علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

نقاط ممنوعه عطر زدن

میزان ماندگاری و پخش بوی عطرها معمولا جزو دغدغه هایی هستند که دوستداران محصولات عطری با آنها مواجه اند. اگرچه ماندگاری عطرها تا حد بسیار زیادی به نوع پوست افراد بستگی دارند، اما نقاطی از بدن که عطرها بر روی آنها اسپری می شوند نیز می توانند در میزان ماندگاری عطرها بسیار تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال اسپری کردن عطرها بر روی نواحی دارای نبض بدن، می تواند میزان ماندگاری آنها را دو چندان سازد. در این مقاله قصد داریم تا به نکاتی برای بالا بردن ماندگاری عطرها اشاره کنیم و در عین حال به معرفی نواحی از بدن بپردازیم که طبق نظر متخصصین اسپری کردن بر روی آنها پیشنهاد می شود.

بهترین نقاط برای اسپری کردن عطر

در صورتی که تمایل دارید ماندگاری عطرهایتان به بیشترین حد ممکن برسد، بهتر است آنها را بر روی نواحی زیر اسپری نمایید:

– پشت گوش ها

در صورتی که عطر را بر روی نبض پشت گوش های خود اسپری نمایید، رایحه آن در تمامی طول روز در اطراف صورت تان باقی می ماند. همچنین اگر بالای گوش های شما چرب است نیز می توانید یک پاف از عطر خود را به این نقطه اسپری کنید.

– زیر گلو

اسپری کردن عطر در قسمت پایین گلو باعث می شود که رایحه آن در طول روز به آرامی در محیط پخش شود.

– پشت زانوها

پشت زانوها نیز دارای نبض است و اسپری کردن عطر در این قسمت، به پخش بوی بهتر رایحه آن کمک می کند. البته مشروط بر آنکه لباس شما به گونه ای باشد که این قسمت از بدن را نپوشاند.

– مچ دست ها

شاید بتوان گفت که متداول ترین بخش دارای نبض بدن برای اسپری کردن عطر، مچ های دست هستند. با این حال اشتباه رایجی که در این مورد وجود دارد این است که افراد پس از اسپری کردن عطر در این ناحیه، مچ دست های خود را به یکدیگر مالش می دهند. این کار موجب تجزیه مولکول های عطر و تبخیر سریع تر آن می شود.

– داخل آرنج ها

داخل آرنج ها نیز می تواند همانند پشت زانوها رایحه عطر را بهتر پخش کند. البته لباس شما نباید این قسمت از بدن را بپوشاند. پس از اسپری کردن عطر به قسمت داخلی آرنج ها، تا زمانی که عطر کامل خشک نشده است بازوهای خود را خم نکنید تا مولکول های عطر تبخیر نشوند.

نواحی مذکور، پنج نبض اصلی بدن هستند که اسپری کردن عطر در آنجا بسیار مرسوم است. در ادامه به چند قسمت دیگر از بدن اشاره می کنیم که اسپری کردن عطر در آنجا به بالا رفتن ماندگاری و پخش بوی آن کمک می کنند، اما در میان عموم مردم کمتر مرسوم هستند.

– قفسه سینه

اگر یقه لباس شما باز است، می توانید عطر خود را بر روی قفسه سینه تان اسپری کنید. هرچند این روش به اندازه مچ دست ها، پخش بوی عطر را تضمین نمی کند، اما رایحه ای لطیف را منتقل می کند.

– موها

از اسپری کردن عطر به موهای خود غافل نشوید. البته باید در نظر داشته باشید که الکل موجود در عطرها ممکن است سبب خشکی موهای شما شود. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است از عطرهای مخصوص مو استفاده نمایید. اگر به دسترسی ندارید، عطر خود را مستقیم روی موها اسپری نکنید. روش پیشنهادی این است که عطر را به شانه خود بزنید و سپس موهایتان را شانه کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که عطر را تنها بر روی موهای تمیز استفاده کنید؛ زیرا روغن طبیعی موها ممکن است بر روی رایحه عطر تاثیر بگذارد.

نقاط ممنوعه برای اسپری کردن عطر

همانگونه که اسپری کردن عطر در برخی از نقاط بدن توصیه می شود، قسمت های دیگری نیز وجود دارند که استفاده از عطر بر روی آنها می تواند مضر باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر می شوند:

– نزدیک چشم ها

از اسپری کردن عطر بر روی هر نقطه ای نزدیک چشم ها خودداری نمایید؛ زیرا عطرها حاوی الکل هستند و ممکن است در تماس با نواحی حساس اطراف چشم باعث به وجود آمدن مشکلات و حساسیت های جدی شوند.

– زیر بغل

ترکیب غدد تعریق با الکل موجود در عطرها می تواند پوست را به صورت جدی تحریک کند. در نتیجه برای معطر کردن ناحیه زیر بغل، از دئودورانت و اسپری های مخصوص استفاده کنید.

– کف دست ها

اسپری کردن عطر کف دست ها باعث خشک شدن پوست می شود. دلیل این مسئله آن است که کف دست معمولا جز نقاطی است که زیاد عرق می کند و این کار می تواند بر روی رایحه عطر تاثیر بگذارد.

– اطرف اندام تناسلی

هرگز عطر را در ناحیه حساس تناسلی اسپری نکنید؛ زیرا اسانس و الکل موجود در فرمولاسیون عطر موجب خارش، سوزش و تحریک پوست می شود.

افزایش به یک باره نوسانات و قیمت ادکلن میلانو اصل مردانه در بازارها موجب شده است که فروشگاه‌های بسیاری محصولات تقلبی مشابه نمونه اصل را عرضه کنند، از همین رو باید مراقب محصولات تاریخ انقضا گذشته و تقلبی از طرف سوءاستفاده کنندگان باشید.

نکاتی برای افزایش ماندگاری عطرها

هنگامی که عطر را در نقاط دارای نبض خود اسپری می کنید، رعایت کردن چند نکته زیر می تواند به افزایش ماندگاری آن کمک کند:

– برای اسپری کردن عطر، بطری آن را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری محل مورد نظر نگاه دارید.

– عطر را بالافاصله پس از استحمام بر روی نبض های اسپری کنید؛ زیرا تمیز بودن پوست موجب افزایش ماندگاری رایحه عطر می شود.

– با توجه به آنکه عطرها بر روی پوست چرب ماندگاری بالاتری دارند، اگر پوست خشکی دارید، پیش از اسپری کردن عطر بر روی ناحیه مورد نظر از یک لوسیون بدن استفاده نمایید. توجه داشته باشد که لوسیون بدن حتما بدون بو باشد تا در رایحه عطر تداخلی ایجاد نکند.

– تعداد استاندارد اسپری عطر بر روی هر نقطه از نبض ها بین ۲ تا ۴ پاف است. استفاده بیشتر یا کمتر از این تعداد در رایحه عطر و ماندگاری آن اختلال ایجاد می کند.

جهت مشاوره آنلاین خرید ادکلن میلانو سبز با کارشناسان ما تماس بگیرید

– هنگامی که عطر را بر روی ناحیه مورد نظر اسپری می کنید، یه هیچ عنوان نباید روی آن قسمت دست بکشید؛ زیرا این عمل موجب تبخیر شدن مولکول های عطر می شود.

– زمانی که عطر را بر روی بدن خود اسپری می کنید، پیش از پوشیدن لباس از خشک شدن عطر اطمینان حاصل کنید.

– در صورتی که مشابه رایحه عطر شما محصولاتی نظیر لوسیون بدن، شاور ژل، دئودورانت در بازار موجود است، حتما آنها را تهیه کنید و با استفاده از آنها شدت رایحه عطر خود را چند برابر کنید.

آیا اسپری کردن عطر بر روی لباس پیشنهاد می شود؟

خیر، زیرا ممکن است با اسپری کردن عطر بر روی لباس، لک عطر روی آن باقی بماند. همچنین ج، بوی عطر ما می تواند بیانگر درونیات ما باشد. اما برای اینکه این رایحه ی قدرتمند ماندگاری هم داشته باشد باید آن را به نقاط خاصی از بدن خود بزنید و از زدن آن به قسمت هایی که می توانند باعث تحریک پوست شوند خودداری کنید. می گویند بهترین جا برای زدن عطر نقاط ضربان دار بدن مثل مچ دست ها است، به این خاطر که در این قسمت ها بدن از خود گرما ساطع می کند. اما بخش های دیگری از بدن، جز نقاط ضربان دار هم هستند که با زدن عطر به آن ها می توانید نتیجه ی فوق العاده ای بگیرید.

بهداشت نیوز نوشت: در ادامه چند نقطه از بدن را به شما معرفی می کنیم که گرچه زدن عطر به آن ها رایج نیست اما از این به بعد هر زمان که قصد عطر زدن داشتید نباید این نقاط را از قلم بیاندازید. در انتها نقاط ممنوعه برای زدن عطر را هم نام خواهیم برد.

ابتدا به قسمت هایی می پردازیم که می توانید به آن ها عطر بزنید.

پشت زانوها

شاید در نگاه اول زدن عطر به پشت زانوها کمی پیچیده به نظر برسد اما مطمئناً نتیجه ی خوبی خواهد داشت، البته به شرط آنکه لباس تان طوری باشد که پشت زانوهایتان بیرون باشد. یکی از قسمت های ضربان دار بدن همین پشت زانوها است. برای اینکه بتوانید نتیجه ی بهتری هم بگیرید عطر را بلافاصله بعد از حمام و بعد از زدن لوسیون بدن بزنید.

قسمت داخلی ران ها

گرچه زدن عطر به اطراف قسمت های خصوصی بدن کار نسبتاً خطرناکی است، با این وجود اما می توانید به قسمت داخلی ران های خود عطر بزنید. حرارت این بخش از بدن بوی عطر را بیشتر می کند و باعث می شود رایحه ی آن تمام روز باقی بماند. به علاوه، دیگر وقتی کسی را در آغوش بگیرید بوی عطرتان را نمی گیرد.

چاک سینه ها

اگر لباس تان به گونه ای باشد که قفسه ی سینه تان بیرون باشد، خوب است یک عطر ملایم به آنجا بزنید. شاید عطر در آنجا قدرتی که روی مچ دست ها دارد را پیدا نکند، اما یک بوی ملایم به شما می دهد.

شکم

اگر لباس تان طوری باشد که شکم تان بیرون باشد می توانید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید. زدن عطر به شکم باعث می شود بوی عطر تا ساعت ها با شما بماند.

قیمت ادکلن میلانو بیز توسط شرکت بیز تعیین می شود و مقدار آن روی پاکت و جعبه، درج می شود. از این بابت که شما با قیمت اصلی و مصوب، خرید می کنید یا خیر، نگران نباشید. مطمئن باشید قیمت خرید ادکلن میلانو قرمز در نمایندگی های اصلی و فروشگاه های اینترنتی مانند آقای بیز، به درستی به شما عرضه می شود.