اقتصادی

صحن مجمع درباره واردات خودرو مصوبه ای نداشته است

مجمع تشخیص نظام با تاکید بر اهمیت بر مصلحت و تاثیر مجمع در موضوعات و اساسی کشور، بر لزوم

به گزارش دوران خبر، به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله آملی لاریجانی در حاشیه دیدار جمعی از اعضای قوای مجریه، مقننه و قضاییه، طی سخنانی در جمع اعضای دبیرخانه مجمع، ضمن تسلیت شهادت یکی از روحانیون که روز سه شنبه در حرم مطهر رضوی هدف حمله جنایتکارانه قرار گرفته و ضمن آرزوی شفای عاجل برای دو روحانی دیگر مشخص شد: این جنایت در صحن مطهر رضوی که حرم امن الهی و مهبط ملائکه به شمار می آید، با هر شاخص و شاخصی. مسلم است که باید از ذی ربط خارج شود که با عوامل جنین و پنهان داخلی و این امر برخورد کنند تا با تدبیری صحیح و متقن جلوی این گونه حوادث گرفته شود.

تشخيص مجمع تشخيص نظام در ادامه با اشاره به موارد دو ساله در خصوص برگزاري جلسات و تاثيرگذاري ها بر روي جوانب اجرايي كشور در دستگاه هاي مختلف، افزود: برخي از توقف ها در مجمع نيز پيش از مصلحت آميز بودن امور انجام مي شود. رفت و امیدواریم در سال جدید با فروکش کردن بیشتر این بیماری در جهان و در سطح کشور، کارها تسریع شود و دستورات لازم را با سرعت بیشتری در مورد بررسی قرار دهد.


آملی لاریجانی با اشاره به تغییراتی در ساختار دبیرخانه با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب، اظهار نظر امیدواری کرد که با پشتکار، فکر، مدیریت و مدیریت همه و دست اندرکاران دبیرخانه و به ویژه دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام جناب آقای دکتر ذوالقدر. وضعیت مطلوب تری را در سال جاری شاهد باشیم.


مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا با بررسی بر فعال تر شدن کمیسیون های مجلس از طریق کمیسیون های دبیرخانه، اظهار کرد: هیچ نهادی بی نیاز از بازوهای قوی کارشناسی نیست و رئیس مجلس نیز نیازمند بهره مندی از بدنه کارشناسی هستند. زیرا در هیچ کجای دنیا همه افراد در همه امور وارد نمی شوند باید با تقویت بدنه کارشناسی کمیسیون های مجمع و فعال تر در این جلسه از طریق کمیسیون های دبیرخانه، به فعال تر شدن و تاثیر هرچه بیشتر مجمع در سال جاری کمک کنیم.


آملی لاری با توجه بیشتر به دقت هر چه بیشتر در بررسی تصمیمات تصمیم گیری کرد: گرچه لزوما همیشه همه مصوبات کمیسیون ها در صحن مجمع به تصمیم گیری نمی رسد اما نمی تواند اصلاحات لازم را با دقت انجام دهد و حتما کار در کمیسیون های مجمع و دبیرخانه دارای اهمیت باشد. بسیار است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاش های دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قدردانی و ارزیابی امیدواری کرد که با اثرگذاری تشکیلات جدید، حرکت نوین در سطح مجمع شکل می گیرد.


آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، بر لزوم توجه به این قواعد در همه اجزای نظام از جملات مجمع ترکیب کرد و گفت: متأسفانه گاهی اوقات کافی از وظایف و وظایف مجمع و بویژه است. هیئت عالی نظارت وجود ندارد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ممکن است کسی به لحاظ ماهوی به تصویب یک اشکال داشته باشد اما این که رئیس اصلی یک نهاد قانونی را زیر سوال می برند جای تعجب دارد.

آملی لاریجانی با غیر از این که در حال حاضر، ساز و کار هیئت عالی نظارت روشن است و ارجاعات این هیئت را در مورد مخالفت مصوبات مجلس با سیاست های کلی نظام، به شورای نگهبان، حسب نظرمقام رهبری (مدظله العالی) انجام می دهد، از برخی اظهارات درباره مصوبات هیئت عالی نظارت، گلایه کرد و یادآور شد: در همین موضوع خودروی جنجالی به راه انداخته می شود و آن را به آن ای برای حمله به کلیت مجمع قرار می دهند در حالی که اولا صحن مجمع در مورد این مصوبه نظری ندارد. است و مطمئناً بدون توجه و بدون، مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت را یکی می پندارند.

وی ادامه داد: ثانیا هیأت عالی نظارت با بررسی های مختلف برخی از قوانین مربوط به خودرو را مغایر سیاست های کلی نظام دانسته است این نظر هیئت عالی نظارت است که با رأی اکثریت به تصویب رسیده است. ممکن است افراد به این نظر ایراد داشته باشند، اما نباید باب تخریب و توهین به هیئت عالی نظارت را بز. ایراد هیئت عالی نظارت در واقع برخی از خصوصیات و یا ابهامات این مصوبه است که امیدوارم آن را به صو


آملی لاریجانی با یادآوری نقش مهم و حساس تشخیص مصلحت نظام در موضوعات مهم و اساسی کشور مشخص کرد: مجمع تشخیص مصلحت این است که تشخیص و تمهید کل مصالح کشور در همه امور برعهده مجمع باشد در حالی که این چنین نیست. و حسب قانون اساسی وظایف خاص و روشنی برعهده مجمع نهاده شده است و مجمع نیز همیشه تلاش می کند با دقت، اتقان و صلابت وظیفه خود را انجام دهد، نکته مهمی را انجام دهد که در پاره ای موضوعات آن مجمع تشخیص یا هیئت عالی نظارت بر نظر می باشد. در واقع آخرین نقطه تصمیم گیری است.


مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ضمن دانی از تلاش های دکتر محسن رضا دهی ساختار دبیرخانه در مجمع ارزیابی قدری کرد که با تلاش و تدابیر دکتر ذوالقدر و همکاران وی در دبیرخانه مجمع شاهد تحولات جدید و مثبت در مجمع تشخیص باشند.


آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره مندی هر چه بیشتر از این ماه گذشته کرد و گفت: ماه ها مواقف برای انسان هستند که ماه رمضان در میان این مواقف، خاص تر است. امیدواریم همگی در هر منصبی که قرار داریم وقتی را برای خود اختصاص دهیم و در وضعیت خود بنگریم و برای تعالیم معنوی و رهایی از بندهای دنیایی تلاش کنیم و از این ایام بهره کافی ببریم.


مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از آنچه تصور می کنیم ایام را به سرعت می گذرانیم و باید در فکر مسیر ابدی پیش رو باشیم که باید بدانیم: در هنگام موت انسان با حقیقتی غیر از بدنی که شخص خود را در مقابل آن قرار می دهد، می شود. عمر از آن غفلت کرده است و اشکالات خود را نشان می دهد که در پی آن، نیازهای واقعی خود را نمی شناسند.


آملی لاریجانی با اشاره به روایات مربوط به محاسبه نفس، ماه رمضان را بهترین زمان برای حساب کشی از خود دانسته و امیدواری کرد که در این ماه به گونه ای نیست که در پایان ماه حسرت از دست دادن ایام را داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید