اقتصادی

نحوه محاسبه مالیات نقل‌وانتقال خودرو اعلام شد

رئیس سازمان امور مالی در بخشنامه ای درباره نحوه محاسبه مالیات نقل و انتقال خودروهای داخلی و وارداتی ، اعلام کرد.

به گزارش دوران خبر ، نقل و انتقال انواع خودروها و موتورسیکلت ها به غیر از راه سازی ، کارگاه ها ، معادن ، ماشین آلات کشاورزی و شناور مشمول مالیات نقل و انتقال است که در آن تولید داخلی یک درصد و واردات آن 2 درصد است. ماده (30) این قانون برای سال تولید است.

منبع محاسبه مالیات موضوع این ماده تا شش سال پس از سال تولید از همان منبع سالانه به 10 سال کاهش می یابد و برای ششمین سال پس از آن ، 40٪ منبع ذکر شده است.

در همین راستا ، امید علی پارسا ، رئیس سازمان امور مالیاتی ، در اطلاعیه ای به امور مالیاتی شهر و استان تهران ، قیمت فروش وسایل نقلیه تولید داخل و ارزش کل گمرکات و حقوق وارداتی واردات را اعلام کرد. وسایل نقلیه موضوع مواد (42) و (43) قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافی و (ماده 17) قانون مالیاتهای مستقیم.

در این بخشنامه ، به موجب ماده حاضر ، جداول موضوع بندهای (2) و (4) پیوست بخشنامه شماره 200/99/70 مورخ 14/10/1399 در مورد اعلام قیمت فروش آمده است. وسایل نقلیه تولید داخل و ارزش کل گمرکی و عوارض واردات انواع وسایل نقلیه وارداتی موضوع مواد (42) و (43) قانون مالیات بر ارزش افزوده و گمرک. ماده (17) قانون مالیات های مستقیم که مبنای محاسبه هزینه ها و هزینه های موارد ذکر شده ، و هزینه ثبت نام موضوع ماده (123) اصلاحیه قانون ثبت نام ، در جداول شرح داده شده است. پیوست (به صورت الکترونیکی) اصلاح و ارسال می شود با عناوین زیر:

1- قیمت فروش مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقال خودروهای تولید داخل است

2- ارزش کل گمرکی و حقوق ورودی به عنوان مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقال خودروهای وارداتی (اصلاح شده)

3- قیمت فروش ، مبنای محاسبه مالیات و شماره گذاری عوارض و عوارض سالیانه خودروهای تولید داخل

4- ارزش کل گمرک و حقوق ورودی ، براساس محاسبه مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه خودروهای وارداتی (صحیح)

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید