علمی و پزشکی

لزوم مدیریت آزادسازی ارز دارو با کمترین عوارض

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت کمک به حوزه سلامت خاطرنشان کرد: تولید دارای ارزش و اصالت است و باید تولیدکننده واقعی و غیر واقعی را تشخیص دهیم.

به گزارش دوران خبر، دکتر بهرام دارائیم در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان غذا و دارو، به بیان وضعیت صنعت داروسازی قبل از انقلاب، بعد از انقلاب، دوران جنگ پرداخت و گفت: ; از این رو وزیر بهداشت، سازمان غذا و دارو را مهم ترین رکن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می داند.

وی افزود: با وجود اینکه سازمان غذا و دارو از بیرون سیستم منسجمی ندارد و همیشه مشکلات زیادی با این سازمان وجود داشته است. اما همین سازمان توانست کیفیت و سلامت محصولات سلامت محور را تضمین کند.

معاون وزیر بهداشت درباره عملیات روانی و اطلاع رسانی در حوزه اختیارات سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه دولت قبل عناوین و اتهامات مختلفی را به سازمان غذا و دارو وارد کرد. به نظر من کشوری با شعر و داستان محال است و باید همیشه قدردان کارگزاران و خادمان نظام بود.

وی در خصوص وظایف این سازمان تصریح کرد: موضوع غذا حوزه بسیار مهمی است و کارهای بین المللی مختلفی در آن انجام شده است چرا که صنایع غذایی به صنعت دارو کمک کرده است. نهاد نظارتی سازمان غذا و دارو است اما چون دیگران وظایف خود را در حوزه تولید و نظارت به درستی انجام نداده اند، مجبور شده است وارد عرصه تولید نیز شود.

دارایی گفت: در این مدت با همه سختی هایی که پیش رو داریم باید با کمترین پیچیدگی به موضوع آزادسازی ارز دارویی بپردازیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو درباره تفاوت صنایع تولیدی واقعی و غیر واقعی گفت: کمک به صنعت داخلی یکی از محورهای اصلی است، اما در این حوزه باید به تولیدکننده واقعی کمک کرد و ارزش و ارزش را تقویت کرد. با ارزش تولید اصلی.”

به گزارش وب دا، وی گفت: ما در سازمان غذا و دارو «افراد» داریم، از مردم حمایت می کنیم تا دغدغه دسترسی به محصولات سلامت محور و سلامت نداشته باشند. امیدواریم با یکپارچگی دولت و مجلس و سایر ارکان نظام و با تلاش در این زمینه بتوانیم وظایف خود را بهتر انجام دهیم و به آینده ای روشن امیدوار باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید