بین المللکسب و کارهای برتر روز

ویزای کار کانادا: تفاوت‌های اصلی بین انواع ویزاها و نحوه انتخاب بهترین گزینه

انواع ویزای کانادا به دو دسته موقت و دائمی تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها دارای انواع مختلفی می‌باشند. Work permit: How to apply : گام به گام راهنمایی برای کسانی که می‌خواهند کارپرمیت بگیرند . در ادامه در مورد انواع ویزاهای این کشور و شرایط دریافت آنها صحبت خواهیم کرد.

انواع مختلف ویزای اقامت موقت در کشور کانادا و شرایط دریافت آنها

ویزای اقامت موقت کشور کانادا به افرادی داده می‌شود که قصد سفر به کانادا و اقامت کمتر از ۶ ماه درون این کشور را دارند. انواع ویزای موقت کانادا برای مدیریت هزینه سفر به کانادا و رفع نیاز شما طراحی شده است که در برخی از آنها اجازه اقامت حداکثر ۱۰ ساله هم به فرد داده می‌شود. در واقع این ویزا برای افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند مناسب نیست و چنین افرادی باید درخواست دریافت ویزای بلند مدت و دائم را بدهند. این نوع ویزا برای افرادی کاربرد دارد که والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های آنها در کشور کانادا اقامت موقت دارند. در واقع با دریافت سوپر ویزا، این افراد می‌توانند به همراه فرد دعوت کننده مدتی را در کانادا بگذرانند.

این ویزا می‌تواند تا ۱۰ سال هم اعتبار داشته باشد. با دریافت سوپر ویزا نمی‌توانید یک شغل تمام وقت را پیدا کنید اما می‌توانید کارهای داوطلبانه مختلف را انجام دهید یا به صورت پاره وقت مشغول به تحصیل یا کار شوید. اینکه دریافت سوپر ویزای شما چقدر طول بکشد می‌تواند به عوامل مختلفی مثل ملیت شما و حجم کاری دفتر مهاجرتی که به آن مراجعه کرده‌اید بستگی داشته باشد. با این وجود به طور کلی می‌توان گفت که حدود ۱۲ تا ۳۶ ماه دریافت این ویزا می‌تواند طول بکشد. کانادا می‌تواند یکی از بهترین کشورهایی باشد که برای دریافت ویزای تحصیلی آن اقدام می‌کنید. سیستم آموزشی این کشور یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد و از آنجایی که بودجه زیادی به آن اختصاص داده می‌شود، دارای کیفیت بالایی می‌باشد.

بنابریان دریافت انواع ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در کانادا می‌تواند قدم بزرگی در راه پیشرفت شما باشد. دوره آموزشی دانش آموزان در کشور کانادا به ۱۲ مقطع تقسیم می‌شوند که البته در استان کبک ۱۱ مقطع می‌باشد. دوره ابتدایی دارای ۶ سطح، راهنمایی ۳ سطح و دبیرستان هم دارای ۳ سطح می‌باشند. برای اینکه ویزای دانش آموزی این کشور را دریافت کنید باید ابتدا اقدام به دریافت نامه پذیرش کنید. برای اینکه این نوع ویزا را دریافت کنید نیاز به داشتن مدرک زبان نیست، اما باید بین ۱۰ تا ۱۴ هزار دلار هزینه را به شکل سالانه بپردازید. البته در صورتی که بخواهید از مدارس غیر دولتی استفاده کنید هزینه خیلی بیشتری را باید کنار بگذارید.

اما اخذ ویزای کاری که تحت برنامه IMP کانادا صادر می‌شود، نیازی به دریافت سند LMIA ندارد؛ بنابراین این نوع ویزای کار در پروسه‌‌ای سریع‌تر صادر می‌شود و دریافت آن ساده‌تر است. ابتدا انواع ویزای کار کانادا را معرفی می‌کنیم که تحت برنامه IMP صادر می‌شوند؛ دریافت این ویزاها به LMIA و جاب آفر (پیشنهاد شغلی در کانادا) نیاز ندارد: یکی از جذاب‌ترین انواع ویزای کاری که تحت برنامه IMP صادر می‌شود، ویزای کار ICT کانادا است. واژه ICT مخفف عبارت Intra Company Transfer به معنی «انتقال درون شرکتی» است و به افرادی تعلق می‌گیرد که یک شرکت در ایران دارند و قصد دارند شرکت خود را به ویزای کار کارآفرینی کانادا به افرادی تعلق می‌گیرد .

ویزای دانشجویی

دانشجویان برای دریافت مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هم می‌توانند به کشور کانادا مهاجرت کنند. برای دریافت مدرک دانشگاهی از کشور کانادا، می‌توانید به موسسات و دانشگاه‌های مورد نظر خود درخواست پذیرش دهید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. در صورتی که بتوانید مدرک تحصیلی خود را از کانادا دریافت کنید، راحت‌تر می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید. یکی دیگر از فواید دریافت ویزای دانشجویی کانادا این است که همزمان با تحصیل می‌توانید یک کار پاره وقت هم پیدا کنید. البته نباید کار شما بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته طول بکشد. این ویزا برای افرادی که دارای صلاحیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی کافی باشند و شرایط مورد نیاز را داشته باشند، می‌تواند ایده آل باشد.

ویزای فرصت مطالعاتی هم می‌تواند در دسته ویزاهای تحصیلی و هم در دسته ویزاهای کاری قرار بگیرد و باید در انتخاب نوع ویزا دقت کنید. در بیشتر موارد در صورتی که قصد دریافت فرصت مطالعاتی را داشته باشید باید ویزای کاری هم دریافت کنید و باید هزینه‌های خاصی را هم بپردازید. انواع روش‌ها برای مهاجرت کاری به کانادا برای کار در کانادا می‌توانید از دو روش اصلی اقدام کنید: ویزای کاری و مهاجرت نیروی کار ماهر. روش اقدام از طریق ویزای کاری کانادا به این صورت است که شما از یک کارفرمای کانادایی، جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دریافت می‌کنید و بواسطه آن ویزای کار موقت دریافت می‌کنید و می‌توانید پس از مدتی برای اقامت دائم درخواست دهید.

اما در روش مهاجرت نیروی کار ماهر، شما از طریق برنامه‌های اسکیل ورکر که بر اساس فاکتورهای مختلف مثل سن، تحصیلات، زبان، سابقه کاری و … به شما امتیاز می‌دهند، مستقیما اقامت کاری دائم را دریافت خواهید کرد. در ادامه مقاله، سایر روش‌های کار در کانادا را نیز بررسی خواهیم کرد. ویزا کاری کانادا یک مجوز رسمی است که با داشتن آن می‌توانید در این کشور کار کنید. سطح بالای رفاه اجتماعی، نیاز به نیروی کار ماهر، حمایت دولت از کسب‌وکارها و پروسه سریع صدور ویزا باعث شده است که کار کردن در کانادا جزو انتخاب‌های اول مهاجران باشد.

ویزا کار کانادا یک نوع ویزای موقت است؛ اما شرایط تمدید آن بسیار ساده است و پس از یک سال می‌توانید برای کسب اقامت دائم این کشور اقدام کنید. در این مقاله انواع  ویزای کار کانادا را معرفی می‌کنیم و درباره شرایط، هزینه‌ها و نحوه گرفتن هر یک از آن‌ها توضیح می‌دهیم. فرقی ندارد که مدیر یک بیزینس باشید و بخواهید کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کنید یا اینکه قصد داشته باشید به‌عنوان یک کارگر ماهر در این کشور استخدام شوید؛ در هر صورت باید ویزای کاری کانادا را اخذ کنید. تمامی انواع ویزای کار برای کانادا تحت دو برنامه متفاوت صادر می‌شودبرای دریافت ویزا کاری کانادا که تحت برنامه TFWP صادر می‌شود، متقاضی ابتدا باید از اداره کار کانادا سند LMIA دریافت کند؛

که بتوانند یک بیزینس در این کشور راه‌اندازی کنند. برای این افراد ابتدا یک ویزای کار دو ساله صادر می‌شود؛ با این ویزا وارد کانادا می‌شوند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند. یک سال پس از اجرای کسب‌وکار می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. دریافت ویزا کار کانادا از طریق برنامه‌های کارآفرینی یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. هر یک از استان‌های کانادا برنامه کارآفرینی خاص خود را دارند که شرایط آن‌‌ها کمی با هم متفاوت است؛ اما به طور کلی برای دریافت ویزای کار تحت برنامه کارآفرینی کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید:کانادا منتقل کنند. شرایط دریافت این ویزا را در جدول زیر ببینید .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.