عمومیکسب و کارهای برتر روز

مشکل پرینترهای hp

با توجه به اینکه  دائماً در حال پیشرفت و جلو راندن تکنولوژی خود در صنعت چاپ و تولید پرینتر های جدید می‌باشد ولی همیشه مشکلات و خطاهایی در روند پرینت رخ می دهند که موجب می‌شود تا کاربران احساس ناخوشایندی نسبت به فرایند چاپ داشته باشند ، بنابراین لازم است از افراد متخصص یا کارشناسهای با تجربه در این خصوص استفاده کنید تا بهترین و شایسته ترین خدمات را به شما ارائه کنند توجه داشته باشید که سپردن چاپگر برای انجام  به افراد تازه کار و نا آشنا میتواند مشکلات را بزرگتر و خسارات ایجاد شده را سنگینتر کند و مدت زمان زیادی از شما را هدر دهد.

مشکلات رایج در پرینترهای HP و راه های رفع آن - مجله امداد چاپگر

برخی از این مشکلات بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند که به دلیل ناآشنایی کاربران با فرآیند پرینت موجب میشد تا سیستم پرینتر را مختل کرده و به کاربر اجازه استفاده از پرینتر خانگی hp را تا زمان رفع کامل خطا ندهد به طور مثال می‌توان به اشاره کرد و یا خطاهای مربوط به .این مقاله به شما کمک می کند تا با بررسی ۱۰ مشکل برتر از دیدگاه کاربران در هنگام استفاده از پرینترهای hp به سادگی آنها را جستجو کرده و با توجه به راهکارهای ارائه شده از پس انجام بهترین راهکار برای برطرف آن بر بیایید .

نکته مهم : با برطرف کردن چند مشکل پیش پا افتاده و ساده در انواع مدلهای مختلف پرینتر اچ پی هرگز خود را تعمیر کار در این زمینه تلقی نکنید و اجازه دهید در خصوص رفع مشکلات اساسی و جدی برای پرینتر اچ پی افراد متخصص و دارای تجربه اقدام کنند

مطالعه این اطلاعات در خصوص رفع مشکلات اولیه پرینترهای hp و راه اندازی سریع دستگاه را به همه متخصصین و کارشناسان شبکه و آی تی در شرکت ها و یا سازمان ها، پیشنهاد کرده و گمان می کنیم این دانش می تواند استفاده قابل توجه ایی برای کاربران خانگی و یا افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی برای تعمیر پرینتر اچ پی و یا انجام سرویسهای دوره ای پرداخت کنند بسیار مفید و کارآمد باشد.

همه پرینترها دیر یا زود با مشکل گیر کردن کاغذ در درون پرینتر برخورد خواهند کرد و این خطا می تواند به دلایل وجود مشکلات متفاوتی رخ دهد، اما غالباً این خطا هنگامی رخ می دهد که کاربران از سیستم های پرینت و نوع پرینتری که در اختیار دارند آگاهی نداشته و موجب شود تا کاغذ با جنس اشتباه و یا غیر استاندارد را درون پرینتر قرار دهند .

انتخاب بهترین کاغذ برای استفاده در پرینتر hp

روش برطرف کردن مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

اولین راهکار و پیشنهاد برای عدم برخورد با خطای گیر کردن کاغذ در درون پرینتر اچ پی انجام سرویس های دوره ای و بررسی مشکلات اولیه در پرینتر توسط کارشناسها و یا افراد متخصص می باشد هرچند سرویس دوره ای می تواند هزینه ای ناچیز برای کاربران ایجاد کند اما از بروز هزینه‌های سنگین و یا از کار افتادن کامل پرینتر جلوگیری کرده تا پیش از وقوع هر خرابی مشکل را پیش بینی و آن را برطرف کنید.

همچنین استفاده از کاغذ های مچاله شده و پاره و یا برگه هایی که دارای متعلقاتی مثل سوزن منگنه و یا سوزن ته گرد هستند به سادگی در درون پرینتر گیر کرده و علاوه بر ایجاد مشکلات جدی برای دستگاه کاربر را با خطای گیر کردن کاغذ در درون پرینتر مواجه خواهند کرد.

هرچند که عوض کردن و یا تعمیر قطعات خراب ، چرخ دنده‌ها و یا غلطک های آسیب دیده برای کاربران کاری سخت و بعضاً غیر ممکن است اما محافظت از دستگاه برای جلوگیری از بروز مشکل و یا بیرون کشیدن کاغذ از درون پرینتر هنگامی که با خطای گیر کردن کاغذ در درون پرینتر مواجه شده اید کاری آسان و پیشگیرانه است.

اگر در هنگام روند پرینت متوجه شدید که پرینتر بصورت همزمان دو یا چند برگه را به داخل میکشد باید دستگاه را تعمیر کنید زیرا ورود چند کاغذ همزمان به درون پرینتر باعث گیر کردن کاغذ در چاپگر شده و به آن آسیب جدی وارد میکند. برای خرید پرینتر با کیفیت عالی به فروشگاه ما مراجعه کنید.

امروزه پرینتر های اچ پی با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و داشتن سنسور ها در نقاط حساس از ابتدا تا انتهای عملیات چاپ را رصد کرده و هرگونه مشکل یا خطای پیش آمده را در محل دقیق آن به کاربر اعلام می‌کند بنابراین با کمی دقت و توجه به نوع و یا کد خطای نمایش داده شده بر روی پرینتر یا مطالب نوشته شده روی صفحه نمایش دستگاه می توانید به سادگی آن را جستجو و تا حد ممکن برطرف کنید.

یکی دیگر از دلایل اساسی برای گیر کردن کاغذ در درون پرینتر مشکل خرابی های به وجود آمده در قسمت فیوزر و یا غلطک های درون آن می باشد که به دلیل بروز مشکلات اساسی قطعاً می بایست دستگاه توسط کارشناس و یا افراد متخصص بررسی شده تا پس از بتوان مجدداً از آن استفاده کرد.

نکته مهم عدم توجه به خرابی های پرینتر به خصوص گیر کردن های متوالی کاغذ در پرینتر و استفاده های مکرر از پرینتر با توجه به گیر کردن کاغذ در درون آن می‌تواند موجب گردد تا خسارت‌های مالی سنگین تر به پرینتر وارد شود ، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت و با مشاهده تکرار مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر این خطا را جدی بگیرید.

تار شدن صفحات چاپ شده و یا ناخوانا بودن مطالب در تمام صفحه و یا بخشی از آن قطعاً به دلیل وجود یکی از مشکلات زیر ایجاد می گردد ، پس می توانید با بررسی موارد گفته شده و استفاده از راهکارهای هوشمندانه و ساده نسبت به رفع اولیه مشکل تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی اقدام کنید تا بتوانید از کیفیت پرینت بهتر و دقت بالاتری در خروجی تصاویر برخوردار شوید.

وضعیت کارتریج را بررسی کنید

اولین و ساده ترین مشکل در خصوص تار چاپ شدن صفحات توسط پرینتر مشکل تمام شدن و نیاز به تعویض آن است در حقیقت میزان پودر انتقال داده شده از کارتریج بر روی کاغذ کاهش پیدا کرده و نتیجه آن تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی خواهد بود ، این مشکل به دلیل عدم وجود پودر یا تونر به مقدار کافی در کارتریج است با یک راه حل ساده میتوانید برای مدت کوتاهی مشکل را کمتر کنید فقط کافیست باتکان دادن کارتریج بصورت افقی موقتاً به تعداد چند صفحه دیگر از میزان تونر باقی ماده در کارتریج استفاده کرده و صفحاتی با کیفیت بهتر چاپ کنید.

بررسی حالت پرینت کمرنگ در پرینتر

پرینتر های اچ پی دارای قابلیت چاپ اقتصادی میباشند ، در این حالت چاپگر خود را به محوی تنظیم میکند تا میزان کمتری از پودر را برای چاپ استفاده کند بنابراین لازم است تا با بررسی تنظیمات مطمئن شوید که به صورت ناخواسته و یا توسط فرد دیگری دستگاه در حالت چاپ اقتصادی یا Economode قرار گرفته باشد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعال بودن این حالت می توانید وضعیت پرینتر را مشاهده کرده و یا از تنظیمات آن پرینت بگیرید.

لطفاً توجه داشته باشید عدم و تهیه کارتریج های با کیفیت می تواند از بروز آسیب های جدی به پرینتر و سلامت افراد جلوگیری کزده و کیفیت چاپ بالایی را به کاربران از اولین روز استفاده تا آخرین روز نمایش دهد.

3- تکرار مطالب چاپ شده در سطح کاغذ

Ghosting

این مشکل توسط بسیاری از کاربران عنوان می گردد که مطالب و یا تصاویر چاپ شده توسط پرینتر hp چند بار پیاپی روی صفحه کاغذ چاپ می شوند و یا به عبارت دیگر مطالب دارای سایه یا تکرار هستند.

چرا پرینت ها تکرار میشوند ؟

2- ممکن است این حالت به دلیل خرابی قطعات درون کارتریج رخ دهد به طور مثال اگر از کارتریج های بدون کیفیت و یا ارزان قیمت استفاده می‌کنید این احتمال وجود دارد که در طول دوره مصرف درام آسیب‌دیده و نتواند عملکرد صحیح و درستی داشته باشند بنابراین مشکل تکرار مطالب چاپ شده در سطح کاغذ توسط رخ می دهد. با خواندن این مقاله میتوانید یکی از بهترین پرینترهای خانگی را انتخاب و خریداری کنید.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که همه قطعات درون پرینتر و یا کارتریج برای تعداد مشخصی از چاپ و پرینت طراحی و تولید شده‌اند بنابراین رعایت دوره مصرف و انجام  میتواند از بروز چنین خطاهایی جلوگیری کرده و کاربر را پیش از هر مشکلی نسبت به رفع آن هوشیار کند ضمناً کارتریج ها نیز از این قانون مستثنی نبوده و استفاده از کارتریج های تقلبی و بدون کیفیت می‌تواند علاوه بر به وجود آوردن مشکلات سلامتی برای کاربر ، دستگاه را نیز با آسیبهای اساسی و جدی تری مواجه کند.