اقتصادی

پورابراهیمی: کمیسیون اقتصادی وضعیت نامناسب بازار سرمایه را پیگیری می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کنم تا در نشست فوق‌العاده امروز کمیسیون اقتصادی برای پیگیری وضعیت نامناسب بازار سرمایه و مطالبات مردم در این حوزه حضور پیدا کنند تا تصمیمات مهمی برای کنترل شرایط کنونی اتخاذ شود.

به گزارش دوران خبر، محمدرضا پورابراهیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وضعیت نامناسب بازار سرمایه کشور در روزهای اخیر نگران کننده است. تصمیمات غیر راهبردی که در نظام اقتصادی اتخاذ شده، امروز آثار منفی خود را در بازار سرمایه بر جای گذاشته است و میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تصمیماتی در خصوص نرخ خوراک واحدهای تولیدی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و تصمیماتی پیرامون تعرفه‌های صادراتی از جمله تصمیمات نادرست بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، امروز جلسه فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و سایر مسئولان مرتبط برگزار می شود و از رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دعوت می‌کنم در این نشست حضور پیدا کنند تا تصمیمات مهمی برای پیگیری مطالبات مردم در فضای کنونی اتخاذ شود. شاخص‌های بورس به قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته است و این وضعیت به صلاح کشور نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: از سوی دیگر اقدامات خلاف قانونی که صورت گرفته را در دستور کار قرار داده‌ایم و در قالب اعمال ماده ۲۳۴ نیز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.