اقتصادیعمومیکسب و کارهای برتر روز

پرطرفدارترین اسم خواننده های ایرانی جدید

بهترین خواننده های پاپ ایران

در این بخش فهرست خوش صداترین خواننده ایران پاپ و پیشینه هریک را به طور مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. ابی (ابراهیم حامدی) | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • تاریخ تولد: 29 خرداد ماه 1328
  • اینستاگرام:
  • معروفترین آهنگ: جعبه جواهر، با تو، خالی، پوست شیر

«سایت نقد و بررسی تلویزیون کی خوبه: ابی» با نام اصلی «ابراهیم حامدی» از بهترین خواننده های ایرانی خارج از کشور به شمار می‌آید. او در زمینه موسیقی پاپ فعالیت کرده و در بین طرفدارانش به «آقای صدا» شهرت یافته است. ابی کار هنری خود را با شهبال شب پره و از گروه موسیقی «بلک کتز» شروع کرد. او چندین سال با این گروه همکاری داشت تا اینکه قطعه «عطش» را به‌طور مستقل روانه بازار می‌کند.

«نون و پنیر و سبزی» «شب‌زده» «ستاره دنباله‌دار» «تاج ترانه» «حس تنهایی» «جان جوانی» «لاله‌زار» نمونه‌ای از آلبوم‌های ابی خوش صداترین خواننده ایران در سبک پاپ هستند. برخی از دوست داران موسیقی ابی را در فهرست زیباترین صدای خواننده ایرانی قرار می‌دهند.

  1. داریوش اقبالی | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • تاریخ تولد: 15 بهمن ماه 1329
  • اینستاگرام:
  • معروفترین آهنگ: شقایق، دست‌های تو، بوی گندم، فریاد زیر آب

«به نقل از کی خوبه داریوش اقبالی» یکی از بهترین خواننده های پاپ ایرانی محسوب می‌شود. او طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور داشته و در لیست برترین خوانندگان ایران جای دارد. داریوش در ابتدای جوانی خود به دلیل فعالیت سیاسی به زندان افتاد و پس از آزادی ایران را برای همیشه ترک کرد. از آلبوم‌های خاطره‌انگیز این خوش صداترین خواننده های ایرانی قدیمی باید به «چشم من» «سلام ای خاک خوب مهربانی» «نازنین» «زندونی» «بچه‌های ایران» نام برد.

  1. معین (نصرالله معین نجفآبادی) | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • تاریخ تولد: 29 دی ماه 1330
  • اینستاگرام:
  • معروفترین آهنگ: الهه ناز، زندگی، سوز دل

«معین» از لیست خوش صداترین خواننده های ایرانی با نام اصلی «نصرالله معین نجف‌آبادی» یکی از پرطرفدارترین خوانندگان این سبک به شمار می‌آید. قطعه «یکی را دوست می‌دارم» اولین کار رسمی معین بود که فعالیت هنری خود را با آن شروع کرد. بعد از انقلاب او ایران را برای همیشه ترک کرده و با انتشار آلبوم «می‌پرستم» فعالیت خود را در خارج از کشور ادامه داد. برخی از آلبوم‌های پرطرفدار این بهترین خواننده ایرانی خارج از کشور عبارتند از: «کعبه» «آرزو» «صبحت بخیر عزیزم» «پریچه» «تولد عشق» «طلوع» «دنیای عشق»

  1. حبیب محبیان | خوش صداترین خواننده ایران

  • تاریخ تولد: 4 مهر ماه 1326
  • معروفترین آهنگ: مرد تنهای شب، مادر، شهلای م

«حبیب محبیان» از  لیست خوش صداترین خواننده ایران بود که در تاریخ 21 خرداد ماه 1395 از دنیا رفت. او با انتشار آلبوم «مرد تنهای شب» به شهرت زیادی رسید. عده زیادی حبیب را به دلیل نواختن گیتار 12 سیمی و نوع آهنگسازی‌اش تحت تاثیر موسیقی راک می‌دانستند. با این حال او موسیقی پاپ را جان تازه‌ای بخشید و با سبک جدیدش توانست تا مدت‌ها بهترین خواننده ایران باشد.

حبیب محبیان از بهترین خواننده های ایرانی در سال 1388 با قبول رعایت موارد زیادی به ایران برگشت اما برای همیشه از خواندن منع شد. برخی از آلبوم‌های حبیب مرد عبارتند از: «خورشید خانوم» «سلام همسایه» « باور» «صفر» «ایران بانو»

  1. شادمهر عقیلی | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • تاریخ تولد:7 بهمن ماه 1351
  • اینستاگرام:
  • معروفترین آهنگ: تقدیر، یه کاری کن، سبب، علامت سوال

«شادمهر عقیلی» از پرطرفدارترین خواننده های ایرانی است که فعالیت خود را از صدا و سیمای ایران آغاز کرد. او در ابتدا به عنوان نوازنده پیانو، ویولون، گیتار با خوانندگان زیادی همکاری داشت. اما آثار مستقل او مجوز نمی‌گرفت. اولین اثر موسیقیایی شادمهر عقیلی آلبوم «بهار من» بود که به صورت بی‌کلام روانه بازار شد.

شادمهر عقیلی از بهترین خواننده های ایرانی توانست در ایران آلبوم‌های «مسافر» «دهاتی» «مشق سکوت» «نغمه‌های شرقی» و «پر پرواز» را برای علاقه‌مندان خود منتشر کند. سرانجام او در سال 1381 برای همیشه ایران را ترک کرد و از آن پس در کانادا و آمریکا به عنوان بهترین خواننده ایرانی شناخته می‌شود. «خیالی نیست» «پاپ کورن» «تقدیر» «طرفدار» «تصویر» دیگر آلبوم‌های شادمهر یکی از خوانندگان لیست خوش صداترین خواننده ایران به شمار می‌آیند.

  1. سیاوش قمیشی | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • تاریخ تولد: 21 خرداد ماه 1324
  • اینستاگرام:
  • معروفترین آهنگ: تو بارون که رفتی، غروب، پرنده

«سیاوش قمیشی» از دیگر خوانندگان لیست خوش صداترین خواننده ایران است که سالها پیش از کشور خارج شد. او علاوه بر خوانندگی به آهنگسازی و ترانه سرایی برای برترین خوانندگان ایرانی مشغول بود. سیاوش قمیشی در کودکی با براورش به لندن رفت اما در سال 1342 به ایران برگشت. او فعالیت هنری خود را در رادیو آغاز کرد و همزمان ترانه های انگلیسی می‌خواند. اما بیشترین فعالین سیاوش قمیشی در سالهای جوانی اش نوازندگی و آهنگسازی بود. «قصه گل و تگرگ» «رگبار» «سرگذشت» «یادگاری» نمونه ای از البوم های پرطرفدار سیاوش قمیشی هستند.

  1. بابک جهانبخش | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • آلبومها: چی شده (1384)، بی اسم (1387)، احساس (1389)، زندگی من (1390)، من و بارون (1391)، اکسیژن (1392)، مدار بی‌قراری (1393)، حالم خوبه (1395)

بابک جهانبخش نیز یکی دیگر از خوانندگان محبوب موسیقی پاپ است که فعالیت هنری خود را از سال 1384 آغاز کرد و به تدریج به محبوبیت رسید. او در تاریخ 1 فروردین 1362 در آلمان به دنیا آمد. نواختن پیانو را از سن 5 سالگی آغاز کرد و در کنار آن نیز به خوانندگی علاقه‌مند شد و پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت. محبوب‌ترین آلبوم او «من و بارون» است که به واسطه آن به اوج شهرت و محبوبیت رسید. بابک جهانبخش از خواننده های معروف ایرانی تاکنون 8 آلبوم موسیقی رسمی و تعداد زیادی تک آهنگ منتشر کرده است.

  1. محمد علیزاده | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • آلبومها: همخونه (1387)، سورپرایز (1391)، دلت با منه (1391)، گفتم نرو (1395)

محمد علیزاده نیز یکی دیگر از خوانندگان لیست خوش صداترین خواننده ایران است که فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال 1384 آغاز کرد. او در تاریخ 23 دی 1360 در کرج به دنیا آمد و اولین آلبوم موسیقی رسمی خود به نام «همخونه» را در سال 1387 روانه بازار کرد. اما این آلبوم نتوانست محمد علیزاده را آنطور که باید به شهرت و محبوبیت برساند و بر خلاف انتظار او، فروش پایینی داشت.

انتشار آلبوم دوم این هنرمند به نام «سورپرایز»، موفقیت و شهرت زیادی را برای او به دنبال داشت و با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد. محمد علیزاده تاکنون برای برنامه ماه عسل و چندین تلویزیونی، موسیقی تیتراژ خوانده است که این آثار نیز در شهرت و محبوبیت او نقش برجسته و حائز اهمیتی داشتند.

  1. مهدی یراحی | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • آلبومها: منو رها کن (1390)، امپراطور (1392)، مثل مجسمه (1394)، آینه قدی (1395)

مهدی یراحی نیز یکی دیگر از افراد حاضر در لیست خوش صداترین خواننده ایران است که فعالیت هنری خود را از سال 1379 آغاز کرد. او در تاریخ 23 آبان 1360 در به دنیا آمد و اولین آلبوم رسمی خود به نام «منو رها کن» را در سال 1390 منتشر کرد و به واسطه آن توانست به شهرت نسبی برسد.

اما نقطه عطف کاری مهدی یراحی از لیست معروف ترین خواننده ایران سال 1392 بود که در این سال دومین و بهترین آلبوم خود به نام «امپراطور» را منتشر کرد و در همان سال نیز قطعه «سازش» را برای تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل خواند. این دو قدم بزرگ در سال 92 در واقع سکوی پرش مهدی یراحی بود و به واسطه این دو کار توانست محبوبیت بسیاری در میان مردم بدست آورد.

  1. محسن ابراهیم زاده | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

محسن ابراهیم زاده یکی از معدود خوانندگان موجود در فهرست خوش صداترین خواننده ایران است که آلبوم موسیقی ندارد. ابراهیم زاده در نسلی از موسیقی پاپ ایران جای دارد که به انتشار آلبوم اعتقادی ندارند و ساخت تک آهنگ و اجرای کنسرت را بهتر از ارائه آلبوم می‌دانند. هزینه‌های بالای تولید آلبوم و عدم وجود قانون کپی رایت در ایران، از دلایلی‌ست که محسن ابراهیم نژاد و خوانندگان بسیاری را از ساخت آلبوم موسیقی منصرف کرده است.

محسن ابراهیم زاده پدیده‌ی دهه 90 موسیقی ایران است. او که با خواندن آهنگ‌های «دونه دونه»، «شب گردی»، «عاشق شدن» و … در عرض چند سال محبوبیت بالایی کسب کرده یکی از استعدادهای نوظهور این دهه است. ابراهیم زاده در سال 1366 در تربت حیدریه به دنیا آمده و از کودکی به موسیقی علاقه داشت. کنسرت‌های محسن ابراهیم زاده در عرض چند ساعت Sold out می‌شود و به همین دلیل یکی از پرسودترین خوانندگان حال حاضر ایران است.

  1. بنیامین بهادری | پرطرفدارترین خواننده های ایرانی

  • آلبومها: آلبوم 85 (1385)، آلبوم 88 (1388)، ماه مهربون (1384)، آلبوم 93 (1393) و آلبوم 94 (1394)

بنیامین بهادری با نام هنری «بنیامین» یکی از دیگر افراد لیست پرطرفدارترین خواننده های ایرانی است. بنیامین در اواسط دهه 80 معروف شد. اگر بخاطر داشته باشید آن سال‌ها در خودروها و اکثر مغازه‌ها آهنگ‌های بنیامین پخش می‌شد. اجرای آهنگ‌های مذهبی متناسب با ماه بر محبوبیت این خواننده افزود. او از 19 سالگی یادگیری موسیقی را آغاز کرد و اولین آلبوم خود را در سال 1384 با نام «ماه مهربون» منتشر کرد.

درگذشت همسر بنیامین بهادری، ازدواج مجدد و به آمریکا از حواشی سال‌های گذشته این خواننده معروف است. او همچنین در چند فیلم هم نقش آفرینی کرده و در یکی از قسمت‌های «کلاه قرمزی» نوروزی به همراه دخترش حضور داشت.

  1. علی لهراسبی

  • تاریخ تولد: 20 فروردین ماه 1355
  • معروفترین آهنگ: مادرانه، بارون میزنه، پادشاه قلبم، درونگرا

«علی لهراسبی» فعالیت هنری خود را با کار در صدا و سیما آغاز کرد. او تیتراژ سریال «کلبه سپید» را در سال 1379 خواند و توانست به یکی از خوانندگان پاپ ایرانی در تلویزیون تبدیل شود. دومین اثر او در تلویزیون سریال پرطرفدار «دریایی‌ها» بود که باعث شناخته شدن علی لهراسبی بود. پس از آن علی لهراسبی یکی از برترین خوانندگان ایران در سال 1385 اولین آلبوم رسمی خود را با نام «مثلث» روانه بازار کرد.

«چهارده» «تصمیم» «روبات» ازدیگر آلبوم های موفق او در طی این سال‌ها هستند. علی لهراسبی از بهترین خواننده های ایران چند سالی است که کم کارتر شده و بیشتر به خواندن تک آهنگ علاقه نشان می‌دهد.