علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر عامل MDA، در بیانیه ای گفت: “تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های ما، که در توانایی آنها برای نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با منابع تصویری دیگر از شرکت های تجاری رصد زمین منحصر به فرد هستند.” -تاریخ گزارش های اطلاعاتی برای اوکراین

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به Canadarem که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود اشاره کرد.

«کانادرم» مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در پیاده روی های فضایی نصب شده اند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره Radarsat-2 را ساخته است که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیم Radarsat Constellation که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند. مدارهای زمین پرتاب شدند.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که MDA به کدام تصاویر از ماهواره های شرکت های دیگر نگاه خواهد کرد.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین در حملات روسیه در 24 فوریه و فضاپیمای Maxar Technologies، Planet And BlackSky که تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن گرفته اند، گرفته است. Maxar اخیرا مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد خسارات سنگینی به فروشگاه های مواد غذایی، خانه ها و سایر ساختمان ها وارد شده است. غیرنظامیان وارد شهر محاصره شده ماریوپل در اوکراین شده اند.

46

دیدگاهتان را بنویسید