عمومیکسب و کارهای برتر روز

نحوه شستشوی سایبان روف‌گاردن به صورت صحیح

درست است که می‌تواند زیبایی و راحتی را به ملک شما بیاورد، اما با بی‌توجهی در نگهداری از این سقف ممکن است در بلند مدت متحمل پرداخت هزینه‌های مربوط به تعمیرات شوید. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، دانستن نحوه شستشوی انواع سقف متحرک ضروری است. ساده‌ترین راه برای انجام این کار ایجاد یک روال منظم است.

سقف‌های متحرک نیز به مانند دیگر سقف ها و پوشش ها به نظافت و شستشوی منظم و برنامه ریزی شده نیاز دارند. مهمترین دلیل برای تمیز کردن سقف متحرک، حفظ زیبایی آن است. به ویژه برای کسانی که کار تجاری می‌کنند، مثلاً رستوران یا کافه دارند، زیبایی سقف و به طور کلی محیط، مهمترین ملاک در جلب نظر مشتری است. گرد و غبار، برگ‌ درختان، فضولات پرندگان، حشرات و سایر عوامل محیطی به مرور زمان روی سقف‌های متحرک می‌نشینند. بنابراین این عوامل ظاهر سقف‌ها را زشت و نامطلوب نشان می‌دهند.

از دلایل مهم در شست و شوی سقف متحرک، افزایش دوام سقف است. درحقیقت، برخی از عوامل خارجی می‌توانند باعث آسیب به پوشش و سایر قسمت‌های سقف شود. برای مثال، باران‌های اسیدی و اکسید شدن گوگرد و نیتروژن می‌توانند باعث پوسیدگی پوشش سقف پارچه‌ای شوند. بنابراین شستن سقف متحرک پارچه‌ای برای افزایش عمر آن اهمیت زیادی دارد.

شستن سقف متحرک شیشه‌ای از منظر دیگری مهم است. این سقف به خاطر عبور نور و شفافیت جزء محبوب‌ترین انواع متریال برای پوشش سقف محسوب می‌شود. درواقع، زیبایی و عملکرد بهینه این نوع سقف به ویژه در استخرها به تمیزی شیشه بستگی دارد. کثیف بودن شیشه نه تنها جذابیت کلی سقف متحرک را کاهش می‌دهد، بلکه جلوی عبور نور را می‌گیرد. تمیز کردن شیشه سقف متحرک در کلان شهرهایی مانند تهران که با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کند، باید به یک برنامه روتین ماهانه تبدیل شود.

How to wash the roof garden canopy correctly

نحوه شستن سقف متحرک پارچه‌ای

شستن کمی چالش برانگیزتر از سقف شیشه‌ای است. بدین دلیل که پارچه حساسیت بیشتری نسبت به شیشه دارد. توصیه می‌شود از مواد شیمیایی اسیدی برای شستشوی این نوع سقف استفاده نکنید، زیرا باعث کاهش عمر پارچه می‌شود. استفاده از آب با فشار معقول و نهایتا همراه با یک پارچه یا جاروی نرم و بلند کفایت می‌کند.

اگر هم لکه‌های سختی روی ایجاد شده‌اند که به سختی از بین می‌روند، بهتر است از خدمات پس از فروش سقف متحرک آلباتروس کمک بگیرید. همچنین به هیچ عنوان از واترجت (آب با فشار خیلی زیاد) یا مواد شوینده قوی استفاده نکنید. استفاده از برس نرم و آب ولرم برای سقف متحرک پارچه‌ای نهایت کاری است که باید انجام دهید.

نحوه شستن سقف متحرک شیشه‌ای

شستن راحت‌تر از سقف پارچه‌ای است. بدین دلیل که شیشه را می‌توان با اکثر مواد شوینده و با فشار آب تمیز کرد. ابتدا بهتر است گرد و غبار را با پارچه نرم از روی شیشه بردارید. سپس مقداری مواد شوینده را به تمامی قسمت‌های سقف بزنید و با شلنگ پر فشار و آب گرم اقدام به تمیز کردن شیشه کنید. این کار خیلی سریع انجام می‌شود و شما می‌توانید در نهایت شیشه سقف خود را به خوبی تمیز کنید.

توجه داشته باشید که از مواد شیمیایی قوی، ابزارهای تیز یا پارچه‌های خشن برای تمیز کردن سقف متحرک شیشه‌ای استفاده نکنید، زیرا ممکن است روی شیشه خط بیندازند و باعث آسیب دائمی شوند. همچنین در هر دو سقف متحرک شیشه‌ای و پارچه‌ای مهم است که ابتدا سیستم برقی آن را قطع کنید تا احتمال خطر کاهش یابد. درنهایت، اگر تمیز کردن سقف شیشه‌ای برای شما سخت است، از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

هر چند وقت یکبار سقف متحرک آلومینیومی را تمیز کنیم؟

شستن باید به صورت منظم و برنامه ریزی شده انجام شود. تعیین مدت زمان شستشو به عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی، نوع کاربری (منزل یا مکان تجاری) موقعیت جغرافیایی محل، جنس پوشش و سازه سقف بستگی دارد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آلودگی هوا باعث نشستن کثیفی و گرد و غبار روی سقف می‌شود، پس باید زود به زود سقف را تمیز کنید. اگر یک رستوران یا کافه دارید یا استخر روباز عمومی را مدیریت می‌کنید، باید هر چند روز یک بار برای تمیز کردن اقدام کنید.

نکات مهم در شستشوی انواع سقف متحرک

  • نگذارید آلودگی‌ها زمان زیادی روی پارچه بماند، زیرا تمیز کردن پوشش سقف را سخت‌تر می‌کنند.
  • برای لکه‌های قوی و سرسخت باید به سراغ محلول های غیر اسیدی و ترجیحا با PH خنثی بروید که قدرت تمیزکنندگی بالایی دارا باشند.
  • پس از شستشوی سقف متحرک بگذارید تا سقف کاملاً خشک شود، سپس برای بستن آن اقدام کنید.
  • اگر آب زیادی روی پوشش سقف بماند و شما آن را برای مدتی جمع کنید، آب اضافی باعث ایجاد بوی بد، کپک و قارچ می‌شود.
  • اجزای فلزی و پروفیل‌های سقف را می‌توانید با مواد شوینده مناسب به همراه آب ولرم و دستمال نرم تمیز کنید.
  • سعی کنید زودتر کثیفی‌هایی مانند فضولات پرندگان و حشرات را حذف کنید، زیرا بعدها به لکه‌های سرسخت تبدیل می‌شوند.

سقف متحرک نیاز به نگهداری منظم و مداوم دارد. نگهداری مناسب بهترین راه برای اطمینان از طول عمر سقف است. شستشوی انواع سقف متحرک مهمترین کار در نگهداری از این سقف‌هاست. تمیز کردن سقف متحرک باعث افزایش زیبایی و طول عمر آن می‌شود؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که از مواد شوینده مناسب برای نوع پوشش سقف استفاده کنید. هرگونه مواد خشن می‌توانند به پوشش سقف آسیب وارد کرده و یکی از نوین‌ترین طراحی‌هایی که امروزه برای پشت بام مورد استفاده قرار می‌گیرد، روف گاردن یا بام سبز است.

امروزه این‌ایده روی پشت بام بسیاری از ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی به کار می‌رود. معمولاً با ساخت روف گاردن یک سایبان هم برای استفاده کاربردی‌تر از فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایبان‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند، سایبان‌های روف گاردن نامیده می‌شوند و ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با سایبان‌های روف گاردن و نحوه شستشوی آن‌ها آشنا سازیم. همراه ما باشید!

چگونه می‌توان سایبان روف گاردن را مورد شستشو قرار داد؟

بدون شک سایبان‌های روف گاردن هم مانند المان‌های مختلف موجود در فضای باز در معرض کثیفی به وسیله پرندگان، گرد و خاک، قارچ، برگ درختان، بارش باران و… قرار دارند. با توجه به اینکه وظیفه سایبان‌ها جلوگیری از آلوده شدن و کثیف شدن منطقه تحت پوشش آن‌ها است؛ پس کثیف شدن آن‌ها امری طبیعی به شمار می‌رود.

با در نظر گرفتن این مسأله بسیاری از تولید‌کنندگان از پارچه‌هایی که قابل شستشو هستند برای پوشش روف گاردن استفاده می‌کنند. معمولاً روی پارچه‌هایی که برای ساخت سایبان به کار می‌رود، لایه‌ای تفلون یا فیبر پشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این به شما اجازه می‌دهد که شستشوی سایبان راحت‌تر باشد. حتی لایه گفته شده باعث می‌شود سایبان هنگام بارش باران با قطرات باران به راحتی شسته و تمیز گردد.

ضمن اینکه تولید‌کنندگان نوعی الیاف خاص به پارچه‌ها اضافه می‌کنند، این باعث می‌شود که پارچه خاصیت آبگریزی داشته باشد. در واقع با این خاصیت سایبان نیاز چندانی به شستشو نداشته و کمتر کثیف می‌شود. معمولاً این نوع پوشش در محیط‌هایی که دسترسی به سایبان به سختی امکان‌پذیر است، استفاده می‌گردد، برای مثال پوشش سایبان‌های نصب شده در استادیوم‌های ورزشی از این نوع هستند.

علاوه بر تمامی این‌ها در پارچه‌های کششی لایه‌ای مواد استفاده می‌شود که این مواد خاصیت آنتی باکتریال دارند. مواد مورد استفاده در ساخت پارچه‌های آنتی باکتریال از به وجود آمدن قارچ و باکتری روی سایبان جلوگیری می‌کنند؛ از همین رو این پارچه‌ها برای محیط‌های مانند استخر مناسب‌تر هستند.معمولاً برای محیط‌های مانند باغچه، ویلا یا روف گاردن که فضای سبز وجود دارد، سایبان‌ها دچار قارچ زدگی می‌شوند، در این محیط‌ها هم برای جلوگیری از سشتشوی پارچه سایبان می‌توان از پارچه‌هایی که خاصیت آنتی باکتریال دارند کمک گرفت.

معرفی روف گاردن

روف گاردن نوعی باغ یا باغچه به شمار می‌رود که آن را روی پشت بام ساختمان‌ها می‌سازند. استفاده از روف گاردن‌ها در مناطقی که دسترسی چندانی به فضای سبز ندارند، متداول‌تر است. روف گاردن‌ها شادابی و جذابیت قابل توجهی به فضای مورد نظر شما بخشیده و با پرورش گیاهان به تمیزی هوا و تولید اکسیژن کمک می‌کنند.

این باغ‌های کوچک پشت بامی برای اولین بار به دست مردم بین النهرین باستان ساخته شد، آن‌ها برای اولین بار درختچه‌هایی روی زیگورات پرورش می‌دادند. در اروپای قدیم هم سقف برخی از خانه‌ها چمن کاری می‌شد.

اما در قرن بیستم ساخت روف گاردن‌ها به شکل جدی‌تری آغاز گردید، بسیاری از شرکت‌های تجاری در زمینه ساخت باغ پشت بام فعالیت داشتند. اولین مؤسسه تجاری فعال در این زمینه در دهه ۱۹۷۰ کار خود را آغاز نمود؛ پس از آن مؤسسات بسیاری مانند شروع به فعالیت در زمینه ساخت سایبان‌های مناسب برای این منظور کردند.

چیزی که امروزه شاهد آن هستیم، افزایش روز افزون روف گاردن‌ها در ساختمان‌های مختلف است. از مهم‌ترین عوامل تأثیر‌گذار در افزایش استفاده از روف گاردن‌ها، می‌توان به کاهش فضای سبز شهری اشاره کرد.

بام سبز یا همان روف گاردن به سقف سبز، باغ پشت بامی، باغ بام هم معروف بوده و علاوه بر پشت بام می‌توان آن را در مکان‌های همچون تراس هم طراحی نمود. ضمنا همانطور که اشاره کردیم، در روف گاردن علاوه بر گونه‌های مختلف گیاهی می‌توان از سایبان، کفپوش، مبلمان یا آلاچیق هم برای زیباتر ساختن محیط کمک گرفت.روف گاردن به خوبی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از فضای غیرکارآمد، بهترین و مناسب‌ترین استفاده را برده و آن را به محیطی جذاب و مناسب برای تفریحات خود تبدیل کنید.

روف گاردن چه مزایایی دارد؟

قبل از آنکه در مورد مزایا یا نحوه شستشوی سایبان‌های روف گاردن اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم، بهتر می‌دانیم که مزایای ایجاد روف گاردن در ساختمان را بررسی کنیم و شما را با اهمیت استفاده از روف گاردن و سپس سایبان‌های روف گاردن آشنا سازیم.به طور کلی از مهم‌ترین مزایای روف گاردن یا باغ پشت بام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مناسب برای فضا‌های محدود

از مهم‌ترین مزیت‌های ایجاد روف گاردن، نگهداری گیاهان بیرون از خانه است. این مزیت به شهر نشینانی که به پرورش گل و گیاه علاقه دارند، اجازه می‌دهد که در آپارتمان هم دست از علاقه خود نشکند و همواره به پرورش گل و گیاه بپردازند.

استفاده بیشتر از نور خورشید

نسبت به باغچه‌های معمولی یا گیاهان آپارتمانی، روف گاردن می‌تواند نور بیشتری از خورشید دریافت نماید. همانطور که می‌دانید نور خورشید منبع تغذیه‌ای عالی برای گیاهان به شمار می‌رود و طراوت و شادابی آن‌ها را در پی دارد.

مقاوم در مقابل آفت

معمولاً گیاهانی که در باغچه‌های معمولی پرورش داده می‌شوند همواره در معرض خطر حیات وحش مانند خرگوش، گربه و سگ قرار دارند. اما روف گاردن از دسترس این حیوانات و علف‌های هرز هم دور خواهد ماند.

جذابیت و زیبایی بصری

یکی از بهترین راه‌ها برای بخشیدن جذابیت بصری به محیط، ایجاد روف گاردن یا باغ بام است. استفاده از روف گاردن می‌تواند فضا را به شکل بسیار جذابی زیبا کرده و پشت بام را به یک مکان زیبا برای استراحت و تفریح تبدیل نماید، به خصوص اگر شما از یک قیمت اما با کیفیت هم در طراحی و دیزاین روف گاردن خود استفاده کنید.

سایبان برقی سایبان‌هایی هستند که با موتور الکتریکی باز و بسته می‌شوند. آنها راهی راحت و کارآمد برای ایجاد سایه در پاسیو، عرشه یا حیاط شما هستند. سایبان‌های برقی را می‌توان با یک دکمه یا ریموت کنترل کار کرد. سایبان‌های برقی در انواع مختلفی عرضه می‌شوند.