عمومیکسب و کارهای برتر روز

نحوه عملکرد دستگاه جوش لیزر

نحوه جوشکاری فوق العاده دستگاه جوش فایبر لیزری

نحوه جوشکاری فوق العاده دستگاه جوش فایبر لیزری که از دقت و ظرافت خاصی برخوردار است،مثال زدنی می باشد.جوش لیزری و برش با لیزر از روشهای نوین جوشكاری بوده كه در دهه های گذشته مورد توجه صنعت قرار گرفته است و امروزه به دلیل كیفیت ، سرعت و قابلیت كنترل برش با لیزر به طور گشترده ای در صنعت از آن استفاده می شود . به وسیله متمركز كردن اشعه لیزر روی فلز یك حوضچه مذاب تشكیل شده و فرآیند جوشكاری انجام می گردد.

عملکرد دستگاه جوش لیزری

این نوع از جوشکاری را می شود بر روی بیشتر فلز ها به کار برد. شیوه جوشکاری با استفاده از سر تفنگی دستگاه و نقطه لیزری دستگاه به راحتی انجام می گیرد.از دستگاه های جوشکاری لیزری برای جوش دادن انواع آلیاژهای تیتانیوم، نیکل، فولادها، آلومینیوم ، مس، کروم، نایوبیوم، طلا، نقره و بسیاری دیگر از فلزات استفاده می شود. همچنین از جوشکاری لیزری برای جوش دادن دو نوع فلز مختلف مانند مس- نیکل، نایوبیوم- تیتانیوم و مس – فولاد  نیز می توان استفاده کرد.

انواع پرس برک هیدرولیک:

انواع مختلفی از پرس های هیدرولیک بسته به کاربرد آنها موجود است. پرس برک با اعمال خلاء یا با استفاده از مکانیزم ترمز درام فشار می دهد. این ها در اندازه ها و سطوح مختلف قدرت موجود هستند. نمونه‌های کوچک‌تر برای عملیات‌های کوچک‌تر که در آن حداکثر استحکام کششی مورد نیاز است، مناسب هستند، در حالی که نمونه‌های بزرگ‌تر برای کاربردهای استحکام کششی بالاتر مناسب هستند. همچنین پرس های سروو الکتریک تخصصی وجود دارد که برای کاربردهای جزئیات با سرعت بالا در جایی که فشار بالا مورد نیاز است استفاده می شود.

در کشور ما نیز شرکتهای مختلفی از در حال تولید دستگاه جوش لیزر هستند که در کنار این شرکت ها ، شرکت نوین صنعت پرتو گستر وندا ( NSPV) نیز در حال تولید دستگاه جوش لیزری و کار بر روی این دستگاه است. این شرکت از لیزر تولید داخل با کیفیت در دستگاههای خود استفاده میکند.درباره وردپرسد. لیزر استفاده شده در این دستگاه گارانتی مطمئن و بالایی دارد. همچنین دستگاه جوش لیزر شرکتNSPV  تولید داخل و کاملا بومیست. در دستگاه جوش لیزری، چگالی بالای نور لیزر میتواند سطح را  در عرض چند میلی ثانیه تا نقطه جوش گرم نماید و در نتیجه تبخیر رخ دهد.

برای توانهای کمتر لیزر، دمای سطح پس از چند میلی ثانیه به نقطه جوش می رسد. قبل از تبخیر لایه سطحی، دمای لایه های زیرین نیز به نقطه ذوب می رسد که به راحتی می‌تواند یک جوشکاری لیزری خوب را بین سطوح با دستگاه جوش لیزری فیبری ایجاد نماید .لیزرهای مورد استفاده در دستگاههای جوش لیزری انواع مختلفی دارد که امروزه برای کاربری عمومی جوشکاری از لیزر فیبری استفاده می شود.

جوش لیزری فیبری در مقایسه با دیگر نمونه ها به لوازم و تجهیزات کمتری نیاز دارد. به همین دلیل دارای کابین کوچکتری است. همچنین به دلیل انتقال نور از طریق فیبر، آزادی عمل بیشتری را برای کاربر فراهم می نماید. درنتیجه کار با دستگاه جوش لیزری فیبری راحت تر است. با استفاده از این دستگاه، اتصال جوش مستحکم‌تر و میزان خرابی جوش کمتر و در نتیجه کیفیت جوش بهتری حاصل می شود.

در دستگاه جوش لیزری، هد لیزر در دسته دستگاه جوش لیزری قرار می گیرد. فرآیند جوشکاری لیزری، بدون تماس و فشار و در اثر تابش مستقیم نور لیزر بر روی سطح انجام می شود. به لطف این تکنولوژی جوش لیزری، حتی در مکان های سختی که امکان استفاده از جوش سنتی وجود ندارد می توان از این دستگاه استفاده نمود. به راحتی با نصب نازل های مختلف به دسته جوش، برای قطعات پیچیده و بزرگ که دارای اشکال نامنظم هستند، در هر زاویه ای جوشکاری لیزری قابل انجام است.

مواد مورد استفاده در ساخت سیستم پرس برک هیدرولیک

پرس برکهای هیدرولیک بسته به کاربرد و محیط از مواد مختلفی ساخته می شوند. قطعات فولادی، آلومینیومی، چدنی و برنزی در مواقعی که نیاز به ترمز فشاری سنگین است استفاده می شود. پیستون های هیدرولیک چدنی و برنزی در اندازه های مختلف موجود هستند و برای انواع پرس برک مناسب هستند.

علاوه بر موارد فوق، چندین پمپ هیدرولیک برای کاربرد پرس برک موجود است. پمپ های هیدرولیک رایج عبارتند از: پمپ های چرخشی، پمپ های پیچی، پمپ های پره ای دوار و پمپ های شیر دوار. سیال هیدرولیک از طریق یک دریچه ورودی هوا وارد سیستم می شود و از طریق یک شیلنگ به سمت تخلیه هدایت می شود. کل سیستم و اجزای آن در یک محفظه پمپ محصور شده اند تا از جریان ناخواسته سیالات جلوگیری شود.

ماشین های پرس برک با استفاده از ضربه زدن به ترمزها به جای برداشتن تیغه ها از دیسک ها، نیرو وارد می کنند. بنابراین، پرس برک ها به چهار کلاس طبقه بندی می شوند، پرس برک پایه، پرس برک هیدرولیک، پرس برک غلتکی و پرس برک دریل چکشی. نوع هیدرولیک معمولا بیشتر در کاربردهای صنعتی استفاده می شود.  این روزها انواع پرس برک اعم از مکانیکی و هیدرولیک در بازار موجود است. تفاوت اصلی بین مکانیکی و هیدرولیک به شرح زیر است.

پرس برک هیدرولیک:

پرس برک هیدرولیک برای استفاده ساده و همه کاره برای پانچ کردن و شکل دادن به اجزای ورق فلزی هستند. حتی ابزار برای پرس هیدرولیک آسان است و هزینه جابجایی مواد نیز کمتر است. مهر زنی را می توان با استفاده از ابزارهای مقرون به صرفه روی همان پرس هیدرولیک نیز انجام داد.

پرس برک مکانیکی:

پرس برک های مکانیکی از قالب های گران قیمت و قطعات گران قیمت استفاده می کنند، از این رو پرس های هیدرولیک بهتر هستند. یکی دیگر از مزیت های استفاده از آن این است که می توان آنها را به سرعت راه اندازی کرد، زیرا آنها بسیاری از توابع تشکیل دهنده دیگر را شامل نمی شوند. همچنین عملیات شکل دهی ثانویه مانند انتقال قطعات به ماشین دیگر را کاهش می دهد. از این رو، پرس هیدرولیک ترجیح داده می شود زیرا زمان ابزار و تنظیم در مقایسه با پرس مکانیکی کمتر است. علاوه بر این، نوع هیدرولیک یک تجهیزات پانچ، شکل دهی و مهر زنی بسیار انعطاف پذیر است. حتی می تواند در جهت های بالا و پایین شکل بگیرد. آنها همچنین به صرفه جویی در زمان ساخت قطعات ورق فلزی کمک می کنند.