علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

قارچ گانودرما برای لک صورت

پیسی یا ویتیلیگو یک اختلال تولید رنگدانه است. که حدود یک تا دو درصد جمعیت دنیا یا (۵۰–۴۰ میلیون نفر)، با آن درگیر هستند.

ملانین رنگدانه ای است که تعیین‌کننده رنگ پوست، مو و چشم است. این رنگدانه در سلولی به نام ملانوسیت تولید می‌شود. اگر تعداد ملانوسیت‌ها کاهش پیدا کند و یا ملانوسیت نتواند ملانین تولید کند رنگ پوست روشن‌تر می‌شود. در نتیجه لکه‌های سفید پوست در نواحی مختلف بدن ظاهر می‌شوند. برای اطلاع از آدرس فروشگاه دکتر بیز کلیک کنید.

در بیماری لک و پیس هر قسمت از بدن ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. شايع‌ترين مناطق درگيری پوستي عبارتند از : صورت، گردن، چشم‌ها، کشاله ران ، نوک سینه‌ها، ناف، اندام تناسلی و زیر بغل.

آخرین بروزرسانی این مقاله: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

درمان ویتیلیگو با گانودرما

علل لک و پیس

در حال حاضر دليل اصلي پيسی ناشناخته است. اما نظریه های متفاوتی مطرح شده اند. یک نظریه این است که افراد پادتنهایی تولید می‌کنند که ملانوسیت‌های بدن سلول‌هایی که در پوست رنگدانه تولید می‌کنند.) خودشان را تخریب می‌کنند. نظریه دیگری هم وجود دارد وآن این است که طی یک رخداد منفرد از قبیل فشار روحی، استرس عاطفی یا آفتاب سوختگی موجب بروز پیسی می شود. اما از نظر علمی ثابت نشده‌است.

علائم بیماری پیسی

علامت بارز پیسی به وجود آمدن لکه های کوچک و گاهی بزرگ سفید روی پوست است. و پزشک در معاینه بالینی متوجه وجود این بیماری در فرد می شود. حتی خود شخص نیز با دیدن این لک ها می تواند متوجه وجود بیماری ویتیلیگو شود. بیماری لک و پیس اغلب با از دست دادن سریع رنگدانه در یک ناحیه  آغاز می‌شود و معمولا به مدت طولانی بدون تغییر باقی می‌ماند. در مراحل بعد از دست دادن رنگدانه ممکن است مجدد آغاز شود و دوباره متوقف شود. چرخه از دست رفتن رنگدانه و ثبات ممکن است به طور نامحدود ادامه داشته باشد.

آیا پیسی نیاز به درمان دارد؟

پیسی (ویتیلیگو – برص ـ لک و پیس) نه مسری است و نه کشنده. بنابراین بیماری ای نیست که سلامت جسمی فرد مبتلا را به خطر بیاندازد. اما به لحاظ اجتماعی و مراودات روزانه و همچنین مشکلاتی که از نظر زیبایی برای افراد ایجاد می کند، بهتر است درمان شود. قبل از اینکه به نقش گانودرما در درمان ویتیلیگو اشاره کنیم لازم است توجه داشت که برای بهبودی کامل بیماری های خود ایمنی از جمله پیسی باید فشار های عصبی و استرس را کنترل کرد. چرا که تنشهای عصبی، استرس و اضطراب میتوانند بیماری را تشدید کرده و دوره های درمانی را بی اثر کنند.

حاوی حدود ۴۲۲ ترکيبات فعال زيستي مختلف است. که هر یک خواص منحصر به فرد و ارزشمندی  دارد و میتواند در کنترل و درمان پیسی بسیار موثر باشد.
گانودرما با خاصیت آداپتوژن سازی، موجب تعادل در بدن میشود. در نتیجه حملات ناشی از سیستم ایمنی بدن که در بیماری پیسی با حمله به سلولهای تولید رنگدانه در پوست رخ میدهد تا حد بسیار زیادی کنترل می شود و به مرور زمان کاهش پیدا می کند و همچنین با تنظیم ترشح سایتو کاین ها که واکنشهای التهابی را در بدن کنترل میکنند، باعث کاهش التهاب سیستماتیک بدن و کنترل بیشتر سیستم ایمنی می شود.

همچنین گانودرما به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان باعث بازسازی و ترمیم سلولها، بافتها و اعضای بدن می شود. در نتیجه بافتهای پوستی آسیب دیده در اثر بیماری پیسی با ادامه ی مصرف گانودرما بازسازی و ترمیم شده و به مرور زمان باعث بهبود بافتهای پوستی میشود.
علاوه بر این ها با کاهش استرس و افزایش نشاط موجب کاهش قابل توجه فشارهای عصبی میشود که این موضوع به مقدار بسیار زیادی مانع از ایجاد حملات بعدی در بیمار و پیشگیری محسوس بیماری پیسی می شود.

آیا درمان پیسی با گانودرما قطعی است؟

باتوجه به خاصیت تعدیل سیستم ایمنی قارچ گانودرما، نتایج خوبی را روی بیماری های خودایمنی مثل پیسی شاهد بوده ایم. گانودرما میتواند باعث توقف گسترش و درمان این لکه های ناشی از پیسی شود. تچربه نشان داده هر چقدر لکه ها تازه تر ایجاد شده باشند شانس بهبودی شما بیشتر خواهد بود و بالعکس. اما باید توجه داشت درمان قطعی برای پیسی وجود نداره. یعنی حتی ممکن است گانودرما برای شما بی تاثیر باشد.

نحوه مصرف گانودرما برای درمان پیسی

نحوه مصرف گانودرما برای درمان پیسی ساده است. اگر قصد دارید از گانودرما برای درمان پیسی استفاده کنید پیشنهاد میشود که روزانه ۲ گرم گانودرما را به همراه ۴ لیوان آب به مدت ۱ ساعت بجوشانید و عصاره را دو ساعت قبل شام میل کنید. به مدت ۴ ماه از گانودرما میل نمایید و در صورت مشاهده تاثیر مثبت تا از بین رفتن تمامی لکه ها از گانودرما استفاده نمایید. (گانودرما دارو نیست و عوارضی برای مصرف طولانی مدت آن گزارش نشده است.) برای خرید قهوه گانودرما شرکت بیز کلیک کنید.

نحوه سفارش قارچ گانودرما برای درمان پیسی 

برای خرید قارچ گانودرما برای درمان پیسی میتوانید از طریق بخش فروشگاه سایت اقدام نمایید و یا اینکه از طریق واتس اپ  با ما در ارتباط باشید. قیمت قهوه گانودرما دکتر بیز سوپریم چقدر است؟

نكات مراقبتي و رژیم غذایی ويتيليگو در فصل تابستان

  1. از مصرف ذرت(بلال) و مشتقاتش پرهيز كنيد. بخصوص اگر با عارضه كوپنر يا پيشرفت مواجه هستيد.
  2.  بعد از صرف بستني و بعد از استحمام يا شنا و ورزش و نيز با شكم خالي از نوشيدن آب يخ پرهيز كنيد.
  3.  در هنگام خروج از منزل حتما از ضد آفتاب مناسب با عيار حفاظتي بالا براي محل هاي مبتلا در معرض تابش نور آفتاب استفاده كنيد.
  4.  از مصرف غذاهاي ديرهضم و سنگين و از پرخوري پرهيز كنيد.(بخصوص شب)
  5. ناشتا یک یا دو عدد سيب ميل كنيد. نیم ساعت بعد آز آن ميتوانيد صبحانه ميل كنيد.(چاي شيرين ممنوع)
  6. خورشت كرفس و ماش، بوراني اسفناج، خربزه، طالبي، آب هويج، قارچ مصرفش در اين فصل براي مبتلايان سودمند هست.
    منبع :انجمن ویتیلیگو ایران،بخش دستورات عمومی، برگرفته از طب سنتی – لک و پیس

طرز تهیه چای و دمنوش گانودرماقارچ گانودرما، نه تنها ارزش غذایی بالایی دارد و هم به عنوان یک خوراکی انرژی بخش و چربی سوز و هم به عنوان یک داروی طبیعی برای بهبود سلامتی و درمان بسیاری از مشکلات جسمی، استفاده می شود؛ بلکه استفاده از قارچ گانودرما محدود به مصارف خوراکی نبوده و به خاطر اثرات مثبت آن بر مو، پوست و ترمیم زخم ها، از دیرباز، به صورت غیرخوراکی و موضعی با ماساژ بر روی بدن و موهای سر، کاربرد داشته است.

در قدیم، از این گیاه ضماد و پمادهای ترمیم کننده و روغن التیام بخش تهیه می شد. امروزه نیز از ترکیبات در تهیه برخی مواد آرایشی و بهداشتی مثل شامپو و صابون گانودرما، کرم و پماد گانودرما، لوسیون و ماسک گانودرما استفاده می شود. همان طور که مشخص است، ، با نام همین قارچ، در بازار عرضه می شوند.

مسلما تحقیقات علمی و تجربی، در کنار اشارات کتب سنتی و متون تاریخی، در مورد خواص قارچ گانودرما بر پوست و مو، پشتوانه قدرتمندی برای تولید محصولات گانودرما و محبوبیت روزافزون آن در جهان شده است.

اما چرا قارچ گانودرما می تواند برای پوست و مو مفید باشد؟ این قارچ چه ویژگی هایی دارد که آن را برای التیام و ترمیم جراحات پوستی، مناسب ساخته است؟

قارچ گانودرما چگونه بر پوست و مو اثر می گذارد؟

مواد فعال زیستی موجود در گانودرما لوسیدوم شامل استرول های گوناگون، پروتئین های متنوع، تری ترپنوئیدهای فراوان، ملانین و پلی ساکاریدهای مختلف می باشد که در کنار مواد معدنی و ویتامین ها و مینرال های موجود در این قارچ، اثر بخشی آن را بر روی انواع موارد سلامت و بهبود جسم، باعث می شود.

در تاریخ و تفکر چینی ها، قارچ گانودرما، یک قارچ افسانه ای برای طول عمر و سلامتی و شادابی است. انرژی بخشی، نشاط درونی، آرامش ذهنی، تکسین بخشی، شادابی و جوان سازی ظاهری، از جمله نتایج نهایی تاثیرات مختلف ترکیبات گانودرما لوسیدوم بر بخش های مختلف بدن از جمله پوست و مو و ناخن است.

پوست و مو، به عنوان لایه های بیرونی و محافظتی، در معرض انواع صدمات محیطی از قبیل آلودگی ها، رادیکال های آزاد ناشی از تابش اشعات مختلف به ویژه اشعه فرابنفش خورشید، سوختگی و آلودگی های صنعتی مانند سرب، مواد آرایشی غیر استاندارد، داروهای شیمیایی، مواد صنعتی و شیمیایی، سموم، آفات و گزش حشرات، مواد شوینده، ضربات مختلف و فشار، قرار گرفته و همین امر، به مرور زمان موجب تغییر ساختار و گاها اختلال عملکردی آن ها می شود. از آنجا که این دو بخش، ساختار ظاهری را تامین می کند، به عنوان پوشش بدن، باید سالم و زیبا باشند.

انواع خواص قارچ گانودرما

امروزه خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی، ویروس کش، آنتی اکسیدان و ضد سرطانی، اپیوئیدی و تسکین بهش ترکیبات قارچ گانودرما، در تحقیقات و مطالعات سیستماتیک گیاهی و فیزیولوژی گیاهی و جانوری و علوم بالینی و پزشکی، مستند شده است.

، دیابت نوع دوم، التهاب و تورم مفاصل، تسکین دردهای مفصلی، بهبود میگرن، بهبود سینوزیت و آسم، رفع انواع التهاب و واکنش های التهابی و آلرژیک، بهبود سیستم ایمنی، بهبود درمان HIV، تقویت کبد، بهبود قلب و عروق، درمان تنگی نفس، رفع اضطراب و تنش عصبی و روانی، بهبود و سلامت کلیه ها، درمان بی خوابی و موارد دیگر، در حال بررسی است و تا کنون نیز نتایج مثبت فراوانی از این بررسی ها حاصل شده است.

قارچ گانودرما و سلامت پوست و مو به واسطه تامین سلامت عمومی بدن

یکی دیگر از تاثیرات قارچ گانودرما که بسیار مورد توجه واقع شده است، اثر آن بر نرمی و لطافت و ترمیم پوست و ترمیم و لطافت و تقویت مو و ریشه های مو است.

مطالعات بیوشیمیایی و زیستی نشان می دهد که وجود ترکیباتی مانند ترکیبات مینرال و ویتامینی از جمله ویتامین گروه ب به ویژه B6، آلکالوئیدها، ملانین، اسید پالمیتیک و استئاریک اسید، کولین، اسید گانودرمیک D و C و … عامل این تاثیرات است.

  • پلی ساکاریدها و تری ترپنوئیدهای موجود در قارچ گانودرما، موجب می شود خواص آنتی اکسیدانی آن تقویت شده و قدرت زیادی در جذب رادیکال های آزاد داشته باشد، این ویژگی گانودرما، باعث شده است که این قارچ برای ترمیم و رفع رادیکال های آزاد و مضر برای درم و اپیدرم، گزینه مناسب و مفیدی باشد.
  • از طرفی قارچ گانودرما به واسطه همین ترکیبات فعال زیستی و متابولیت های ثانویه و ترکیبات فراوان دیگری که در ساختار خود دارد، می تواند اثرات بسیار خوبی بر روی کبد و کلیه و سیستم دفعی گذاشته و برای رفع و دفع سموم بدن، موثر باشد. همین تاثیرات بر روی کبد و دفع سموم در کنار کاهش حالت های التهابی که ناشی از خواص ضد حساسیتی گانودرما است، موجب شده این قارچ از منظر و مسیر دیگری نیز، علاوه بر تاثیر مستقیم بر روی پوست و مو، اثرات بالقوه و مثبتی داشته باشد.
  • به علاوه، قارچ گانودرما، با افزایش خون رسانی و در نتیجه تسریع و تسهیل روند دفع مواد زائد و رسانش مواد مغذی و اکسیژن و سلول های ترمیم کننده به پوست و مو، موجب تقویت و ترمیم آن می شود.
  • همچنین گانودرما با افزایش متابولیسم مفید و ایجاد سوخت و ساز کامل در بدن، مواد مغذی و انرژی درونی را افزایش داده و به این واسطه شادابی و جوان سازی پوست و مو را باعث می شود.
  • خواب کامل و آرام، آرامش ذهنی، تناسب اندام، نشاط روانی و عصبی، تقویت قلبی و … که در نتیجه مصرف گانودرما به صورت خوراکی، ایجاد می شود، دلایل دیگری است که در بهبود وضعیت پوست و مو، نقش مهمی ایفا می کنند.

اثر مصرف محصولات خوراکی گانودرما بر پوست و مو

پوست و مو، تا حد زیادی بازتاب دهنده وضعیت داخلی بدن هستند. اغلب اختلالات به ویژه مشکلات عصبی و ذهنی، اختلالات گوارشی، مشکلات کبدی و کلیوی، مشکلات سیستم ایمنی و … دارای علائمی در پوست و مو هستند و به واسطه لک، کبودی، تیرگی، دمل های چرکی، التهاب و سرخی، پوسته پوسته شدن، خشکی افراطی در پوست و نیز ریزش و تغییر حالت، آسیب پذیری و شکنندگی، ضعف ریشه و ساقه موها می شود.

قارچ گانودرما با بهبود سلامت عمومی بدن و عملکردهای درونی، می تواند بر روی رفع علائم حاصل از مشکلات داخلی بر روی پوست و مو اثر بگذارد.

قارچ گانودرما برای درمان انواع حالت های التهابی و آلرژیک پوستی مانند زونا، درماتیت به خصوص درماتیت تماسی، پسوریازیس، ترک و خشکی، و کهیر و … به کار می رود. همان طور که ذکر شد ریشه اصلی این اختلالات، ناشی از مشکلات ذهنی و عصبی و تنش های روانی است که منجر به طغیان سیستم ایمنی شده و در نتیجه علائمی مانند آنچه ذکر شد را نمایان می سازد؛ این ها هم با تعدیل سیستم ایمنی و بهبود اختلالات خودایمنی، و هم با آرام سازی ذهن و تعدیل عصبی و روانی، روند بهبودی پوست و بیماری های پوستی مذکور را، تسریع می بخشد.

تاثیر گانودرما بر سلامت و ترمیم پوست

قارچ گانودرما موجب لطافت و نرمی پوست، افزایش خون رسانی و فاکتورهای دفاعی و مغذی به درم، افزایش رطوبت و آب رسانی به لایه های زیرین درم، افزایش فاکتورهای ترمیم کننده به پوست، تحریک کلاژن و سلول های زاینده درم و .. می شود.

استفاده از گانودرما به صورت موضعی به واسطه کرم ها و شامپوها و صابون گانودرما و یا لوسیون ها و روغن ماساژ محتوی گانودرما، هم بر لایه های سطحی پوست اثر گذاشته و ظاهر براق و لطیف و شفاف آن را باعث شده و لکه ها و تیرگی ها از بین می برد، و هم به واسطه جذب پوستی به لایه ها و بافت های عمقی تر درم، نفوذ کرده و اثر ماندگارتر و قوی تری را بر روی ساختار پوست، کلاژن سازی و رفع سلول های مرده و آسیب دیده و جایگزینی سلول های جوان و سالم می گذارد.

تاثیر گانودرما بر سلامت مو

قارچ گانودرما، با افزایش خون رسانی و مواد مغذی به ریشه های مو، و نیز به واسطه تاثیرات جانبی بر روی سیستم هورمونی و عصبی و تعدیل نورواندوکرینولوژی بدن، و آرامش ذهنی و افزایش پلاکت های خون، موجب تقویت ریشه های مو و در نتیجه کاهش ریزش مو، استحکام ساقه مو، پرپشت شدن موهای سر، ساختار سالم و نرم موها می شود.

همچنین استعمال خارجی گانودرما به صورت شامپو و ماسک مو، موجب ترمیم ساقه مو و نرمی و خوش حالتی شده و موخوره را از بین می برد و از طریق جذب پوستی بر روی ریشه ها و فولیکول های مو اثر گذاشته با تحریک و تقویت آن ها ظاهر درخشنده و خوش حالت موها را تامین کرده و با تحریک ملاتونین موجب دیرتر سفید شدن موها شده، میزان و سرعت رویش موها را افزایش داده و از ریزش موها جلوگیری می کند؛ و نیز با اثرات بهبود بخش بر پوست سر و رفع خشکی و چربی بیش از حد پوست سر، بستر مناسبی برای رویش موها، فراهم می کند.

 

شیوه و مقدار مصرف گانودرما