عمومیکسب و کارهای برتر روز

فناوری تمیز کننده استخر های مدرن

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که استفاده از استخر به یک فصل خاص محدود نباشد؟ یا اینکه تمیز کردن استخر چقد می‌تواند زمان‌بر و هزینه‌بر باشد؟ اما با استخر هوشمند، دیگر نیازی نیست که منتظر فصل گرما باشید یا برای مراقبت و نگهداری استخر وقت و هزینه بسیاری صرف کنید. استخر هوشمند، یک نوآوری جذاب برای علاقه‌مندان به استفاده از استخر در تمام فصول سال است. استخر هوشمند تجربه استفاده از استخر را بهبود می‌بخشد و به مالکان باغ‌ها، ویلاها، ساختمان‌ها و طراحان باغ و استخر، امکان ایجاد یک محیط زیبا و لذت‌بخش در تمام فصول سال را می‌دهد. در این مقاله، با استخر هوشمند و مزایای هوشمندسازی استخر بیشتر آشنا خواهید شد.

استخر هوشمند چیست؟

استخر هوشمند مشابه استخرهای سنتی است با این تفاوت که همه کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. از تنظیم دما و روشنایی گرفته تا تمیز کردن و نگهداری مواد شیمیایی، تمامی این عملیات‌ به صورت هوشمند انجام می‌گیرد. استخر مدرن و هوشمند یکی از نمادهای پیشرفته و هوشمندانه در حوزه هوشمندسازی خانه است. استفاده از فناوری‌های هوشمند سازی و ، به شما امکان می‌دهد استخر خود را در کنترل داشته باشید. بهترین سیستم‌های مدیریت هوشمند استخر با سیستم‌های مانند Google Home و نیز سازگار هستند.

با استفاده از سیستم‌های هوشمند، می‌توان دمای آب را تنظیم کرده، نورپردازی را کنترل کرده، و زمانبندی‌های خودکار برای تمیز کردن استخر را تنظیم کرد. همچنین، فناوری‌های مانیتورینگ و کنترل از راه دور، امکان مشاهده و کنترل استخر را از هر مکانی فراهم می‌کند. با استفاده از و سیستم‌های هوشمند، میزان مواد شیمیایی مورد نیاز نیز به طور خودکار تنظیم می‌شود.

استخر هوشمند چه نوع استخری است؟

استخر هوشمند به استخرهایی اطلاق می شود که بر اساس یک ویژگی هوشمند کار می کنند و بسیاری از کارهای نگهداری و تعمیرات این تاسیسات را می توان به صورت خودکار و با استفاده از دستگاه تلفن همراه انجام داد. این سیستم یکی از جدیدترین فناوری ها در ساخت استخر می باشد. در این مدل استخر می توانید با استفاده از دستگاه های دیجیتالی مانند تلفن همراه، دما را تنظیم کنید، چراغ ها را روشن و خاموش کنید و موارد مشابه. بهترین زمان برای طراحی و استفاده از این سیستم زمانی است که استخر در حال ساخت است. آره، امکان استفاده از این مواد در طراحی جدید نیز وجود دارد.

طبق تعریفی دیگر این استخر را استخر هوشمند می نامند که کلیه تجهیزات و تاسیسات از قبیل پمپ ها، کنترل ها، سنسورها و حتی قفل ها توسط سیستم های هوشمند کنترل می شود و کلیه اقدامات مربوط به نگهداری و تعمیرات در آن انجام می شود. با استفاده از سیستم کنترل هوشمند اکثر این دستگاه ها به صورت بی سیم کار می کنند و مبتنی بر فناوری های جدید مانند بلوتوث و وای فای هستند. موارد زیر از جمله پرکاربردترین سیستم های قابل استفاده در مجموعه های ورزشی هوشمند هستند:

  • اتوماسیون خانگی
  • سیستم کنترل حرارت اتوماتیک
  • سیستم روشنایی کنترل شده
  • سیستم هوشمند نظافت استخر
  • قفل دیجیتالی استخر

اکثر این برنامه ها با نرم افزارهای مخصوص نصب شده بر روی دسکتاپ مدیریتی، تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ همراه هستند و تنظیمات و عملکرد آنها را می توانید در این نرم افزار مشاهده کنید.

هوشمندسازی استخر چگونه است؟

در فرآیند هوشمندسازی استخرهای عمومی و خصوصی از فناوری هایی استفاده می شود که همگی با سرعتی سریع به روز می شوند و در فواصل زمانی معین به روز می شوند. طی این تغییرات امکانات مختلفی به این سیستم ها اضافه شده است که فرآیند کنترل و نگهداری استخر را آسان می کند. تجهیزات زیر مهمترین و اساسی ترین تجهیزاتی هستند که می توان برای بهسازی استخرها از آنها استفاده کرد.

سیستم مدیریت هوشمند تصفیه آب

کنترل میزان کلر موجود در آب استخر یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای ایمن نگه داشتن استخر خود انجام دهید. میزان این ماده در استخر باید همیشه در محدوده استاندارد باشد، بنابراین می تواند نقش مهمی در حذف باکتری ها و ایجاد شرایط مناسب برای شنا در استخر داشته باشد. از طرفی عدم بهبود میزان کلر آب باعث منفی شدن PH آب و ایجاد مشکلاتی مانند سوزش پوست و چشم برای ورزشکاران می شود.

استفاده از فیلترهای هوشمند آب؛ از بروز همه این مشکلات جلوگیری می کند. این دستگاه آب را آزمایش می کند و در صورت کم بودن میزان کلر موجود در آن می تواند مقدار مناسبی از این عنصر را به آب اضافه کند. این فرآیند هوشمند به شما امکان می دهد سطح کلر را در حالت عادی نگه دارید و محیطی ایده آل برای انجام فعالیت های ورزشی مهم فراهم می کند.

پمپ هوشمند

پمپ وسیله ای است که آب داخل استخر را به گردش در می آورد و از تشکیل جلبک و تجمع آلودگی در آب جلوگیری می کند. علاوه بر این، این گردش باعث می شود که دمای آب در تمام قسمت های استخر یکسان باشد و بتوانید از تمام فضای استخر استفاده کنید. یکی از معایب پمپ های معمولی مصرف بالای برق است. زیرا این دستگاه باید همیشه روشن باشد. این مشکل استفاده از پمپ استخری را که نیازی به گردش مداوم آب ندارد، غیراقتصادی می کند. خوشبختانه پمپ های هوشمند استخری دستگاه های جدیدی هستند که با وجود روشن بودن 24 ساعته می توانند مصرف برق را تا 85 درصد نسبت به پمپ های معمولی کاهش دهند.

تکنولوژی تمیز کردن استخر هوشمند

نظافت استخر یک فرآیند دشوار و پیچیده است که باید به طور منظم انجام شود. کافی است یک لحظه تصور کنید که استخر می تواند این عملکرد را به تنهایی انجام دهد. نظافت هوشمند نوعی فناوری است که دقیقاً این کار را برای شما انجام می دهد و تلاش برای حفظ این فضا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سیستم های گرمایش و روشنایی هوشمند

سیستم های روشنایی هوشمند برای فضاهای عمومی و خصوصی بسیار موثر هستند. این سیستم ها پس از تاریک شدن هوا به طور خودکار چراغ ها را روشن می کنند و در مصرف برق صرفه جویی می کنند. علاوه بر سیستم روشنایی، می توانید از سیستم گرمایش استخر هوشمند نیز استفاده کنید. این فناوری را می توان توسط تلفن همراه کنترل کرد و به شما این امکان را می دهد که از تلفن همراه خود برای حفظ دمای ثابت آب در یک سطح مشخص استفاده کنید.

قفل هوشمند

تمام فناوری هایی که در قسمت های قبل شما را با آنها آشنا کردیم؛ همه آنها در فرآیند استفاده و نگهداری از محوطه استخر مهارت دارند. در این میان ضریب ایمنی به ویژه در استخرهای عمومی بسیار مهم است. با خرید و تجهیز درب کمدهای ورودی و استخر به مدل های ایمن و استاندارد می توانید فضا را برای ورزشکاران ایمن کنید و نگهداری وسایل شخصی خود را در این کمدها آسان کنید. این مدل از قفل ها به صورت هوشمند کار می کند و نیازی به کلید ندارد.

چرا باید از این ابزارها استفاده کنیم؟

استفاده از دستگاه هایی که بر اساس فناوری هوشمند طراحی و ساخته شده اند به شما کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشید. برای راه اندازی و کنترل این دستگاه ها کافی است تلفن همراه خود را داشته باشید. با نصب این ابزار می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

کنترل و نصب ساده سیستم ها: با استفاده از این دستگاه، فرآیند تصفیه آب، استفاده از چراغ ها و کنترل سیستم گرمایش استخر بسیار آسان می شود. برای انجام همه این کارها فقط به نرم افزار اصلی گوشی موبایل یا لپ تاپ خود نیاز دارید. با اطلاعات صندوق، نیازی نیست همه این فرآیندها را به صورت دستی مدیریت کنید.

صرفه جویی در هزینه: فناوری نوآورانه مورد استفاده در طراحی این سیستم های هوشمند هزینه های سربار مانند برق، آب و نگهداری استخر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این، قابلیت کنترل از راه دور این سیستم ها به شما کمک می کند تا در صورت فراموشی خاموش کردن اینترنت، در هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید، این کار را انجام دهید.

امنیت بهبود یافته: فرآیندهای مکانیکی و دستی همیشه درصدی از خطای انسانی را شامل می شود به عنوان مثال، استفاده از ضدعفونی کننده های نامناسب می تواند برای ورزشکاران مشکلاتی ایجاد کند یا اینکه وجود قفل های مکانیکی روی کمدها می تواند به ورزشکاران اجازه سرقت وسایل شخصی را بدهد. یک محیط امن و سالم برای ورزش با استفاده از سیستم هایی که برای هوشمندتر کردن استخر طراحی شده اند.

استخر هوشمند شنا به استخری می گویند که مجهز به تجهیزات هوشمند و پیشرفته می باشد و توانایی انجام فرایندهای خودکار مانند نورپردازی، تنظیم سطح pH آب، گرمایش، ترکیبات شیمیایی آب و پاکسازی آب استخر را دارد.

اضافه شدن فضاهایی مانند استخر به ویلاها و مشاعات ساختمان، وجود تاسیسات پیچیده موتورخانه، جلوگیری از اتلاف انرژی و ایجاد امکانات رفاهی بیشتر نیاز به هوشمند سازی ضروری می باشد. مهم ترین اقدامات برای هوشمند نمودن استخر شامل کنترل پمپ های استخر، پمپ های تصفیه استخری، کنترل جت جکوزی و گرمایش استخر می باشد. همچنین از دیگر امکانات قابل اجرا در استخرها می توان به ایجاد سیستم صوتی، کنترل آبنماها و روشنایی اشاره نمود.

از دیدگاه دیگر، استخرها به منظور ایجاد فضایی برای تفریح در ساختمان ها ایجاد می شوند لذا استفاده بیشتر از آپشن های هوشمند سازی در تجهیزات استخر، ارزش افزوده بالاتری را برای پروژه رقم می زند. در نظر داشته باشید که استخر مشاعات آپارتمان ها به منظور استفاده ساکنین باید زمانبندی شده و نیازمند تعریف سانس می باشد که این موضوع با سیستم کنترل تردد هوشمند به سادگی امکان پذیر می باشد.

سیستم کنترل هوشمند استخر

سیستم کنترل هوشمند استخر یا اینترنت اشیا یک فناوری پیشرفته است که در واقع جزئی از محسوب می شود و برای کنترل  از راه دور استخر، مدیریت هوشمندانه و افزودن عملکرد های مختلف به استخر استفاده می شود. این سیستم به وسیله تکنولوژی های پیشرفته قادر است تجهیزات و عناصر قابل کنترل با سیستم هوشمند را کنترل نماید. از جمله این قابلیت ها می توان به سنسور تشخیص دهنده میزان آب لازم، پمپ هوشمند، روکش هوشمند استخر، کنترل هوشمند تصفیه آب استخر، سنسورها، اتصال به شبکه اینترنت، قابلیت کنترل و نظارت بر اجزای مختلف استخر اشاره نمود. داشتن چنین امکاناتی در بخش استخر باعث افزایش قیمت ملک مورد نظر و رفاه بیشتر ساکنین شده و از اساسی ترین بخش ها در مبحث (سیستم خانه هوشمند) می باشد.

کنترل پمپ های موتورخانه استخر

کنترل دمای آب جکوزی، جت جکوزی و موارد کنترلی موتورخانه در سیستم هوشمند استخر قابل تعریف می باشد و در مواقعی که نیاز دارید استخر خود را از راه دور آماده استفاده کنید این امکان فراهم می باشد. همچنین مهم ترین فاکتوری که در هوشمند سازی موتورخانه استخر باید لحاظ شود کنترل از راه دور سیستم استخر می باشد. این موضوع در استخر ویلاها کاملا کاربردی می باشد و می توان به راحتی و ساعاتی قبل از رسیدن به ویلا و استفاده از استخر، شرایط استفاده از آن مثل دمای آب استخر، تصفیه و سیرکولاسیون آب را از راه دور انجام داد.

نکات قابل توجه برای هوشمند سازی استخر

انتخاب تجهیزاتی نظیر اسپیکرها و سایر تجهیزات رفاهی که در استخر استفاده می شود باید با استاندارد های حفاظتی مناسب صورت گیرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. همچنین به منظور انتخاب درست تجهیزات با کاربری محیطی مختص استخر می توان از تجهیزات با کیفیت بالا استفاده کرد. قبل از ساخت و تکمیل استخر حتما تجهیزاتی که قرار است در فضای استخر نصب گردد را مشخص کنید و بستر سازی آن را از نظر سیم کشی، جانمایی و لوله گذاری احتمالی بررسی نمایید.