علمی و پزشکی

واکسن مدرنا دست‌کم ۳ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

طبقه بندی رایگان:

متخصصان انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی که این واکسن را تولید کرده اند ، در اولین مرحله از یک آزمایش بالینی ، پاسخ های ایمنی 34 شرکت کننده بزرگسال ، جوان و پیر را بررسی کردند.

آنها در مقاله ای در مجله پزشکی نیوانگلند نوشتند: “آنتی بادی هایی که ویروس کرونا را از حمله به سلول های انسانی متوقف می کنند ، به مرور زمان کاهش یافته است ، اما سه ماه پس از ساخت واکسن ، آنتی بادی ها در بدن همه شرکت کنندگان باقی مانده است.” آزمایش زیاد بود.

یک واکسن تولید شده توسط شرکت مدرنا ، به نام mRNA-1273 ، دو بار و در فواصل 28 روزه تزریق می شود.

با این حال ، متخصصان می گویند حتی اگر تعداد آنتی بادی ها به مرور کاهش یابد ، جای نگرانی نیست.

متخصصان این مituteسسه می گویند در صورت تزریق واکسن ، به احتمال زیاد اگر سیستم ایمنی بدن دیرتر ویروس را تکثیر کرده و بعداً آن را فراخوانی کند و قادر به تولید آنتی بادی های جدید باشد.

این مطالعه نشان داد که واکسن نوع خاصی از سلول های ایمنی را فعال می کند ، که به اصطلاح کمک می کند. “واکنش حافظه” ، اما این فقط در مطالعات طولانی مدت به طور قطعی قابل تأیید است.

واکسن مدرن در 17 دسامبر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده بررسی خواهد شد و سپس می توان برای استفاده اضطراری مجوز گرفت.

طبق گفته Medical Express ، این واکسن مانند سایر واکسن های تولید شده توسط Pfizer و Bionotech ، مبتنی بر فناوری جدیدی است که از مواد ژنتیکی به شکل mRNA استفاده می کند. Arrangement Messenger (mRNA) وظیفه ارسال دستورالعمل های ژنتیکی به بدن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید