برای خرید گیربکس خورشیدی متناسب با نیاز صنعت شما ارائه دهند.

گیربکس خورشیدی ساخت ایران

اولین برند تولید کننده گیربکس های ایرانی خورشیدی یا سیاره ای در کشور، پیشرو سپاهان اصفهان می باشد، این تولید کننده ایرانی از نظر سابقه ی کاری، کیفیت محصولات و قیمت متعارف در جایگاه خوبی قرار دارد. گیربکس خورشیدی شهباز در انواع تیپ ها و با خروجی های متنوع قابل خرید است.

آیا گیربکس خورشیدی دست دوم برای خرید به صرفه است؟

مسلما اجناس دست دوم به شرطی که سالم باشند مقرون به صرفه تر هستند، اما در رابطه با کالاهای صنعتی و فنی، تخصص و دقت بالایی نیاز است.

اگر قصد خرید گیربکس خورشیدی دست دوم با قیمت مناسب را دارید و از دانستنی های فنی آن به طور کامل مطلع نیستید، حتما به یک مرکز تخصصی مراجعه کنید تا گیربکس مورد نظر را از همه لحاظ بررسی کند.

نمایندگی فروش گیربکس خورشیدی

مجموعه شهباز موتور نمایندگی فروش و عرضه کننده انواع گیربکس خورشیدی در همه شهر های ایران اعم از اصفهان، تهران، تبریز، مشهد، قم، یزد، یاسوج، اراک، کرمان و…  است. همچنین صادرات این کالای صنعتی به کشورهای خاورمیانه نیز در مجموعه شهباز موتور انجام می شود.

لازم به ذکر است کارشناسان ما به عنوان نمایندگان فروش انواع کالای صنعتی، در تمام مراحل در کنار شما هستند تا شما خریدی مطمئن و کاملا بهینه داشته باشید.

قیمت گیربکس خورشیدی

قیمت موتور گیربکس های خورشیدی وابسته به نیاز شما و نوع طراحی های آن طیف گسترده ای دارد. ما در مجموعه شهباز موتور بسته به نیاز مشتری و بودجه اقتصادی انواع گیربکس خورشیدی را با قیمت مناسب ارائه می دهیم. برای مشاهده لیست قیمتمی توانید به صفحات هر محصول مراجعه کنید.

توضیحات بیشتر را در منبع بخوانید.