عمومیکسب و کارهای برتر روز

نقش انتخاب کلمه در بالا بردن فروش

تنها سلاح شما برای ارتباط و فروش به او، «کلمات» هستند که برنده‌تر از هر شمشیری‌اند!بر اساس برخی اصول روان‌شناسی فروش، استفاده از کلمات تاثیرگذار در فروش، در کپی یا متن تبلیغات، ملاقات‌ حضوری با مشتریان و کلاً هرجایی که قرار است کسی را برای انجام خواسته‌تان متقاعد کنید یا چیزی را به دیگران بفروشید، می‌تواند شانس شما را چندین برابر کند. البته اینکه چه بگویید و چطور بگویید که مشتری به شما اعتماد کند و حرف‌تان را گوش بدهد، قِلِق دارد. در این مقاله، می‌خواهیم این قلق را یادتان بدهیم و چند کلمهٔ قوی و جادویی را برای کمک به فروش بیشتر، به دایرهٔ واژگانی شما اضافه کنیم! پس تا آخر همراه ما باشید. پس توصیه می کنیم در زمان انتخاب تیم سئو در کرج به خوبی دقت داشته باشید؛ چونکه سئو سایت در واقع یک سرمایه گذاری طولانی مدت روی کسب و کار است و می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای برای کار شما داشته باشد.

منظور از کلمات تاثیرگذار در فروش چیست؟

این لغات، کلمات قدرتمندی هستند که مخاطب را به خرید محصول ترغیب می‌کنند و در تصمیم‌گیری او تاثیر می‌گذارند.

اما شاید بپرسید چطور باعث فروش می‌شوند؟

چگونگی این قضیه بیشتر به اصول روان‌شناسی مربوط می‌شود؛ ولی در کل، این کلمات تاثیرگذار در فروش، فوراً توجه شنونده یا خواننده را جلب می‌کنند و با تحریک عاطفه و احساسات آن‌ها، حس اعتماد را (که در ارتباط با مشتری برای فروش حرف اول را می‌زند) در او بیدار می‌کنند.

برخی کلمات هم باعث می‌شوند ترس مشتری از ضررکردن بریزد و گارد نگیرد. برخی کلمات هم نقش محرک دارند و حس فوریت ایجاد می‌کنند که نکند این فرصت را از دست دهیم.

از آنجایی که طبق ، در ۹۵ درصد مواقع، مشتری به‌جای استدلال و منطق، بر پایهٔ احساسات خود تصمیم به خرید می‌گیرد؛ شما می‌توانید با نشانه‌گیری همین احساسات و استفاده از کلمات محرک در فروش، او را به خرید محصول متقاعد و ترغیب کنید.

فقط هنگام استفاده از آن‌ها، به سه نکتهٔ مهم دقت کنید:

1️⃣ خیلی اغراق نکنید و برای ادعای خود دلیل محکمی داشته باشید؛ مثلاً اگر از صفات عالی مثل «بهترین»، «بیشترین»، «بالاترین»، «اولین» و… استفاده می‌کنید، باید بتوانید این «ترین‌ها» را با داده‌های محکم ثابت کنید.

2️⃣ زیاده‌روی نکنید؛ استفادهٔ بیش از حد از کلمات قدرتمند، باعث می‌شود که تاثیر اولیهٔ خود را از دست بدهند؛ مثلاً اگر مدام به اعتبار و اقتدار خود اشاره کنید، مشتری حس می‌کند یک جای کار می‌لنگد و بیشتر باعث شک و بی‌اعتمادی او می‌شوید.

3️⃣ این کلمات را به زور در جمله جا ندهید و به‌طور طبیعی در جمله ترکیب کنید!

در بخش بعدی، ما ۷+ ۱ اصل و تکنیک متقاعدسازی را از نگاه چالدینی (روان‌شناس معروف و نویسندهٔ کتاب روان‌شناسی متقاعدسازی) بررسی و کلمات قدرتمند مرتبط با هر اصل را برای هرکدام معرفی می‌کنیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

کلمات موثر و قدرتمند برای افزایش فروش

قبل از اینکه بررسی اصول متقاعدسازی و کلمات مربوط به آن‌ها را شروع کنیم، ۲ نکته را یادآوری می‌کنیم:

  • در تبلیغات یکتانت، استفاده از این اصول در طراحی بنرهای تبلیغاتی و نوشتن متن تبلیغ، می‌تواند نرخ کلیک و فروش‌تان را افزایش دهد.
  • برخی اصول با یکدیگر هم‌پوشانی دارند؛ مثلاً کلمهٔ «تاییدشده» و «معتبر» هم در اصل زیان‌گریزی و هم در سوشال‌پروف کاربرد دارند.

اگر به افزایش نرخ کلیک تبلیغات علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ « و از چه طریقی می‌توان آن را افزایش داد؟» را مطالعه کنید تا با ۱۰ روش ثابت‌شده آشنا شوید.

۱. کاری کنید که مشتری لطف شما را جبران کند

بر اساس اصل عمل متقابل یا «بده بستان»، اگر می‌خواهید مشتری از شما خرید کند، باید او را مدیون خود کنید! چطور؟

ساده است؛ شما ارزشی مثل یک هدیه، محتوای ارزشمند، مشاوره یا تست رایگان محصول و… را به مشتری می‌دهید و در مقابل او خودش را ملزم می‌داند که این لطف شما را در آینده جبران ‌کند.

مثلاً اگر محتوای ارزشمندی مثل ایبوک یا ویدئوهای آموزشی را رایگان در اختیار مشتری قرار دهید، مشتری برای تلافی این زحمت و محبت شما، از لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری آن دریغ نمی‌‌کند.

یا مثلاً فرض کنید به مغازهٔ عطرفروشی بروید و فروشنده دربارهٔ ویژگی‌های هر عطر به زبان ساده و به‌گونه‌ای که شما حال و هوای زدن عطر را حس کنید، چند دقیقه صحبت کند. موافقید نمی‌توانید به‌راحتی مغازه را ترک کنید و می‌خواهید با خرید عطر لطف او را جبران کنید؟

برای عملی‌کردن این اصل، می‌توانید از کلمات زیر در ، پست‌‌های بلاگ، شبکه‌های اجتماعی، صفحات فرود و هرجایی که با تبدیل مشتری سروکار دارید استفاده کنید:

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید مشتری را مدیون خودتان کنید، این است که این ارتباط و تعامل با مشتری را به‌عنوان «کمک» به او نشان دهید.

مثلاً می‌توانید در تماس‌های تلفنی با مشتری برای فروش، به‌جای شرح مستقیم ویژگی‌های محصول‌تان، با این جمله شروع کنید: «چطور می‌تونم به شما کمک کنم؟»

استفاده از کلمهٔ «کمک» در این جمله، حس تعامل، همدلی و اهمیت‌دادن شما به مشتری را نشان می‌دهد و او را برای جبران کمک شما آماده می‌کند.

در لندینگ یکتانت هم کاربرد استفاده از این کلمه را می‌بینید:

با استفاده از این دست کلمات انحصاری، به مشتری نشان می‌دهید پیشنهاد شما صرفاً یک توصیهٔ عمومی و همگانی نیست و به‌طور خاص راه‌حلی شخصی‌سازی‌شده و پیشنهادی انحصاری برای کمک و رفع نیازهای خودِ اوست.

مثلاً این جمله را ببینید: «این فرصت فقط برای مشتریان جدید ارائه می‌شود»

نه‌گفتن به چنین پیشنهاد فروشی واقعاً سخت است!

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۲. نظر و تایید دیگران در فروش معجزه می‌کند

اصل سوشال پروف یا تایید اجتماعی، می‌گوید که مشتری‌ها قبل از خرید (و کلاً انجام هر اقدامی حتی تصمیم‌های کوچک و روزانه) دنبال نظر و تایید دیگران هستند.

اگر روی رفتارهای روزمرهٔ خودتان هم ریز شوید، چندین نمونه از تاثیر اصل تایید اجتماعی را پیدا می‌کنید.

مثلاً هنگام خرید اینترنتی، معمولاً اول بخش نظرات را بالا پایین می‌کنید و در نهایت محصولی را می‌خرید که دیگران هم تاییدش کردند. یا اگر جلوی فروشگاهی شلوغ باشد، ناخودآگاه شما هم به همان فروشگاه سرک می‌کشید. ندیده‌اید وقتی وارد مغازه‌ای می‌شوید، بعد از چند دقیقه کلی مشتری دیگر هم می‌آیند؟

? طبق ، ۸۸ درصد مردم به نظرات دیگران اعتماد دارند و قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، به‌طور میانگین ۱۰ نظر اول کاربران را می‌خوانند.

با به کار‌گرفتن کلمات زیر و استفاده از آن‌ها در لندینگ‌های فروش و نزدیک به فرم‌های ثبت‌نام، به مشتری نشان می‌دهید که دیگران هم به شما اعتماد دارند و انتخاب اول و آخرشان شما هستید!

به این کلمات توجه کنید:

  • معتبر/ مورداعتماد / قابل‌اعتماد

با استفاده از این کلمات، می‌توانید خودتان را در جایگاه برندی بااعتبار معرفی و مشتری را از تصمیم خود مطمئن کنید. مثلاً این نمونه را ببینید: «تبلیغ شما در سایت‌های پربازدید و معتبر نمایش داده می‌شود»

یا مثلاً در تصویر زیر ببینید که دیدار چطور از «مورداعتماد» در صفحهٔ اصلی استفاده کرده است:

  • تاییدشده / توصیه‌شده / پیشنهادشده توسط…

در ۹۹ درصد مواقع، پیشنهادات فروشی که با تایید یا توصیه‌ٔ افراد، برندها و گروه‌های معتبر و سرشناس همراه است، راحت‌تر از سمت مشتریان پذیرفته می‌شود.

برای مثال، احتمال خرید خمیر دندان با شنیدن جملهٔ «تنها خمیر دندان تاییدشده توسط انجمن دندانپزشکان ایران» بیشتر است.

  • مشتریان ما / موفقیت یا نظرات مشتریان

استفاده از این کلمات و منتشرکردن نظرات مثبت مشتریان قبلی، به مشتری فعلی یادآوری می‌کند که شما در زمینهٔ کاری خودتان متخصص و موردتایید مشتریان قبلی هستید.

برای نمونه ما در یکتانت، نظرات مشتریان قبلی و داستان موفقیت آن‌ها را منتشر کرده‌ایم.

اشاره به هرگونه جایزه، گواهینامه یا دستاوردی که شما را به‌عنوان برندی موفق و موردتایید دیگران به مشتری معرفی کند، احتمال خرید او را بیشتر می‌‌کند. برای نمونه تصویر زیر را از لندینگ یکتانت ببینید:

یک نمونهٔ دیگر هم سایت کشمون است که از کلمهٔ «برگزیده» در صفحهٔ اصلی خود استفاده کرده است:

۳. اعتبار خود را با کلمات به رخ بکشید

وقتی می‌دانید کسی در انجام کاری، مهارت، توانایی و دانش بیشتری از شما دارد، خیلی راحت‌تر به او اعتماد و حرف‌هایش را قبول می‌کنید؛ درست است؟

اصل اعتبار و اقتدار در روانشناسی فروش هم از همین جا می‌آید؛ هرچه اعتبار بیشتری داشته باشید، مشتری راحت‌تر اعتماد می‌کند!

بر اساس این اصل، اگر می‌خواهید مشتری حرف‌های شما را باور و تصمیمش را برای خرید محصولتان نهایی کند، یا باید خودتان به‌عنوان یک منبع و مرجع معتبر شناخته شوید یا توسط یک برند معتمد و بااعتبار در بین مشتریان، به آن‌ها معرفی شوید.

جمع بندی

تمامی فعالیت‌هایی که ما برای ارائه و تبلیغ محصول و خدمت خود انجام می‌دهیم برای افزایش فروش است. ما هدفی جزء کسب در آمد و رضایت مشتری در سر نداریم برای این که بتوانیم افزایش فروش داشته باشیم و مشتری را هم راضی نگه‌داریم باید به تکنیک‌ها و سیاست‌های بازاریابی و مشتری‌مداری دقت کنیم. و بدانید که اولین هدف شما جذب رضایت مشتری است و اهداف بعدی شما در رده‌های دیگر قرار دارند