اقتصادی

وزیر ارتباطات: پیگیر حل مشکل سرعت و کیفیت اینترنت هستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان امسال بازطراحی ترافیک شبکه به پایان می رسد و همزمان اقدامات اجرایی برای اجرای این طرح آغاز می شود و طرح در چند فاز تکمیل می شود. وی گفت: و از سرعت و کیفیت ارتباط اطمینان حاصل شود تا هیچ هموطنی دچار مزاحمت و شکایت نشود و با آسودگی و آسودگی از خدمات فناوری استفاده کند.

به گزارش دوران خبر، عیسی زارع پور امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من و خانواده ام مثل شما گاهی از کندی و تاخیر شبکه گله مندیم. کندی شبکه دلایل متعددی دارد که یکی از آن ها عبور و توزیع تمام ترافیک شبکه به پایتخت است. تصور کنید هموطنی در سیستان و بلوچستان که می خواهد به محتوای استانی همجوار مانند کرمان دسترسی داشته باشد یا در بستر ملی «قرار» با خانواده خود در استان خود چت تصویری داشته باشد. به طور معمول، اگر چنین ارتباطی مستقیم باشد، باید کمتر از پنج میلی ثانیه طول بکشد، اما اکنون اینطور نیست.

وی ادامه داد: اکنون چنین ارتباطی باید جاده سیستان و بلوچستان و تهران را بچرخاند و به کرمان برگردد که حدود 30 میلی ثانیه تاخیر دارد و این یعنی کندی و تاخیر در ارتباط! حال اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تاخیر جاده بیشتر می شود و اگر ارتباط بین داخل و خارج از کشور باشد، بیشتر می شود.

وزیر ارتباطات گفت: اکنون همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات با اپراتورها و شرکت های تولید محتوا آستین های خود را برای حل این مشکل بالا زده اند. به عبارت دیگر، جریان ترافیک داده در کشور را بازطراحی خواهند کرد، زیرا به جای توزیع کل ترافیک کشور از پایتخت، محتوا در نزدیک ترین مکان و در مراکز مناطق توزیع داده ها توزیع می شود. . ، و تاخیر و کندی به حداقل خواهد رسید.

زارع پور افزود: این امر با فعال سازی نقاط توزیع شبکه داخلی (IXP) و درگاه های دسترسی بین المللی اینترنت (IGW) امکان پذیر است. در این حالت توزیع محتوای داخلی مطابق با همان نقاط توزیع شبکه داخلی انجام می شود. در فاز اول این پروژه که یکی از پروژه های شبکه ملی اطلاعات است، نقاط توزیع داده و محتوا در شهرهای تبریز، شیراز و مشهد و در فاز دوم حداکثر 10 مرکز توزیع داده ایجاد می شود. . در نقاط مختلف کشور ایجاد می شود. البته کار اپراتورها در ایجاد این مراکز بسیار سخت است و نیاز به حمایت دارد.

وی تصریح کرد: به یاری خداوند تا پایان سال جاری طراحی مجدد ترافیک شبکه به پایان می رسد و همزمان اقدامات اجرایی برای اجرای این طرح آغاز می شود و طرح به تدریج تکمیل می شود. در چند مرحله “. از زمانی که این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفتم قول داده ام پیگیر حل مشکل اتصال و سرعت و کیفیت ارتباطات روزانه باشم تا هیچ هموطنی گلایه نداشته باشد و راحت و بی سر و صدا از خدمات فناوری استفاده کند. اینک وظیفه خود می دانم که تمامی اقداماتی که برای ارتقای کیفیت و سرعت ارتباطات در کشور انجام می شود را به اطلاع شما عزیزان برسانم و نظرات شما را دریافت کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید