علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

فرق ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک

همانطور که می دانید برای لاغری و کوچک کردن ناحیه شکم و پهلو انواع و اقسام روش های جراحی و غیر جراحی وجود دارد که بر اساس شرایط هر فردی که به اندازه فرم و تناسب اندام و مزایای منحصر به فردی که دارند انتخاب و انجام می شوند، این گونه دیگر جای نگرانی از بابت چاقی و اضافه وزن وجود ندارد و به راحتی می توانید به رویا های خودتان را از طریق عمل پیکرتراشی جامه عمل بپوشانید و تناسب اندام داشته باشید. لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی از جمله روش های رایج جراحی زیبایی شکم به حساب می آیند که همینطور روز به روز بر تعداد متقاضیان انجام آن نیز افزوده می شود. هم اینک به منظور افزایش سطح آگاهی و دانش پزشکی شما مخاطبین عزیز قصد داریم در مورد فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

گزیده ای از لیپوماتیک شکم

لیپومایتک یکی از همان روش های زیبایی و تناسب اندام است که در مبحث پیشین از آن یاد شد، نوعی روش جراحی با حداقل میزان تهاجم است به دلیل همین ایمن بودن آن است که استقبال زیادی از این روش می شود، در این روش با استفاده از ابزار های مخصوصی که لوله ی کانولا نام دارد، این دستگاه از طریق یک برش بسیار کوچکی وارد بدن می شود و به محض ورود باعث تخریب بافت های چربی در آن ناحیه می شود و سپس چربی های شکسته و اضافی را تخلیه می کند. لازم به ذکر است: عده ای بسیاری از افراد بعد از اتمام این عمل جراحی چربی های استخراج شده را برای استفاده در دیگر نواحی بدن که نیاز به تزریق چربی دارند استفاده می کنند.

The difference between abdominoplasty and lipomatics

انجام لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟

در نظر داشته باشید لیپوماتیک برای افرادی مناسب است که دچار چاقی موضعی همراه با میزان زیادی از چربی های شکمی هستند، در این حالت لیپوماتیک کمک می کند چربی ها کمی نرم تر و بعد به راحتی از طریق یک لوله به بیرون رانده شوند. البته این کار با دقت و اصول پیشرفته ای انجام می شود که به همین منظور تخصص، تجربه و تبحر بالای جراح را می طلبد.

تعریفی از ابدومینوپلاستی

در عمل جراحی ابدومینوپلاستی چربی و پوست های اضافی از طریق برشی در ناحیه زیر شکم تخلیه می شوند، به طوری که از خطر برش زیر شکم به محل بالاتری از بالای پوست پیوند داده می شود. البته که نگران نباشید این خطر برش به مرور زمان محو خواهد شد و تاثیری چندانی بر روی زیبایی ظاهری اندام تان بر جای نمی گذارد. اغلب افرادی که حاملگی های متعدد و لاغری شدیدی را تجربه کرده اند از روش ابدومینوپلاستی بهره مند می شوند.

در ابتدا می توان گفت تفاوت اصلی که میان این رو روش وجود دارد در نوع عملکرد روش ها و هدف انجام آن ها است، زیرا لیپوماتیک برای چاقی های موضعی و ابدومینوپلاستی برای بهبود وضعیت شکم های بزرگ و آویزان انجام می شود. علاوه بر آن ابدومینوپلاستی صرفاٌ برای از بین بردن چربی های اضافی ناحیه شکم کاربرد دارد، اما لیپوماتیک برای سایر اندام های بدن مانند: بازو، ران، پهلو، غبغب، نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین در عمل لیپوماتیک لیفت بیشتری بر روی پوست انجام می شود و این در حالی است که در ابدومینوپلاستی با برداشته شدن حجم زیادی از چربی ها خاصیت لیفت و جمع شوندگی امکان پذیر نیست. این گونه می فهمیم ابدومینوپلاستی بهتر است یا لیپوماتیک؟!

عوارض لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

بهتر است بدانید به طور کلی هر عمل جراحی عوارضی را به صورت نادر و احتمالی در پی دارد، حال آن که عمل جراحی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هم از این قاعده مستثنی نیستند. خطراتی که پس از اتمام عمل جراحی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی ممکن است ایجاد شود عبارت اند از: تورم، کبودی، نرسیدن به نتیجه دلخواه، آسیب به سلول های عصبی بدن، عدم تقارنف بی حسی، نکروز، تجمع مایعات در زیر پوست، واکنش آلرژیک به دارو های بیهوشی و بی حسی، البته در نظر داشته باشید در صورتی که توسط بهترین متخصص و جراح پلاستیک انجام شود، تا حد زیادی از بروز چنین آسیب های جلوگیری می شود.

هزینه لیپوماتیک

در ابتدا بهتر است بدانید بسیاری از عمل های زیبایی تحت پوشش شرکت های بیمه قرار نمی گیرند و این گونه افراد موظف هستند تمامی مبالغ این هزینه ها را از پس انداز مالی خود استفاده کنند به همین منظور نیاز به برنامه ریزی بودجه ای است که تا بتوان به خوبی از پس هزینه ها برآمد. برای سهولت در کار شما فاکتور های موثر در محاسبه هزینه ها را در اختیارتان قرار می دهیم که عبارت اند از:

  • دستمزد و ویزیت مطب جراح که بنا به میزان تخصص، تجربه و شهرت وی تعیین می شود.
  • هزینه لوازم و مواد مورد استفاده در عمل
  • نوع بیمارستان محل جراحی و تعداد روز های اقامت در بیمارستان
  • بسته به شرایط فیزیکی و حجم جراحی متفاوت خواهد بود.

در این مقاله در ابتدا توضیحاتی در رابطه با لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی داده می شود و پس از آن تفاوت این دو روش با یکدیگر مورد بررسی قرار داده می شود تا در صورتی که شما خواستار زیبایی اندام خود و از بین بردن چربی های اضافی بدن خود هستید اطلاعات لازم را بدست آورید. یکی از نکات مشترک میان ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک را، اهمیت بالای انتخاب درست جراح زیبایی برای انجام آن می دانیم.

امروزه بسیاری از افراد دچار اضافه وزن هستند که برای کاهش اضافه وزن و زیبایی اندام خود روش های بسیار متعددی را امتحان کرده اند ولی نتیجه دلخواه خود را دریافت نکرده اند یکی از روش های نوین و جدید پیکرتراشی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از این روش افرادی که دچار اضافه وزن موضعی هستند می توانند نتایج دلخواه خود را دریافت کنند. لیپوماتیک با حذف چربی های موضعی رضایت کامل بیماران را فراهم می سازد.

برخی از چربی های موضعی که در نقاط مختلف بدن مشاهده می شود مانند بازوها، باسن، پهلو و ران پا موجب عدم رضایت افراد از اندام خود می شوند که برای رها شدن از این چربی های موضعی روش های مختلفی ارائه شده است یکی از این روش ها لیپوماتیک است که تا حدودی اضافه وزن را کاهش می دهد و ظاهر زیبایی را در اندام های بیمار ایجاد می نماید.

به گونه ای که در ناحیه مورد نظر برای انجام لیپوماتیک سوراخی به اندازه 2 الی 5 میلی متر ایجاد می شود و لوله کانولای دستگاه لیپوماتیک از طریق سوراخ های ایجاد شده وارد بافت چربی می شود و سلول های چربی را با استفاده از امواج مادون صوت تخریب می کند. در این روش سوختگی و نکروزپوست مشاهده نمی شود.

عوارض ناشی از جراحی لیپوماتیک

حال که با نحوه انجام عمل و مزایای آن آشنا شدید لازم است تا عوارض جانبی لیپوماتیک نیز آشنا شوید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبودی
  • داشتن حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل
  • ایجاد عفونت
  • نامتقارن شدن محل هایی که چربی از آن استخراج شده است.

روش برای از بین بردن چربی های اضافی شکم و پهلو مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع از جراحی برای افرادی مناسب است که در ناحیه شکم خود دارای چربی های اضافی هستند و حجم چربی به مقداری زیادی است که شکم حالت افتاده وآویزان پیدا کرده است ونمی توان با استفاده از لیپوماتیک این چربی های را خارج کرد. پس ازجراحی ابدومینوپلاستی چین و چروکی مشاهده نمی شود و پوست شکم کشیده و صاف می شود. یکی ازمشکلاتی که بعد از بارداری پیش می آید افتادگی شکم است که با جراحی ابدومینوپلاستی می توان این مشکل را برطرف نمود. تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در این است که لیپوماتیک برای افرادی مناسب است که دارای چاقی موضعی می باشند و ابدومینوپلاستی برای افرادی مناسب است که دارای شکم بزرگ و آویزان هستند.

عوارض و خطرات ابدومینوپلاستی

از شایع ترین عوارض ایجاد شده بعد از ابدومینوپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد تورم در ناحیه جراحی شده
  • خونریزی
  • نامتقارن شدن بدن
  • به جا ماندن جای اسکار و محل بخیه ها
  • داشتن درد زیاد
  • ایجاد تغییرات پوستی
  • واکنش نسبت به دارو های بی هوشی

در انتها با مشاهده یک از این عوارض لازم است تا حتما این موضوع را به پزشک خود گزارش دهید.

تفاوت ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک در محل جراحی

نواحی مختلفی از بدن که چربی اضافه دارد با کمک جراحی لیپوماتیک می توان آنها را استخراج کرد، مثل:

  • شکم
  • پهلو
  • بازو
  • غبغب
  • پشت
  • خارج ران

در مقابل عمل ابدومینوپلاستی تنها در ناحیه شکم انجام داده می شود که نتیجه عمل باعث بهبود عضلات شکم و حذف پوست های اضافی در این ناحیه می شود.

تفاوت ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک از لحاظ کاندیدا

علاوه بر تمامی موارد گفته شده کاندیدای هر یک از جراحی های نام برده نیز با یکدیگر متفاوت هستند به عنوان مثال:

  • افرادی که از علاوه بر شکم، پهلو و ران چاقی دارند چون پوست شکم آن ها افتاده نیست می تواند گفت که جراح لیپوماتیک برای آن ها بهترین گزینه است.
  • افرادی که شکم چاق و پوست افتاده ای دارند جراحی ابدومینوپلاستی برای آن ها بسیار مناسب است چرا که در سایر بخش های بدن هیچ نوع مشکلی وجود ندارد.
  • افرادی که علاوه بر کاهش وزن دچار افتادگی پوست شکم نیز شده اند می توانند هر و این جراحی ها را به طور همزمان با هم انجام دهند.

نکته ای که حتما باید توجه داشته باشید این است که انتخاب نوع روش جراحی حتما می بایست توسط پزشک بعد از بررسی و معاینه های اولیه انتخاب شود.

لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی؟

لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر دو از روش های لاغری شکم می باشد، در صورتی از روش ابدومینوپلاستی استفاده می شود که پوست شکم حالت افتاده ای داشته باشد، برای اینکه بدانید کدام روش مناسب شما می باشد باید بررسی و معاینات لازم توسط صورت گیرد.

ابدومینوپلاستی نسبت به لیپوماتیک تهاجمی تر می باشد، در صورتی که چربی های تجمع شده در شکم بسیار زیاد باشد به گونه ای که پوست شکم حالت افتاده و آویزان پیدا کرده باشد با برش در نواحی مورد نظر ( قسمت تحتانی شکم و دور ناف) چربی های تجمع شده و اضافی برداشته می شود و فرم بسیار زیبایی در شکم ایجاد می شود ، بدلیل افزایش سن و زایمان های متعدد برخی از زنان با مشکل افتادگی پوست شکم مواجه هستند و این افتادگی باعث برهم خورد تناسب اندام آن ها شده است ابدومینوپلاستی در این افراد گزینه بسیار مناسبی می باشد.

لیپوماتیک در افرادی بکار گرفته می شود که پوست آن ها حالت ارتجاعی خود را حفظ کرده است و افتاده و آویزان نمی باشد، با استفاده از لیپوماتیک می توان مقدار خاصی در اندازه مشخصی چربی از شکم یا سایر نواحی بدن استخراج کرد، افرادی که شکم های بسیار بزرگی دارند کاندیدای مناسبی برای لیپوماتیک نمی باشند.

حا که با هر کدام از این دو جراحی آشنا شدید ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که جراحی لیپوماتیک بهتره یا ابدومینوپلاستی؟ از طریق کدام جراحی می توان بهترین نتیجه را دریافت کرد؟

امروزه جراحی لیپوماتیک چون از مزایای بسیار بیشتری به نسبت ابدومینوپلاستی برخوردار است خیلی مورد توجه افراد قرار گرفته است.

از همه مهم تر بعد از استخراخ چربی با لیپوماتیک می توان آن ها را به دیگر قسمت های بدن تزریق کرد.

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در چیست؟

با ابدومینوپلاستی فقط می توان چربی هایی که در شکم است را استخراج کرد و افتادگی پوست شکم را برطرف کرد در واقع ابدومینوپلاستی یک روش جراحی زیبایی شکم است در صورتی که با لیپوماتیک که یک روش برای لاغری موضعی است می توان از نواحی مختلف بدن مانند بازو، باسن، ران و پهلو چربی های اضافی را استخراج کرد و فرم زیبایی را در این نواحی ایجاد کرد.

در لیپوماتیک برای استخراج چربی ها از یک دستگاه مخصوصی استفاده می شود که مجهز به یک لوله به نام کانولا است اما در ابدومینوپلاستی برای استخراج چربی و از بین بردن افتادگی پوست جراحی صورت می گیرد.