اقتصادی

مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه بخش خانگی و تجاری در اولویت نخست گاز قرار دارد، بخشنامه مصوب شورای امنیت ملی در خصوص برخورد با استفاده مشترک از اعتبارات دولتی و هزینه ها و مبالغ غیرضروری در مردم را ابلاغ کرد. و بخش های خصوصی

به گزارش دوران خبر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نشست عمومی با مدیران عامل شرکت های گاز استانی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر دستورالعمل های وزارت نفت تاکید کرد. وی در خصوص تامین سوخت پایدار زمستانی با بیان اینکه این جلسه با هدف اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ جریان ثابت گاز در بخش های خانگی و تجاری انجام شده است، گفت: مدیران استانی موظفند بر اساس آیین نامه های منتشر شده، اطمینان از هدر رفت گاز و یا مصرف بی مورد گاز در ادارات دولتی و مجموعه های خصوصی، رسیدگی و گزارش عملکرد روزانه خود، اجرای این مصوبه را اعلام می کنند.

وی افزود: شمول این اطلاعیه شامل کلیه دستگاه های دولتی و شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه می شود. چنانچه هر یک از آنها غیرضروری و اسراف تلقی شود مانند سایر مجموعه های دولتی و غیردولتی مشمول قطع گاز می شود.

معاون امور نفت و گاز وزیر نفت با تاکید بر اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز مشترکان خانگی است، گفت: تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف ، مدیریت مصرف انجام می شود.

وی با اشاره به موارد غیرضروری و مصرف گاز در بخش‌های دولتی و غیردولتی که شامل قطعی گاز خواهد بود، گفت: این موارد در اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی به شرکت‌های زیرمجموعه تشریح شده است، اما به طور مشخص امکان شنا وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: استخر، جکوزی، بخاری در فضای باز و پارکینگ ها و مراکز تجاری.

وی یادآور شد: برای مدیریت مصرف گاز در فصل سرما علاوه بر هماهنگی دستگاه های ارتباطی مانند صدا و سیما با توجه به اینکه این ابلاغیه به تصویب شورای عالی ملی رسیده است به هماهنگی و همکاری همه دستگاه های مسئول نیاز داریم. شورای امنیت بنا به دستور بالا برای تمامی ادارات دولتی الزامی خواهد بود و از این رو انتظار داریم مدیران استانی در تمامی حوزه ها با مدیران عامل شرکت های گاز همکاری کامل داشته باشند تا انشاءالله وقفه ای در نگهداری ایجاد نشود. جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هموطنانمان.

انتهای پیام