اقتصادی

هیچ واحد صنفی نباید مرغ را بیشتر از ۲۷ هزار تومان عرضه کند

نایب رئیس انجمن ملی طیور گفت: مرغداری ها در حال حاضر مرغ را با نرخ مصوب عرضه می کنند و قیمت بالای برخی مرغداران به دلیل تعامل آنها با کشتارگاه است و به هیچ وجه نباید واحد مرغی بیش از 27000 تومان عرضه کنند. .

به گزارش دوران خبر ، حبیب اسدالله نژاد در گفتگوی تلفنی با برنامه صبح و گفتگو در مورد نقل قول های مرغ توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به خرید درآمد دام از واحدهای طیور در دو ماه گذشته گفت: متأسفانه هیچ ورودی به این واحدها نرسیده است و آنها دوره را با دانه رایگان به پایان رسانده و مرغ را با نرخ مصوب خارج کرده اند.

اسدالله نژاد افزود: این واحدها حدود 15 روز در انکوباتور هستند و در حالی که ورودی دوره قبل را دریافت نکرده اند ، هیچ سهمیه ای برای این دوره در سیستم بازار برای آنها در نظر گرفته نشده است و با در نظر گرفتن دو برابر هزینه برای خرید

نایب رئیس انجمن ملی پرورش دهندگان طیور با ابراز تاسف از عدم نظارت و کنترل در این زمینه ، اظهار داشت: شاید ورود واحدهای مرغ مادر باعث ورود سریعتر دولت به واحدهای گوشتی شود و سهم خوبی را به دست آورد ، اما جهاد کشاورزی در ماه های اخیر به عنوان متولی نمی تواند این موضوع را کنترل کند زیرا قیمت تمام شده طیور افزایش نمی یابد.

وی با اشاره به حدود 18 هزار مرغدار فعال در کشور گفت: در صورتی که ورودی به مرغداران نرسد ، یا باید تولید متوقف شود یا قیمت ها در بازار تغییر کند.

اسدالله نژاد گفت: مرغداران در حال حاضر مرغ را با نرخ مصوب عرضه می کنند و قیمت بالای برخی مرغداران به دلیل تعامل آنها با کشتارگاه است و به هیچ وجه نباید به هر واحد مرغ بیش از 27000 پیشنهاد داد .فردا.

نایب رئیس انجمن ملی مرغداران با بیان اینکه نظارت در این زمینه بین چندین وزارتخانه صورت گرفته است ، گفت: از اتحادیه مجوز طیور دریافت می کند ، سپس صحافی وزارت کشاورزی ، دامپزشکی و پروتئین زمان بر است. فرآیند و باید پس از اخذ مجوز توسط کارشناسان تأیید شود.

وی با اشاره به عرضه 90 درصدی طیور در این سامانه ، ادامه داد: اگر مرغداری کمتر از این مبلغ پیشنهاد دهد ، در تعزیرات معرفی می شود و سیستم بازار جوجه کشی جدید به روی وی بسته می شود..

اسدالله نژاد در مورد الحاق واحدهای طیور به این صنف توضیح داد: بسیاری از واحدهای طیور به دلیل مواجه شدن با تعطیلی با بدهی زیاد در مرحله تولید باقی می مانند و حتی برخی از این واحدها تعطیل شده و یا قراردادی با زنجیره بسته شده است.

وی گفت: “برای کشوری که پتانسیل صادرات مرغ را دارد ، بدترین کار این است که مرغ را سهمیه بندی کند و اگر تولید به درستی مدیریت شود ، ما سهمیه نمی گیریم.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید